Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt

Tiešsaistē notiks ikgadējais skolēnu mācību uzņēmumu Ziemassvētku tirdziņš “Cits bazārs“

Ikgadējais Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu Ziemassvētku tirdziņš “Cits bazārs“notiek jau šajā nedēļas nogalē, no 9. – 14. decembrim, un jau otro gadu tas norisinās tiešsaistē. Vietnē jalatvia.lv skolēnu mācību uzņēmumi (SMU) no visas Latvijas ir publicējuši pašu radītās preces un pakalpojumus, savukārt lapas apmeklētāji var ērti aplūkot piedāvājumus un sazināties ar skolēniem, lai iegādātos oriģinālas Ziemassvētku dāvanas vai noderīgas lietas savai ikdienai, informē “JA Latvia” valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

E-katalogā jalatvia.lv ikviens var aplūkot SMU profilus un iegādāties skolēnu ražojumus – mājas lietas, preces skaistumkopšanai, bižutēriju, dažādas spēles un preces bērniem, kā arī apģērbus, modes lietas, interjera priekšmetus, pārtikas preces u.c. Starp estētiskām un sadzīvē noderīgam precēm ir iegādājamas arī skolēnu veidotas gluži unikālas un funkcionālas lietas, piemēram, mugursoma ar viedekrānu, mazgāšanas līdzeklis no Latvijas kastaņiem, “gudrās” galda lampas, viedierīce, kas atvieglo kurpju aizsiešanu un citi interesanti produkti.

“Viss, kas nopērkams “Cita bazāra” e-katalogā, ir skolēnu prātos lolots un radīts. Piedaloties šajā tirdziņā, skolēni apgūst pirmos soļus biznesā, sākot no tirgus izpētes un biznesa plāna rakstīšanas, beidzot ar produktu radīšanu, pārdošanu un mārketingu. Pārdošana “online” vidē nav mazinājusi jauniešu interesi par uzņēmējdarbību, un arī šogad ar savām precēm un pakalpojumiem tirgosies 270 skolēnu mācību uzņēmumi no visas Latvijas,“ stāsta izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” vadītājs Jānis Krievāns.

Skolēnu mācību uzņēmumu “Cits bazārs” notiek Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) īstenotā ERAF projekta “Inovāciju motivācijas programma” ietvaros, un to rīko Latvijas lielākā izglītības organizācija Junior Achievement Latvia (JA Latvia) sadarbībā ar ilggadējo atbalstītāju “Swedbank”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Katru gadu atkal no jauna pārliecināmies, ka Latvijas skolās aug spēcīga jauno uzņēmēju paaudze! Var redzēt, ka idejas un jauda ir – atliek tikai iet uz priekšu! Īpaši iepriecina tas, ka ar katru gadu arvien vairāk ir to skolēnu, kas savā uzņēmējdarbībā nopietni ņem vērā ilgtspējas aspektu: rūpes par vidi un klimatu, rūpes par sociāli atstumto grupu vajadzībām, iestāšanās par sabiedrībai būtisku problēmu risināšanu. Atbildīgi uzņēmēji Latvijai un pasaule šobrīd ir vajadzīgi vairāk kā jebkad,” norāda “Swedbank” Korporatīvās sociālās atbildības pārstāve Madara Ūlande.

“LIAA ieskatā ir svarīgi kopā ar Junior Achievement Latvia, visiem sadarbības partneriem un uzņēmīgajiem jauniešiem turpināt lielisko tradīciju ik gadu pirms Ziemassvētkiem nodrošināt iespēju iegādāties skolēnu mācību uzņēmumos tapušās preces un produktus, lai motivētu un rosinātu Latvijas jaunākos uzņēmējus – LIAA jaunākos klientus spert pirmos soļus pretī “lielajam” biznesam un nākotnes inovācijām, it īpaši – strauji mainīgā vidē un neparedzamos apstākļos”, piebilst Sarmīte Karlsone, LIAA Inovāciju atbalsta nodaļas vadītāja

Interesenti aicināti novērtēt Latvijas skolēnu veikumu un iepirkties “Citā bazārā” no 9. līdz 14. decembrim, apmeklējot lapu jalatvia.lv/katalogs.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Cits bazārs” norises laikā kā ierasts jaunos uzņēmējus vērtē pieredzējusi profesionāļu, uzņēmēju un akadēmisko spēku komanda, un labākie tiks apbalvoti deviņās nominācijās: “Sociāli atbildīgs SMU”, “Tehnoloģiskās inovācijas produkts/pakalpojums”, “Labākā SMU pārdošanas komanda”, “Uz zināšanām balstīts SMU produkts/pakalpojums”, ‘’Sociālo mediju komunikācijas balva’’, ‘’SMU produkts/pakalpojums gatavs starptautiskajam biznesam’’, ’’Videi draudzīgs SMU produkts/pakalpojums’’, ’’SMU biznesa potenciāls’’ un ’’Labākais reklāmas video’’.

Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) programma ir īpaši 4.–12. klašu skolēniem veidota mācību metode. Skolēniem tā ir iespēja, praktiski darbojoties, apgūt sava uzņēmuma izveides un vadīšanas prasmes, radīt produktus un piedāvāt tos saviem potenciālajiem klientiem. Vidēji 22% programmas absolventu jau ir iesaistījušies uzņēmējdarbībā.

Izglītības un zinātnes ministrija ir atzinusi šo mācību metodi un rekomendē to izglītības iestādēm kā uzņēmējspēju attīstošu un pilnveidojošu mācību metodi. SMU nav juridiska statusa – tos Latvijā pārstāv tikai “JA Latvia”, kas ir “Junior Achievement Worldwide” programmu licences īpašniece. Šī licence ietver arī Skolēnu mācību uzņēmumu programmu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

2019./2020. mācību gadā ”JA Latvia “ir reģistrējušies vairāk kā 1200 skolēnu mācību uzņēmumu.

Foto: publicitātes

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.