Jelgavas rajona skolu audzēkņi nesen piedalījās pasākumā, kurā tika sumināti foršākie skolotāji jeb, precīzāk, tie, par kuriem jaunieši bija vēlējušies izteikties esejās.
Jelgavas rajona skolu audzēkņi nesen piedalījās pasākumā, kurā tika sumināti foršākie skolotāji jeb, precīzāk, tie, par kuriem jaunieši bija vēlējušies izteikties esejās. Sarīkojumā notika neliels šovs, kuru veidoja skolēni. Interesantu versiju piedāvāja Elejas vidusskolas jaunieši, aicinot pasmaidīt par skolotājiem piemītošo zināmo rutīnu un radošo pieeju vienlaicīgi.
Stāstiņš ir tāds: Elejas pedagogi nokļuvuši pieredzes apmaiņā kādā Rīgas skolā, bet tur sajauktas viņu kompetences. Ir jau par vēlu, lai kaut ko mainītu, stundām ir jānotiek, tāpēc skolotāji spiesti mācīt svešus priekšmetus sev saprotamā valodā.
Zēnu mājturības skolotājam bija jāvada meiteņu mājturības stunda.
“Šajā stundā izmēģināsim dažādus stiprinājuma veidus. Pirmkārt, starp divām maizītēm iesmērējiet nedaudz sviesta, lai tās salīmētu kopā. Otrkārt, labākam un noturīgākam savienojumam gar malu iespraudiet dažas krustnagliņas.” Savukārt meiteņu mājturības skolotāja nokļuva puišu nodarbībā: “Šīs stundas tēma ir “Salātu pagatavošana”. Strādāsim ar mums pieejamiem izejmateriāliem. Sagrieziet dēli plānās šķēlītēs un sajauciet kopā ar naglām un līmi. Rotājiet ar skaidām. Pirms pagatavošanas pārliecinieties, ka līme ir sacietējusi.”
Tehniskās grafikas skolotājai gadījās vadīt kultūras vēstures stundu.
“Uzzīmējiet Dāvida statuju. Lūdzu, veidojiet pareizas visas cilindriskās, lodveida un konusveida formas. Neaizmirstiet savilkt vienlīdzīgos locekļus, turklāt, lai daļsvītra būtu tieši pa vidu!”
Ķīmijas skolotājai nācās runāt par romantisko literatūru. “Romantiskā literatūra ir radusies organisma ķīmisko reakciju rezultātā. Neviens vēl nav noskaidrojis, kādas reakcijas notiek ķermenī, kad cilvēks ieraudzījis savu ilgu objektu. Acis iemirdzas, sirds sit kā ar āmuru, skudriņas skrien pa muguru lieliem soļiem. Neviens nezina, kad var notikt eksplozija.”
Bioloģijas skolotājai bija jādodas uz datorklasi: “Dators ir kā cilvēks. Tā galvenais procesors ir galvas smadzenes. Mātes plate ir mugurkauls ar ribām, kas savieno visus pārējos orgānus. Izvadfunkcijas veic printeris, jo ar tā palīdzību izdrukā informāciju. Diskdzinis ir mute, kas gan ēd, gan spļaudās.”
Savukārt informātikas pasniedzējs bija spiests vadīt bioloģijas stundu.
“Cilvēks ir kā dators. Tas gremo informāciju, rij failus, izmet atkritnē nederīgas lietas, mēģina atcerēties atmiņā saglabāto un ļaujas spēlēties kā bērns.”
Biznesa ekonomisko pamatu skolotājai palūdza parādīt tehniskās grafikas paraugnodarbību: “Šodien rasēsim uzņēmēja shematisko attēlu. Tā centrā ir inflācijas caurums. Virs galvas neaizmirstiet atzīmēt budžeta deficītu. Savukārt zobu vietā rūpīgi iezīmējiet izdevumu – ienākumu bilanci: viens ir, otra nav, viens ir, otra nav.”
Latviešu valodas skolotājai bija uzticēts mācīt matemātiku.
Algoritms, logaritms –
Kopā sanāk dzejas ritms.
Sinusi un kosinusi –
Dvēselīte piekususi.
Teorēmas, aksiomas,
Kaut kur maldās manas domas.
Zilās tālēs integrāļi
Satupuši tā kā cāļi.
Raiņa dienas, dzejas dienas –
Skaitļu slejas vairs nevienas.
Rombi, kubi, taisnstūri,
Bēgšu laikam es ap stūri.
Elejas vidusskolas skolēnu darba grupa