Saeimas Augstākās izglītības, zinātnes un cilvēkkapitāla apakškomisija apņēmusies sagatavot risinājumus pedagogu piesaistei reģionos.
Kā aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā, apakškomisijas deputāti šodien izbraukuma sēdē Ogrē sprieda par minēto problēmu – pedagogu trūkumu reģionos – un iespējamiem risinājumiem to piesaistei.
Sēdē apakškomisijas deputāti uzklausīja Ogres novada pašvaldības un Ogres novada Izglītības pārvaldes pārstāvju ziņojumu par pedagogu nodrošinājumu izglītības iestādēs un atalgojumu. Novada pašvaldības pārstāvji informēja deputātus par savu pieredzi skolotāju darba slodzes sabalansēšanā un atalgojuma palielināšanas iespējām.
“Apakškomisija turpinās skatīt šo jautājumu, lai izstrādātu kvalitatīvus priekšlikumus un rastu risinājumus pedagogu piesaistei reģionos un slodžu sabalansēšanai,” norāda apakškomisijas priekšsēdētājs Česlavs Batņa (AS).
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) jaunu pedagogu piesaistei izglītības iestādēm ieplānojusi 8,6 miljonus eiro.
Saskaņā ar Valsts izglītības informācijas sistēmas datiem, pirms gada, 2022.gada 4.janvārī, valstī vakanti bija 1,98% no kopējā nepieciešamā skolotāju skaita. No kopumā 300 pilnas slodzes vakancēm angļu valodā valstī vakantas bija 36 pilnas likmes, matemātikā – aptuveni 32,48, latviešu valodā un literatūrā – 23, mūzikā – aptuveni 16,77, datorikā – aptuveni 14,60, dizainā un tehnoloģijās – aptuveni 10,92 pilnas likmes.
Visvairāk pilnas slodzes pedagogu trūka Rīgā, kur vakantas bija 157,43 slodzes. Tikmēr Jūrmalā tās bija 14,96 slodzes, Ogres novadā – 12,41, Liepājā – 10,67, Jelgavā – 10,64, Ķekavas novadā – 7,19, Valmieras novadā – 7,09, Bauskas novadā – 5,76, Daugavpilī – 5,59. Daudzos novados pilno slodžu vakances nepārsniedza trīs slodzes, savukārt Alūksnes, Gulbenes, Krāslavas, Līvānu, Madonas, Varakļānu novadā pilnas slodzes vakanču nebija vispār.
Foto: “Mācītspēks” publicitātes
Reklāma