Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

Jelgavas 1.-6. klašu skolēni konkursā eksperimentē un izzina vidi

Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) sešpadsmito reizi tika rīkots jauno vides pētnieku forums “Skolēni eksperimentē”. Šogad pasākums notika 7. aprīlī, tajā piedalījās 35 vispārējās, speciālās un interešu izglītības iestāžu audzēkņi no pirmās līdz sestajai klasei ar 17 eksperimentiem, informē ZRKAC.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Konkursa mērķis bija radīt izpratni par vidi, tās problēmām, kā arī aktivizēt darbu vides izglītības jomā skolās. Skolēnu darbos tika vērtēta oriģinalitāte, aktualitāte, temata atbilstība skolēna dabiskajai zinātkārei, motivācijas zināšanu un pētniecisko prasmju savstarpējā saistība, kā arī iegūto pētījumu rezultātu prezentēšana. 

Pirmo vietu ieguva Andrejs Fiļjašenkovs no Jelgavas pamatskolas “Valdeka”– attīstības centra 6. klases, viņa darbs “Smaguma centrs”. Andrejs demonstrēja, kā var noteikt smaguma centra atrašanos dažādām figūrām. Interesanti, ka tāds ir arī Latvijai. Par pamatu ņemot Latvijas karti un attēlojot to papīra formātā, ir iespējams izrēķināt smaguma centru kā jebkurai figūrai. Šo faktu pārbaudīja arī pirmās vietas ieguvējs un, kā izrādās, tas atrodas Ogres novadā. 

Otrajā vietā ierindojās Ritvars Kuciņs no Jelgavas 4. sākumskolas 6. klases ar eksperimentu “Pilsētas ielu uzkopšanā izmantoto pretslīdes materiālu ietekme uz velosipēda ķēdi”. Ritvars salīdzināja divas mazlietotas velosipēda ķēdes, mēnesi turot tās divos traukos. Vienā no tiem atradās izkusis sniegs ar sāls un smilts piemaisījumu, kas ņemts ielas malā no pilsētas centra, turpretī otrā atradās izkusuša sniega paraugs, kas ņemts no meža. Secinājums – pilsētvidē ņemtā ķēde pēc mēneša bija tik sarūsējusi, ka to nevarēja pat salocīt. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Savukārt dalītajā trešajā vietā bija 3. klases skolnieks Andis Robežnieks no Jelgavas 4. vidusskolas ar darbu “Augu augšanas ātrums”, kā arī Jelgavas 5. vidusskolas 3. klases skolēni – Anastasija Marčenko, Deniss Mellups, Devids Ričmels ar darbu “Neredzamais kļūst redzams”. Andis salīdzināja klasēs iesēto augu – gurķu, puķuzirņu un samteņu augšanas ātrumu. Kā noskaidrojās pētījumā, tad šajā gadījumā visātraudzīgākie bija puķuzirņi, savukārt izaugušās samtenes skolēni pasniegs kā dāvanu mātes dienā. Jelgavas 5. vidusskolas trešklasnieku darbā “Neredzamais kļūst redzams” demonstrēja magnētisko spēku un tā dažādās izpausmes. 

Skolēnus vērtēja Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolotājas Baiba Daģe un Ingūna Kopštāle, Jelgavas reģionālās Vides pārvaldes Kontroles daļas vadītāja Evita Beitlere un ZRKAC galvenā speciāliste Dace Pētersone – Gūtmane.

Foto: Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrs

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.