Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

Ar kolektīvo iesniegumu Platones ielā grib panākt satiksmes drošību

Kaimiņi Andris Taubers (no labās) un Sergejs Sergejevs norāda, ka visnedrošākā Platones iela kļūst darbdienu rītos.
Foto: Andris Taubers

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Sabiedrības līdzdalības platformā manabalss.lv savākti vairāk nekā 370 parakstu.

“Ceru, ka Platones ielas labiekārtošanai būs paredzēta nauda jaunajā pilsētas budžetā,“ teic ģimenes mājas īpašnieks Platones ielā Andris Taubers. Kopā ar domubiedriem, jo īpaši kaimiņu Sergeju Sergejevu, pērn oktobrī viņš sāka aktualizēt pašvaldībā jautājumu par savas ielas labiekārtošanu. Tagad process aizvirzījies līdz kolektīvajam iesniegumam Jelgavas valstspilsētas domei. Pēc A. Taubera teiktā, to varētu ieniegt tuvākajās dienās. Pašlaik notiek kolektīvajam iesniegumam nepieciešamo trīssimt jelgavnieku vai tādu personu, kurām Jelgavā ir īpašums, parakstu vākšana.

Šonedēļ zem S. Sergejeva iesniegtās iniciatīvas “Drošu Platones ielu ikvienam!” sabiedrības līdzdalības platformā manabalss.lv bija 379 paraksti. “Pietiek ar atliektiem galiem. Pat ja kāds no parakstiem būs “brāķis” – parakstītājs izrādīsies ne no Jelgavas, un to parakstu nevarēs ieskaitīt,” spriež A. Taubers. Viņaprāt, tieši kolektīvais iesniegums būs efektīvākais veids, kā rosināt problēmas risināšanu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Platones ielas iedzīvotājs Raimonds, kurš dzīvo vecvecāku būvētā mājā, atceras, ka pirms gadiem astoņiem, kad Platones iela izskatījās kā bedrains zemes ceļš, caurbraucēji to neizmantoja. Pēc tam, kad iela tika noasfaltēta, tā daudziem kļuvusi par taisnāko ceļu no Tērvetes ielas uz A8 maģistrāli, kas aizved uz Rīgu.

Ar stāvošām automašīnām bremzē caurbraucējus
Saulainajā janvāra sestdienas pusdienlaikā “Zemgales Ziņas” Platones ielā novēroja, ka pie krustojuma ar Lietuvas šoseju te iebrauc vidēji divas automašīnas minūtē. Tādai šaurai ieliņai, kurā nav ietvju, tas nav maz. Pašvaldībā ir aprēķini, ka gada laikā Platones ielu caurbrauc 642 tūkstoši automašīnu. Pie krustojuma ar Lietuvas šoseju stāv ceļa zīme, ka Platones ielā apstāties aizliegts. Taču tālāk pie Platones ielas krustojumiem ar Sargu, Liepājas, Mednieku un dažās citām ielām šī ceļa zīme nedublējas, tādēļ Platones ielā diezgan daudz automašīnu pilnīgi legāli stāv. Platones ielas iedzīvotājs Raimonds teic, ka savu privāto automašīnu novietojis uz ielas, nevis mājas pagalmā, lai bremzētu ielu caurbraucošo automašīnu plūsmu. Arī iniciatīvas virzītāja A. Taubera auto stāv uz ielas, bremzējot garāmbraucošos transportlīdzekļus. Šķiet, ka tāda rīcība ir pamatota, jo, lai arī vairums automašīnu vadītāju ievēro ātruma ierobežojumu 30 kilometri stundā, tomēr gadās pa kādam, kas brauc ātrāk. Vairāki aptaujātie Platones ielas iedzīvotāji sūdzas, ka ļoti problemātiski iela izskatās darbdienu rītos, kad automašīnu plūsma ir tik blīva, ka vietējam autoīpašniekam pat ir grūti izbraukt no mājas pagalma. Pirms gadiem septiņiem, kad iela bija putekļaina un neasfaltēta, šādas satiksmes pro­blēmas neradās.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ieteica lētāko un neefektīvāko risinājumu
A. Taubers stāsta, ka, pērn oktobrī vēršoties pašvaldībā ar 51 Platones ielas iedzīvotāja parakstītu vēstuli, paļāvušies uz to, ka gan jau profesionāļi paši zinās, kā risināt problēmu. Taču pirmais Satiksmes kustības drošības komisijas (to vada domes priekšsēdētāja vietnieks Jurijs Strods) priekšlikums bijis par pārdesmit sekundēm paildzināt kustību aizliedzošā gaismas signāla laiku Platones ielas un Lietuvas šosejas krustojumā. Proti, luksoforā sarkanā gaisma Platones ielas braucējiem degs ilgāk. Tam pēc komisijas lietpratēju atzinuma vajadzētu mazināt autovadītāju vēlmi braukt cauri Platones ielai. A. Taubers spriež, ka šāds risinājums problēmu risinātu nenozīmīgi un tie, kuri ir pieraduši braukt pa Platones ielu, luksofora pārregulēšanas dēļ savu paradumu nemainīs. Tāpēc tagad Platones ielas iedzīvotājiem jau ir konkrētas prasības par ielas labiekārtošanu. Proti, tur būtu vajadzīga no brauktuves norobežota gājēju un velobraucēju ietve vai arī jāievieš vienvirziena kustība. Pēc A. Taubera domām, pēdējais būtiski varētu samazināt Platones ielas caurbraucēju skaitu.

Ceļa zīme un luksofors Platones ielas un Lietuvas šosejas krustojumā. Ar tā pieregulēšanu problēmas risinājumam nepietiks.

Zīme “Caurbraukt aizliegts” aizgājusi vēsturē
Agrākais taksometra vadītājs un “Zemgales Ziņu” lasītājs Andris Batars domā, ka Platones ielā un arī daudzviet citās mazajās ielās noderētu agrāk lietotā ceļa zīme “Caurbraukt aizliegts”. Taču, tā kā ir sarežģīti kontrolējama, tā pirms gadiem piecdesmit tika atmesta.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

A. Taubers teic, ka viņam lielāko motivāciju panākt Platones ielas labiekārtošanu dod ģimene, kurā aug četri bērni. Tieši bērnu drošībai viņš arī cenšas. Tauberu ģimenes bērni pa ielu iet uz skolu un arī interešu izglītības nodarbībām. A. Taubers piebilst, ka kaimiņos ir arī stingrāki tēvi, kas bērniem patstāvīgi pa Platones ielu pārvietoties neļauj.

Platones ielā ir vairāk nekā 120 mājokļu, un saskaņā ar Jelgavas pilsētas funkcionālo zonējumu iela atrodas savrupmāju apbūves teritorijā. Iedzīvotājiem un mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem šeit nav nodrošināta atbilstoša infrastruktūra, lai droši pārvietos.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

UZZIŅA

Kolektīvais iesniegums
Saskaņā ar grozījumiem Pašvaldību likumā, kas stājās spēkā 2023. gada 1. janvārī, iedzīvotājiem ir tiesības iesniegt kolektīvos iesniegumus savai pašvaldībai. Tam gan nepieciešams noteikts minimālais iesniedzēju skaits. Jelgavas valstspilsētā un Jelgavas novadā, kur ir vairāk nekā 30 tūkstoši iedzīvotāju, šis skaits ir 300. Kolektīvā iesnieguma parakstītāji var būt personas no 16 gadu vecuma. Nereti parakstīšanās par pašvaldības kompetencē esošu sabiedrības iniciatīvu tiek organizēta elektroniski sabiedrības līdzdalības platformā manabalss.lv

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikācijas saturu atbild “Zemgales Ziņas”. Publikācija tapusi projektā “Mans pagasts, mana pilsēta”, kurā “Zemgales Ziņas” sadarbojas ar laikrakstiem “Latvijas Avīze”, “Staburags”, “Dzirkstele”, “Bauskas Dzīve”, “Alūksnes un Malienas Ziņas” un “Ziemeļlatvija”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.