Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+1° C, vējš 0.45 m/s, D-DA vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Ar auto jābūt uz «tu»

Komandas tiek dibinātas un spraigas cīņas par uzvarām notiek ne tikai profesionālajā sportā.

Komandas tiek dibinātas un spraigas cīņas par uzvarām notiek ne tikai profesionālajā sportā. Arī cilvēkiem, kuriem autobraukšana ir vairāk izklaide nekā sports, piemīt vēlme uzvarēt un gūt atzinību.
Šogad nodibināta standarta automobiļu rallija komanda «Verners V 4 Motors», kuras sastāvā iekļautas arī divas jelgavnieku ekipāžas. Mazajā klasē (automobiļi ar motora tilpumu līdz 1800 cm3 un vienas ass piedziņu) Latvijas čempionātā startē Sandris Lūsiņš un Jānis Gūtmans ar automašīnu «Golf 2», bet lielajā klasē (motoru tilpums virs 1800 cm3) – Aivars Maļavkins un Aivars Šilabrits ar «Audi 80 Quattro».
Abu ekipāžu pilotiem rallijs nav pirmā tikšanās ar autosportu, jo vairāki gadi pirms tam aizvadīti kartingu trasēs. Arī A.Šilabrits ir strādājis par mehāniķi, un pašreiz viņš nodarbojas ar autoremontu.
Šādā sastāvā Jelgavas autobraucēji startē jau otro sezonu, bet tāda veida sacensībās viņi piedalījušies arī iepriekš. Pērn A.Maļavkina/A.Šilabrita ekipāža Latvijas čempionāta kopvērtējumā standarta automobiļu rallijā bija labākā, bet S.Lūsiņa/J.Gūtmaņa ekipāžai bija jāsamierinās ar 7. vietu.
Šogad autobraucēji nosprauduši jaunus mērķus – būt labākajiem savās klasēs. Paši braucēji gan atzīst, ka piedalās sacensībās vairāk prieka pēc, tomēr uzskata: «Kas tas par karavīru, kas negrib kļūt par ģenerāli.»
Pirmais solis mērķa sasniegšanai jau ir sperts. Nedēļu pirms lielā rallija «Sarma 2001» starts tika dots standarta automobiļu pirmajam posmam Gulbenes pusē. Mazajā klasē Sandra vadītajai mašīnai izdevās uzvarēt, bet Aivara ekipāža uzrādīja otro labāko rezultātu lielajā klasē, ļaujot sevi apsteigt tikai komandas biedru Jura Rutka/Jāņa Krastiņa ekipāžai. Jāpiebilst, ka rallija čempionāts standarta automobiļiem notiks sešos posmos un nākamais paredzēts aprīļa beigās.
Braucēji atzīst, ka uzvarēt nebūs viegli, jo katrā klasē startē apmēram 15 mašīnu, un puse no tām var būt labāko trijniekā. Amatieru rallijā rezultātu galvenokārt nosaka spēja iekļauties noteiktajā laikā, tāpēc stūrmanim ne tikai jālasa leģenda, bet arī jārēķina, kur, kad un kā nokļūt vajadzīgajā vietā. S.Lūsiņš gan atzīst, ka reizēm vidējais ātrums ir tik liels, ka, aizbraucot līdz kontrolpunktam, nākas pasvīst. Tāpēc nevar teikt, ka šajās sacensībās kāds «vilktos», jābūt labai prasmei ātri braukt.
Pēc oficiālā rallija sportistiem bija iespēja parādīt savas dotības arī braukšanā pa ledu, un to varēja darīt ne tikai piloti, bet arī stūrmaņi. Šādu izdevību garām nelaida A.Šilabrits, un mēģinājums bija vairāk nekā veiksmīgs. Kopvērtējumā viņš bija ātrākais, apsteigdams A.Maļavkinu, bet S.Lūsiņš uzrādīja piekto labāko rezultātu 50 dalībnieku konkurencē.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.