Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+1° C, vējš 0.45 m/s, D-DA vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Skolēni cildina pedagogus

31 pieteikums eseju konkursam «Izcils skolotājs – skolotājs, kas iedvesmo» liecina, ka tas ir gaidīts.

31 pieteikums eseju konkursam “Izcils skolotājs – skolotājs, kas iedvesmo” liecina, ka tas ir gaidīts
Līdz noteiktajam termiņam – pērnā gada 21. decembrim – Jelgavas Latviešu biedrība (JLB) saņēmusi 31 pieteikumu eseju konkursam “Izcils skolotājs – skolotājs, kas iedvesmo”, kura mērķis ir celt godā pilsētas un rajona pedagogus, kā arī veicināt šīs profesijas prestižu.
Sacerējumos skolēni centušies vispusīgi raksturot savus skolotājus un viņu pozitīvo iespaidu uz personības attīstību. Vidējais esejas apjoms ir divas lapas. Vislielākais pieteikumu skaits – 20 jeb gandrīz divas trešdaļas – nāk no Spīdolas ģimnāzijas audzēkņiem. Vēl konkursā pārstāvēta Glūdas, Staļģenes un Jelgavas 4. pamatskola, Ozolnieku un Kalnciema pilsētas vidusskola, Jelgavas 1. ģimnāzija. “Diemžēl nav neviena pieteikuma no 4. vidusskolas un Valsts ģimnāzijas, kā arī mazākumtautību skolām, kurās strādā daudz izcilu pedagogu,” teic konkursa organizētāja JLB valdes locekle Vija Zelmene. Tā kā tas notiek pirmo reizi, vēl trūkst tradīciju un pieredzes, kā vajadzētu godināt pieteiktos skolotājus, kā arī novērtēt un apbalvot pieteicējus. Taču aptuveni skaidrs, ka konkursa svinīgais nobeigums risināsies janvāra beigās vai februāra sākumā un balvas saņems trīs labāko eseju autori un viņu aprakstītie pedagogi. Tiek domāts arī par dažādām veicināšanas balvām. Kopējie konkursam paredzētie līdzekļi ir 300 latu, ko biedrībai piešķīrusi Saeimas frakcija “Tēvzemei un brīvībai”/LNNK.
Vērtēšanas komisijā aicināti preses pārstāvji, kā arī skolēnu vecāki. Komisijas eksperte no JLB pensionētā latviešu literatūras skolotāja Liliana Šulmane pauž, ka konkursanti esejās aprakstījuši, kā pedagogs pasniedz savu priekšmetu, ar kādām mācību metodēm strādā. Mazāk tiek apskatīts ārpusklases darbs. Toties diezgan pamatoti daudzi konkursanti spriež par pedagoga personības, stājas ietekmi uz skolēnu izaugsmi. Vairāki jaunieši raksta par to, ko ietver vārds “skolotājs”. Zināma nozīme ir esejas valodas bagātībai un stilam. Lielākas izredzes uzvarēt ir konkursantam, kurš raksta emocionāli, nevis tikai pārstāsta faktus. Patīkami, ja esejā citē sakāmvārdus vai autoritāšu izteicienus, kas saistīti ar skolotājiem. “Diezgan daudz pamanīju arī pareizrakstības kļūdas, bet tur komatus ielieku pati,” piebilst L.Šulmane.
Runājot par Spīdolas ģimnāzijas audzēkņu aktivitāti šajā konkursā, pedagogs Andris Tomašūns teic – skola attaisno savu dibinātāju ieceri par to, ka tur jaunieši mācīsies ne vien tās gudrības, kas iekļautas mācību programmā, bet būs arī sabiedriski aktīvi, kas ir ļoti svarīgi demokrātijas attīstībā. Līdzīga ir “spīdoliešu” aktivitāte daudzās citās ārpusskolas aktivitātēs.
Konkursā bija aicināti piedalīties arī mācību iestāžu absolventi, taču šoreiz viņu atsaucība bija maza. Vienīgi Spīdolas ģimnāzijas audzēkņu vidū bija pieteikumi, kas attiecas uz agrāk pabeigto pamatskolu pedagogiem, kuri devuši spārnus tālākam lidojumam.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.