

Vēl līdz 1. martam tiešsaistes pārtikas piegādes kurjeri var reģistrēties Pārtikas un veterinārajā dienestā (PVD). Līdz šim PVD reģistrā Jelgavā kā šī pakalpojuma sniedzēji reģistrētas 147 personas, informē Jelgavas pilsētas pašvaldība.
Sākotnēji bija noteikts, ka pārtikas kurjeriem, lai varētu sniegt pakalpojumu, reģistrācija PVD jāveic līdz 1. februārim, taču tā pagarināta līdz 1. martam. PVD norāda, ka, reģistrējot kurjerus, no vairāk nekā 2200 Latvijā pārbaudītajiem pretendentiem dienests konstatējis 43 personas, kurām zudis Latvijā uzturēšanās tiesiskais statuss. Par to PVD informējis Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi un Valsts robežsardzi. PVD Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Ilze Meistere informē, ka starp Jelgavā reģistrētajiem tiešsaistes kurjeriem nav tādu, kuriem nebūtu uzturēšanās atļaujas Latvijā.
PVD atgādina, ka ikvienam, kurš vēlas darboties kā tiešsaistes pārtikas piegādes kurjers, jāreģistrējas PVD. Pārtikas apritē iesaistīto uzņēmumu un personu reģistrs ir publisks.
Tiešsaistes kurjeru reģistrācija nenozīmē tikai personas datu iekļaušanu reģistrā. Pēc pieteikuma saņemšanas PVD pārliecinās, vai personai ir derīga uzturēšanās atļauja, tiesības uz nodarbinātību, kā arī vai persona ir reģistrējusies Valsts ieņēmumu dienestā. Norādot adresi, kurā persona ir sasniedzama, ja tā nav deklarētā adrese Latvijā, personai jāuzrāda arī pamatojums tiesībām tur atrasties.
PVD uzsver, ka turpinās kurjeru uzraudzību pārtikas izsniegšanas vietās, kā arī ēdināšanas un tirdzniecības uzņēmumos, kas izmanto kurjerus, lai nodrošinātu ēdienu piegādi.
Ražos ūdeņradi un testēs ar ūdeņradi darbināmu autobusu
SIA “Jelgavas autobusu parks” (JAP) iesaistījusies starptautiskā projektā “H2Value”, kura mērķis ir izveidot pirmo starpreģionu zaļā ūdeņraža vērtību ķēdi Tartu reģionā un Jelgavas reģionā. Martā siltumapgādes uzņēmuma “Gren Jelgava” teritorijā uzstādīs ūdeņraža ražošanas iekārtas, lai JAP līdz 2026. gada beigām pilsētā var testēt pasažieru autobusu, ko darbinās ūdeņradis, informē pašvaldība.
“Ar šo projektu Jelgavā mēs turpinām jau 2020. gadā uzsākto izpētes darbu, lai kopīgi izvērtētu tehniskos aspektus un ekonomisko pamatojumu ūdeņraža ieguvei un pielietošanai,” skaidro JAP valdes loceklis Gints Burks, atgādinot, ka 2021. un 2023. gadā JAP pilsētā testēja divus ar ūdeņradi darbināmus autobusus.
Pirmajos testos autobuss pilsētā kursēja vien dažas dienas, bet šajā projektā JAP būs iespēja “Toyota Caetano” ražotu ar ūdeņradi darbināmu autobusu testēt līdz 2026. gada beigām.
Lai autobusu nodrošinātu ar ūdeņradi, “Gren Jelgava” teritorijā tiks uzstādītas iekārtas ūdeņraža ražošanai. To īstenos vēl viens projekta partneris – SIA “AI Cooperation”.
Latvijas Ūdeņraža asociācijas valdes loceklis Aivars Starikovs skaidro, ka šīs iekārtas jauda ir paredzēta tik liela, lai ar saražoto ūdeņradi varētu nodrošināt pat 10 autobusu uzpildi, taču testēšanas un izpētes laikā tā strādās ar samazinātu jaudu, ar ūdeņradi nodrošinot vienu autobusu.
Vienīgie izmeši, ko rada ar ūdeņradi darbināmi autobusi, ir ūdens. Šādi autobusi ar vienu uzlādi spēj nobraukt līdz 400 kilometriem, un tā uzpildes ilgums ir salīdzinoši īss – līdz desmit minūtēm.
Līdzīgs process šajā projektā tiek īstenots Dienvidigaunijā, Tartu, kur arī tiek izvietotas ūdeņraža ražošanas iekārtas un testēšanai tiks nodota ar ūdeņradi darbināma kravas automašīna.
Projekta kopējais budžets ir 4 284 280 eiro.
Pavasara saule arī biezu ledu dara nedrošu
Iestājoties siltākam laikam, visā Latvijā turpinās ledus kušana, tomēr vēl šonedēļ dažviet Zemgalē varēja manīt zemledus makšķerniekus. “Zemgales Ziņas” jau rakstīja, ka 18. februārī Driksā pie Jelgavas ledū ielūza un gāja bojā gados vecāks un, visticamāk, pieredzējis makšķernieks. Turklāt TV3 ziņoja, ka viņš nebija vienīgais, kas netālu no nelaimes vietas todien makšķerēja.
Šonedēļ makšķernieki uz ledus ir manīti dīķos un citās ūdenskrātuvēs, kur nav straumes. Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra hidroloģe Līga Klints aicina uz ledus nekāpt arī šādās vietās. “Šonedēļ ledus kūst, turklāt to veicina nokrišņi,” teic hidroloģe. Lielupes baseinā šoziem ledus biezuma mērījumi Zemgalē nav veikti, jo nevienu dienu ledus nav bijis pietiekami biezs, minimums, astoņi centimetri, lai hidrologi upes vidū varētu veikt mērījumus. “Pagājušajā nedēļā mūsu speciālisti bija aizbraukuši uz novērošanas posteni Lielupē, bet uzkāpt uz ledus nevarēja,” stāsta L. Klints. Viņa piebilst, ka, salīdzinot vienāda biezuma ledu ziemas sākumā un beigās, pirmajā gadījumā tas ir elastīgāks un izturīgāks. “Pavasara saule ledus struktūru padara nestipru,” teic zinātniece.
Skaita soļus sporta iniciatīvā “Pavasara vēstneši”
Piekto gadu notiks tautas sporta iniciatīva “Pavasara vēstneši”, kurā dalībnieku uzdevums būs krāt kilometrus, soļojot, skrienot, nūjojot pēc nejaušības principa izveidotu komandu sastāvā, informē Jelgavas pilsētas pašvaldība.
Iniciatīva “Pavasara vēstneši” ilgs no 21. marta līdz 21. aprīlim, un dalība tajā ir bez maksas.
Pieteikšanās pasākumam notiks no 10. līdz 16. martam platformā distantrace.com.
Pēc pieteikšanās noslēguma dalībnieki pēc nejaušības principa tiks sadalīti komandās, un komandu uzdevums būs krāt aktivitātes kilometrus, veicot tos kājām – soļojot, skrienot, nūjojot. Lai aktivitāte tiktu ieskaitīta, tai jāilgst vismaz 30 minūtes, bet ne ilgāk kā trīs stundas. Atšķirībā no pagājušā gada dalībniekam dienā tiks ieskaitītas divas ilgākās aktivitātes. “Šogad katram dalībniekam dienā tiks ieskaitītas divas aktivitātes, lai stimulētu vairāk staigāt, piemēram, doties uz darbu un mājās kājām. Tāpat mums ir dalībnieki, kuri nedēļas nogalēs dodas garākos pārgājienos, un tagad, sadalot to divos nogriežņos, viņi varēs iesniegt visu pieveikto maršrutu,” stāsta Jelgavas pašvaldības iestādes “Sporta servisa centrs” sporta pasākumu projektu speciāliste Irina Kolosova.
Komandas, kas iegūs 1.–3. vietu, tiks pie brīvbiļetēm dalībai Jelgavas nakts pusmaratonā un tiks apbalvotas ar medaļām. Pārsteiguma balvas saņems viens pēc nejaušības principa izvēlēts dalībnieks no katras komandas. Apbalvošana plānota 4. maijā.
“Pavasara vēstneši” ir Sporta servisa centra rīkota iniciatīva. Tā tika ieviesta pandēmijas laikā, kad bija stingri pulcēšanās ierobežojumi, bet ieguva lielu dalībnieku atsaucību un tiek rīkota joprojām. Dalībnieki atzinīgi vērtē to, ka tiek motivēti regulāri kustēties svaigā gaisā, kā arī ir gandarīti par jaunām draudzībām, kas veidojas. Šo četru gadu laikā “Pavasara vēstnešos” piedalījušies 522 dalībnieki.
Atkalas dēļ nevar pabraukt; situācija var atkārtoties

Ceļš kā spogulis – tā šonedēļ varēja raksturot ceļa stāvokli uz Mežvidiem, uz kurieni vairākus maršrutus izpilda SIA “Jelgavas autobusu parks” (JAP). Izvērtējot reālo ceļa stāvokli un drošību, trešdienās rītā pilsētas autobuss vairākos šajos reisos brauca tik tālu, cik tas bija iespējams, informēja Jelgavas pašvaldība. Jau trešdienas pēcpusdienā, paaugstinoties gaisa temperatūrai, situācija mainījās un reisi uz Viesturu staciju, kur brauc 19. un 1. maršruta autobuss, un uz Mežvidiem, kur brauc 1. un 8. maršruta autobuss, tika izpildīti visā to garumā.
JAP komercdirektors Gatis Dūmiņš skaidro, ka šoferi katru dienu izvērtē reālo ceļa stāvokli un, rūpējoties par pasažieru drošību, šajos reisos var pieņemt lēmumu braukt tik tālu, cik tas iespējams.
Pārvadātājs norāda, ka šādos mainīgos laikapstākļos, kad sals mijas ar atkusni, slideno ceļu dēļ atkārtoti var būt problēmas izpildīt reisus minētajos maršrutos. Turklāt neesot lielas nozīmes tam, vai ceļu kaisa ar smilts maisījumu, jo kūst un tas ātri noskalojas.
![]() |
![]() |
Projektu līdzfinansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par saturu atbild “Zemgales Ziņas”. Projektā “Novadu balss” sadarbojas “Zemgales Ziņas”, “Kurzemes Vārds”, “Izdevniecība “Auseklis””, “Vietējā” un “Radio SWH”. |
Reklāma