Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

AIGARS RUBLIS: Mēs uzskatām, ka jauns skatījums un enerģija apvienojumā ar pārbaudītām zināšanām ir būtisks ieguvums

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Deputātu kandidātu sarakstu iesniegšana šā gada pašvaldību vēlēšanām sākās 19. martā un noslēdzās 8. aprīlī. Jelgavā dalību 2025. gada vēlēšanās pieteikuši 12 saraksti un iedzīvotājiem jāievēl 15 domnieki. “Zemgales Ziņas” lūdza visiem sarakstiem izvirzīt vienu kandidātu, kas sniedz atbildes uz laikraksta jautājumiem.

AIGARS RUBLIS, “JAUNĀS VIENOTĪBAS” DEPUTĀTA KANDIDĀTS

5. saraksts

“JAUNĀ VIENOTĪBA”

1.  Kāda ir Jūsu personīgā motivācija balotēties, un kāpēc uzticaties Jūsu saraksta pašvaldības vadītāja kandidātam un citām personībām sarakstā?

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Man ir ievērojama pieredze pašvaldības darbā, kas ļauj man dziļi izprast aktuālās problēmas un piedāvāt konkrētus, pārdomātus risinājumus. Lai šos risinājumus īstenotu, esmu izstrādājis skaidru programmu un apvienojis spēcīgu, profesionālu komandu. Mūsu saraksta kandidāti ir savas jomas eksperti, kas spēs sniegt būtisku ieguldījumu pilsētas attīstībā. Mūsu komandā ir gan pieredzējuši ārsti, zinoši pedagogi, efektīvi vadītāji, gan arī enerģiski jauniešu pārstāvji un gudri seniori, nodrošinot plašu interešu un pieredzes spektru.

2. Uz ko ieteiktu vēlētājiem vairāk skatīties – uz partijas programmu vai deputātu kandidātu paveiktajiem darbiem?

Lai gan daļa mūsu deputātu kandidātu vēlēšanās startē pirmo reizi, mēs aicinām vēlētājus rūpīgi izvērtēt katra kandidāta līdzšinējo profesionālo pieredzi un viņu piedāvāto redzējumu pašvaldībā pastāvošo trūkumu novēršanai. Mēs uzskatām, ka jauns skatījums un enerģija apvienojumā ar pārbaudītām zināšanām ir būtisks ieguvums. Īpaši svarīga ir mūsu pārstāvniecība valsts līmenī. “Jaunās Vienotības” deputātu kandidātiem piemīt atbilstoša pieredze, skaidrs redzējums un nepieciešamā enerģija, lai beidzot īstenotu gadiem ilgi solītos darbus, nodrošinot efektīvu sadarbību starp valsts un pašvaldības institūcijām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

3. Vai uzskatāt, ka līdzšinējais darbības kurss ir jāturpina?

Jelgavas pašvaldībā diemžēl vērojama stagnācija, par ko spilgti liecina vairāki piemēri. Satraucoša ir deviņus gadus ilgā Jelgavas tirgus būvniecība, kas acīmredzami parāda pilsētas vadības nespēju tikt galā ar šo jautājumu. Savukārt autoostas teritorija joprojām ir kā rēta pilsētas ainavā, radot negatīvu iespaidu gan vietējiem iedzīvotājiem, gan pilsētas viesiem. Finansiālā situācija arī raisa bažas – pašvaldības kredītsaistības ir pārsniegušas viena gada budžeta apmēru, kas nākotnē var kļūt par smagu finansiālu slogu jaunajai jelgavnieku paaudzei, apgrūtinot pilsētas attīstību.

Domes vadību var salīdzināt ar vecu pulksteni – tas tikšķ, bet nerāda pareizu laiku. Pilsētas plānošanai ir jābūt cieši saistītai ar jelgavnieku reālajām vajadzībām un aktuālo ekonomisko situāciju. Mūsuprāt, milzīgie un bieži vien nepamatotie pašvaldības tēriņi nenodrošina patiesi svarīgu jautājumu risināšanu. Par to nepārprotami liecina arī jelgavnieku iniciatīva – savāktie paraksti, lai domes sēdē tiktu skatīts jautājums par gājēju un velosipēdu celiņu izbūvi stratēģiski svarīgajā Kalnciema ceļa un Tērvetes ielas posmā. Tāpat akūti trūkst aktīvās atpūtas iespēju jauniešiem, kas Jelgavā praktiski nav pieejamas. Tie ir tikai daži jautājumi, kas prasa tūlītēju risinājumu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

4.  Kāda ir Jūsu nostāja skolu tīkla reorganizēšanā?

Skolu tīkls Jelgavā šobrīd ir relatīvi sabalansēts un, mūsuprāt, neprasa radikālas reorganizācijas. Tomēr problēma ir atsevišķu skolu noslogojumā – dažas ir pārpildītas, citās maz skolēnu. Būtiski ir stiprināt sadarbību ar Jelgavas novadu izglītības jomā, jo administratīvajām robežām nevajadzētu kavēt vienotas un efektīvas izglītības sistēmas attīstību visā reģionā.

Viens no galvenajiem jautājumiem, par ko konsekventi iestājas “Jaunās Vienotības” deputātu kandidāti, ir izglītības kvalitātes uzlabošana visos līmeņos. Tas cieši saistīts arī ar profesionālo izglītību, kuras kvalitātei ir izšķiroša nozīme, lai nodrošinātu Jelgavas uzņēmumus un darba devējus ar kvalificētiem speciālistiem un veicinātu pilsētas ekonomisko attīstību.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

5. Vai demogrāfijas jautājums jāatstāj Saeimas deputātu ziņā vai tomēr pašvaldības arī var dot savu artavu?

Demogrāfiskā situācija ir visas valsts mēroga izaicinājums, un arī Jelgavas pašvaldībai ir būtiska loma šī jautājuma risināšanā. Mūsu programmā demogrāfijas veicināšanai piedāvājam trīs galvenos virzienus: pirmkārt, mēs ierosinām trīskāršot bērnu piedzimšanas pabalstu, lai sniegtu nozīmīgu finansiālu atbalstu jaunajām ģimenēm. Otrkārt, mēs aktīvi strādāsim pie jaunu darbavietu radīšanas, kas nodrošinās ekonomisko stabilitāti un piesaistīs jaunus iedzīvotājus. Treškārt, mēs fokusēsimies uz mājokļu pieejamības uzlabošanu, īpaši jaunajām ģimenēm. Mēs uzskatām, ka šis ir komplekss risinājums, jo, radot sociālo drošību un ekonomisko stabilitāti, jaunie vecāki jutīs lielāku atbalstu ģimeņu veidošanā un bērnu audzināšanā, kas būtiski atvieglos dzīvi arī daudzbērnu ģimenēm.

6. Vai Jūsu partijai/apvienībai ir plāns, kā samazināt birokrātiju pašvaldībā?

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Mūsu mērķis ir būtiski mazināt birokrātiju pašvaldībā, pārskatot iekšējo normatīvo aktu regulējumu. Mēs plānojam ievērojami samazināt sagatavoto dokumentu saskaņošanas posmus un paātrināt atbilžu sniegšanas termiņus. No personīgās pieredzes varu teikt, ka pat uz salīdzinoši vienkāršu jautājumu atbilde no pašvaldības tiek saņemta mēneša laikā, kamēr VARAM (Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija) spēj sniegt atbildi daudz ātrāk – nereti pat mazāk nekā nedēļas laikā. Šāda situācija skaidri norāda uz neefektīvu darba organizāciju, ja pat vienkārši jautājumi prasa tik ilgu izskatīšanu.

7. Vai partija/apvienība turpinās esošās budžeta prioritātes pašvaldībā vai mainīs tās?

Mūsu galvenā budžeta prioritāte būs efektīva pašvaldības finanšu līdzekļu izlietošana. Mēs atteiksimies no liekiem izdevumiem, tādiem kā nepamatoti dārgi nomas automobiļi un amati, kuru efektivitāte ir apšaubāma. Piemēram, pašreizējie priekšsēdētāja padomnieki, kuru reālo ieguldījumu pilsētas dzīvē es neesmu manījis, jelgavniekiem kopumā izmaksā vairāk nekā 100 000 eiro gadā. Mūsu budžets būs vērsts uz pilsētnieku ikdienas problēmu risināšanu, piemēram, daudzdzīvokļu māju iekšpagalmu labiekārtošanu, kas uzlabos dzīves kvalitāti daudziem jelgavniekiem. Mūsu prioritāte ir drošība un investoru piesaiste jaunu darbavietu radīšanai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

8. Vai uzskatāt, ka pašvaldībai ir jāiesaistās atbalsta sniegšanā Ukrainai?

Mēs uzskatām, ka atbalsts Ukrainai ir nepieciešams. Bērnu atpūtas nometņu organizēšana, humānās palīdzības sniegšana un citi atbalsta veidi ir jāturpina, lai palīdzētu Ukrainai cīnīties par savu neatkarību un brīvību.

9. Kādu prognozējat vēlētāju aktivitāti šajās vēlēšanās? Vai tā būs augstāka par līdzšinējo?

Prognozēt vēlētāju aktivitāti ir sarežģīti, un tieši no tās būs ļoti atkarīgi vēlēšanu rezultāti. ZZS panākumi iepriekšējās pašvaldību vēlēšanās lielā mērā bija saistīti ar zemo jelgavnieku līdzdalību. Lai gan neapmierinātība ar pašreizējo pilsētas vadību ir plaši izplatīta, balsot devās galvenokārt motivētākie vēlētāji. Tie pārsvarā ir pašvaldības iestādēs un uzņēmumos strādājošie, kamēr liela daļa pārējo palika mājās.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.