Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

“Pasažieru vilciens” iesniedzis ATD priekšlikumus pārskatīt esošo dzelzceļa staciju darbības modeli

AS “Pasažieru vilciens” iesniedzis Autotransporta direkcijai (ATD) priekšlikumus pārskatīt esošo dzelzceļa staciju darbības modeli, mainot tajās pieejamo pakalpojumu klāstu, informēja “Pasažieru vilciena” pārstāve Sigita Zviedre.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Pasažieru vilciena akcionāru sapulcē februāra sākumā tika skatīts jautājums par pasažieriem paredzēto telpu izmantošanu. Tajā tika pieņemta zināšanai “Pasažieru vilciena” valdes sniegtā informāciju par dzelzceļa staciju iedalījumu kategorijās un sniedzamo pakalpojum klāstu, tostarp informācija, ka “Pasažieru vilciena” valde ar krietna un rūpīga saimnieka gādību turpinās risināt jautājumu kopā ar iesaistītajām pusēm par pasažieriem paredzēto uzgaidāmo telpu izmantošanu.

Zviedre skaidroja, ka, ņemot vērā izmaiņas vilcienu pasažieru biļešu iegādes paradumos, kā arī infrastruktūras ap dzelzceļa stacijām attīstību, “Pasažieru vilciens” ir sagatavojis priekšlikumu pārskatīt esošo dzelzceļa staciju darbības modeli, nosakot dzelzceļa stacijās pieejamo pakalpojumu klāstu atbilstoši pasažieru skaitam, stacijas atrašanās vietai un potenciālam attīstīt konkrētajā stacijā reģionālu mobilitātes punktu, kurā vilcienu kustības sarakstam ir sasaiste ar reģionālo vai pilsētas autobusu satiksmi.

“Pasažieru vilciena” redzējums ietver arī to, ka tiek ieviesti biļešu tirdzniecības automāti visu kasē pieejamo biļešu tirdzniecībai un digitālā informācijas dēļa funkcijas nodrošināšanai, kā arī kases ģeogrāfiskajos centros tiek pārveidotas par informācijas punktiem, kuros pasažieri klātienē varēs saņemt nepieciešamo atbalstu dažādos ar vilcienu satiksmi saistītos jautājumos. Pagaidām šāds atbalsts klātienē ir pieejams tikai Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Pasažieru vilciens” šo priekšlikumu ir iesniedzis izvērtēšanai ATD. Pie nosacījuma, ja ATD atbalstīs piedāvāto risinājumu, tā ieviešanas iespējamība un termiņi būs atkarīga no VAS “Latvijas dzelzceļš” infrastruktūras attīstības plāniem.

Jau ziņots, ka 2022.gadā vilcienos tika veikti 15,7 miljoni braucienu, kas ir par 40% vairāk nekā 2021.gadā, kad braucienu skaits sasniedza 11,2 miljonus.

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Foto: no arhīva

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.