Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

Automātiskās pārnesumkārbas detaļas: kādas detaļas visbiežāk bojājas un kad ir vērts remontēt

Skaņa no motora pārsega, dīvaina trīcēšana braucot, un tad – ziņojums uz instrumentu paneļa, ko nevēlas redzēt neviens. Automātiskās pārnesumkārbas problēma. Skan dārgi? Bieži vien tā arī ir ir. Bet dažreiz problēma slēpjas tikai vienā detaļā, kuru nomainot, automašīna atkal sāk darboties. Šajā rakstā – par to, kādas pārnesumkārbas detaļas visbiežāk bojājas, kā to savlaicīgi atpazīt un kad ir vērts risināt – remontēt vai nomainīt.

Kas paties biežāk lūzt?

Lai gan automātiskās pārnesumkāršas izskatās kā slēgta „melnā kaste”, to iekšienē notiek nepārtraukts darbs. Un visbiežāk cieš tieši tās detaļas, kas atbildīgas par vienmērīgu pārnesumu pārslēgšanu. Biežākie vaininieki:

  • Solenoidi – mazi elektromehāniski komponenti, kas atbild par vienmērīgu pārnesumu pārslēgšanu. Kad tie sāk streikot, jūtama trūkčiošana vai pat pilnīga pārnesumu nedarbošanās.
  • Sankabų diski – ilgaini sasniedz savu kalpošanas laiku, īpaši, ja automašīna ilgstoši ekspluatēta pilsētā vai nav bijusi pienācīgi apkopta.
  • Filtra aizsērēšana – šķiet sīkums, bet, ja transmisijas eļļa plūst caur netīru filtru, visa kārba sāk darboties nelīdzsvaroti.
  • Vadības bloks – ja automašīnas elektronika sāk sūtīt kļūdainus signālus, visa sistēma var kļūt nestabila.

Labs meistrs šīs problēmas atpazīs ātri. Bet ja braucat patstāvīgi un jūtat, ka automašīna reaģē ar kavēšanos, „meklē” pārnesumu vai strādā kā negribot – ir vērts uztraukties.

Labot vai mainīt? Tas atkarīgs no tā, ko atradīsiet

Šeit viss ir atkarīgs no jūsu naudas, automašīnas vecuma un tā, cik ilgi vēlaties ar to braukt. Dažreiz ir ekonomiskāk nomainīt visu automātisko kārbu, nekā mēģināt to atjaunot pa daļām. Bet bieži vien pietiek ar dažiem simtiem eiro detaļai.

Ja jums ir kontakti Latvijā vai Igaunijā, ir vērts pārbaudīt cenas.

Gan Srots.lv Latvijā, gan Srotas24.lt Lietuvoje piedāvā lietotas un restaurētas detaļas par daudz pievilcīgāku cenu nekā pērkot jaunas. Turklāt šajās platformās var atrast specifisku modeļu detaļas, kuras Lietuvā parasti nav iespējams nopirkt.

Ko saka prakse un meistari

Vytautas no Kaunas jau 12 gadus strādā autoservisā. Viņš saka: „No 10 defektiem 6 ir saistīti ar eļļu vai filtru. Cilvēki brauc ar mašīnu, kurai nav, ar ko elpot, un pēc tam brīnās, kāpēc pārnesumi ieslēdzas tikai pēc 2 sekundēm.”

Pamatojoties uz šo pieredzi, regulāra eļļas maiņa un filtru apkope ir lētākais remonts. Tomēr, ja jau ir nepieciešama detaļa, noteikti ir vērts to meklēt auto detaļu platformās gan Lietuvā, gan Latvijā vai Igaunijā. Bieži vien pat ar piegādi uz mājām iznāk lētāk nekā no vietējā noliktavas.

Kad ir par vēlu remontēt?

Ja transmisijas eļļa smaržo pēc sadeguša eļļas, pārnesumi vispār neieslēdzas vai elektronika izmet kļūdu sarakstu – pastāv liela varbūtība, ka pārnesumkārba ir sasniegusi sava kalpošanas laika beigas. Šādā gadījumā labāk meklēt lietotu vai atjaunotu, pilnībā nokomplektētu pārnesumkārbu. Vairumā gadījumu lētāk un drošāk ir to iegādāties jau sagatavotu un pārbaudītu.

Daudzi cilvēki domā, ka automātiskā pārnesumkārba ir noslēpums, kuru labāk neaiztikt. Bet, ja zināt, kur meklēt un kam pievērst uzmanību – varat ne tikai izvairīties no dārga remonta, bet arī ietaupīt daudz vairāk, nekā gaidījāt.

Un pats galvenais – nebaidieties interesēties, jautājiet un pārbaudiet detaļu cenas vairākos avotos. Detaļa, ko daži piedāvā par 400 eiro, citur var maksāt 150. Tāda ir realitāte.

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.