Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

“Škoda Vagonka” liek pārbūvēt 48 peronus

Foto: “Škoda Vagonka” publicitātes

Ar maksimālo ātrumu 30 kilometri stundā pagājušajā nedēļā sliežu ceļa posmā no Šķirotavas līdz Salaspilij uzņēmums “Latvijas dzelzceļš” sāka jauno “Škoda Vagonka” elektrovilcienu izmēģinājumus. “Vilciena mašīnistiem ir jāiemācās, kā vilcienu vadīt. Kā tas bremzē, kā paātrina gaitu,” stāsta uzņēmuma pārstāvis Toms Altbergs, kas bija klāt pirmajos izmēģinājuma braucienos. Reizē ar jauno vilcienu ieviešanu “Latvijas dzelzceļš” 2023. gadā plāno arī pārbūvēt peronus pieturās, turklāt līnijā Rīga–Jelgava Atgāzenes stacijai tiks mainīta vieta – pēc gada vilcieni apstāsies pretī Bērnu klīniskajai universitātes slimnīcai. Izmaiņas skars arī pieturu “Baloži” – tā būs tuvāk Medemciemam.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ātrums 120 kilometri stundā

T.Altbergs paskaidro, ka Jelgavas līnijā “Škoda Vagonka” vilcieni brauks ar šeit atļauto ātrumu 120 kilometri stundā. Šī vilciena maksimālais ātrums, kas ir 160 kilometri stundā, drošības apsvērumu dēļ pagaidām Latvijas sliežu ceļos nav sasniedzams. ““Škoda Vagonka” vilcienam jāpielāgo ne tikai peroni, bet arī dzelzceļa ierīces, kas saistās ar kustības drošību,” paskaidro T.Altbergs. Runājot par pieturu peronu augstāku pacelšanu 48 stacijās un pieturas punktos, dzelzceļa pārstāvis teic, ka daudz kas būs atkarīgs no meteoroloģiskajiem un citiem apstākļiem. T.Albergs prognozē, ka visdrīzāk 2023. gada pirmajā ceturksnī, ja vien ziema nebūs pārāk barga, peroni būs pacelti.

Domājot par visu sabiedrības grupu vajadzībām, modernizētajās stacijās pieturas punkti tiks aprīkoti ar ērtām un funkcionālām nojumēm, soliņiem, velonovietnēm un citu nepieciešamo aprīkojumu. Jaunās pieturvietas būs pieejamas un ērti izmantojamas cilvēkiem, kuri pārvietojas ratiņkrēslā, vecākiem ar bērnu ratiņiem un velosipēdistiem. Peroni pēc iespējas būs savietoti ar jau esošajiem gājēju celiņiem un citu infrastruktūru, kas ir pašvaldības pārziņā. Modernizētajās pasažieru platformās tiks iestrādātas taktilās vadulas vājredzīgajiem un neredzīgajiem cilvēkiem. Platformas tiks aprīkotas ar mūsdienīgu, ērtu un saprotamu informācijas un apziņošanas sistēmu.

Foto: Gaitis Grūtups

Jelgavā pie perona nevar piebraukt

Jauno staciju un pieturvietu izbūvi atzinīgi vērtē invalīdu un viņu atbalstītāju biedrība “Apeirons”, kas piedalījās staciju dizaina standarta izstrādē. Savukārt valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs uzņēmuma publicētajā informācijā uzsver: “Pasažieru platformu modernizācijas projekts ir pēdējo gadu viens no nozīmīgākajiem pasažieru infrastruktūras projektiem, un nu tas ir iegājis noslēguma, reālās būvniecības posmā. Jau pavisam drīz šo būvdarbu rezultātā taps pievilcīgas, ērtas, dizainā vienotas un mūsdienu standartiem atbilstošas stacijas un pieturas punkti.” Būvdarbi tiks veikti, nepārtraucot vilcienu kustību, un pasažieru apkalpošana visās pieturvietās tiks nodrošināta, izmantojot pasažieru pagaidu platformas.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jāpiebilst, ka par dizainā vienotām dzelzceļa stacijām, piemēram, Jūrmalā, ir bijušas diskusijas, ka vajadzētu atjaunot un saglabāt vēsturiskās dzelzceļa stacijas, nevis būvēt ko ļoti vienveidīgu.

Saistībā ar piekļuvi Jelgavas dzelzceļa stacijas peronam “Ziņas” ir saņēmušas lasītāju sūdzības. Proti, piekļuvi traucē jaunā tirgus būvlaukums, kurā jau vairākus mēnešus darbs ir apstājies un kura attīstītājs daļēji pašvaldībai piederošā SIA “Jelgavas tirgus” valdes loceklis Vladimirs Šalajevs ir iesūdzēts tiesā, kas var ievilkties gadiem. Par šo problēmu pašvaldības pārstāve Egita Veinberga paskaidro, ka “par minēto objektu ir izsniegta būvatļauja, būvniecības uzsākšanas nosacījumi izpildīti un būvdarbi nav apturēti”.

Teksts: Gaitis Grūtups

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.