Ūdenslīmenis Lielupē strauji krītas, tādēļ gaidāms, ka jau pēc trijām četrām dienām kustība pār pontonu tiltu būs daudz vieglāka, paredz Jelgavas pašvaldības iestādes «Komunālā pārvalde» direktors Valentīns Grigorjevs.
Ūdenslīmenis Lielupē strauji krītas, tādēļ gaidāms, ka jau pēc trijām četrām dienām kustība pār pontonu tiltu būs daudz vieglāka, paredz Jelgavas pašvaldības iestādes «Komunālā pārvalde» direktors Valentīns Grigorjevs.
Pēc spēcīgā un ilgstošā lietus aizvadītās nedēļas nogalē ūdenslīmenis Lielupē pie pils bija cēlies par 144 centimetriem. Līdz ar to abi pontonu tilta gali, kas ir savienoti ar uzbrauktuvi uz tilta, dziļi iegrima ūdenī un ne viena vien automašīna uz tilta noslāpa, pazaudēja valsts reģistrācijas numura zīmi, kā arī nopietni sabojāja auto elektroniku.
Lai to novērstu, uz viena no tilta galiem tika uzbērtas dolomīta šķembas, kas situāciju nedaudz uzlaboja, tomēr automašīnām tāpat vajadzēja braukt caur palielu peļķi. Taču V.Grigorjevs atzīst, ka pašlaik jau lielākās grūtības ar kustību pār pontonu tiltu ir pārvarētas, jo ūdenslīmenis upē strauji krītas. Piemēram, ceturtdien pulksten astoņos no rīta hidrometeorologi ziņoja, ka ūdenslīmenis ir nokrities līdz 140 centimetriem, savukārt jau vakar tika sasniegta 129 centimetru atzīme. Ja ūdenslīmenis turpinās kristie tikpat strauji, jau pēc trijām četrām dienām kustība pār pontonu tiltu normalizēsies.
V.Grigorjevs piekrīt daudzu iedzīvotāju izteiktajām aizdomām, ka arī pats pontonu tilts deformējas un rada nedrošības izjūtu. Tomēr katru nedēļu tiltam tiek veikta profilaktiskā apkope, tādēļ bailēm nav pamata. Viņš arī uzskata, ka pie tilta šķobīšanās lielā mērā esot vainojami šoferi, kas vai nu tādēļ, ka nav informēti par Lielupes tilta rekonstrukciju, vai arī tādēļ, ka nepamana izvietotās ceļa zīmes, ar pārlieku smagu transportu brauc pār tiltu. Īpaši šajā ziņā grēkojot lielo autobusu vadītāji.
V.Grigorjevs noraida paredzējumus, ka pontonu tilts arī varētu neizturēt lielo slodzi līdz oktobra vidum, kad būtu jābeidz Lielupes tilta rekonstrukcija: «Regulāri tiek veikta pontonu tilta apkope, un nekas neliecina par to, ka varētu notikt kādi starpgadījumi. Joprojām ir paredzēts, ka pa pagaidu tiltu būs jābrauc tik ilgi, kamēr nebūs pilnībā pabeigta Lielupes tilta rekonstrukcija, jo, salīdzinot ar Driksas tilta remontu, darbu organizācija ir atšķirīga. Tiesa gan, nav arī izslēgts, ka to norisē notiks kādas izmaiņas, līdz ar kurām automašīnu kustību varētu atjaunot rekonstruējamā tilta vienā pusē un tādējādi atvieglot arī pašlaik ļoti noslogoto Miera ielas un Lietuvas šosejas krustojumu,» tā V.Grigorjevs.
Daļa autovadītāju, kuru mašīnas dziļajās peļķēs tika sabojātas, izteicās, ka pašvaldību gatavi iesūdzēt tiesā, taču Domes preses dienests apstiprina, ka līdz šim neviena persona oficiālas pretenzijas vai sūdzības nav izteikusi. Preses dienests arī norāda, ka, jau saņemot caurlaidi braukšanai pār pontonu tiltu, cilvēki tika brīdināti par iespējamiem draudiem. Turklāt no juridiskā viedokļa pašvaldību par kļūmēm ar pontonu tiltu tiesā nevar iesūdzēt, jo saskaņā ar līgumu par tām ir atbildīgs rekonstrukcijas darbu veicējs.