Jelgavas dome akceptē ziemeļu apvedceļa tilta būvniecību 77

Jelgavas domes deputāti lēmuši akceptēt ziemeļu apvedceļa tilta izbūvi pār Lielupi un Driksu, informē domē.

Pašvaldībā skaidroja, ka pagājušajā gadā pilsētā tika rekonstruēta Loka maģistrāle, to vērtējot kā būtisku soli pilsētas tālākajai attīstībai, izbūvējot iecerēto ziemeļu apvedceļu, ko veidos Loka maģistrāle, perspektīvais tilts pāri Lielupei un Driksai un Atmodas iela. Tagad sperts nākamais solis, jo pašvaldība ir saņēmusi visus nepieciešamos saskaņojumus, lai varētu pieņemt lēmumu par jaunā tilta būvniecību. Pašvaldības iecerei pozitīvu atzinumu jau devis Vides pārraudzības valsts birojs (VPVB) un Ministru kabinets (MK).

Ziemeļu apvedceļā paredzēta tilta izbūve pār Lielupi un Driksu, izveidojot pieslēgumus esošajām ielām. Tilts būs paredzēts autotransporta satiksmei, ļaujot arī gājēju un velosipēdistu pārvietošanos. Trases sākums būs Lapskalna un Atmodas ielas krustojumā, bet trases beigas - Kalnciema ceļa un Loka maģistrāles krustojumā.

Tilta izbūves mērķis ir atrisināt būtiskas Jelgavas satiksmes organizācijas problēmas, kā arī radīt priekšnosacījumus, lai apkārtējā teritorijā varētu attīstīties uzņēmējdarbība. Tilta izbūve ir nozīmīga, domājot gan par bijušā lidlauka, gan citu industriālo teritoriju atdzīvināšanu, pilsētas centra atslogošanu no tranzīta transporta un arī veloceliņu tīkla attīstību, uzsvēra domē.

Pašreizējā Lielupes tilta kapacitāte ir 26 000 transportlīdzekļu diennaktī, bet jau pašlaik to diennaktī šķērso ap 40 000 transporta vienību. Tāpat, modelējot nākotnes perspektīvas, eksperti secinājuši, ka ik gadu transporta plūsma pilsētā pieaug vidēji par 2%.

MK 2019.gada 22.oktobrī izdeva rīkojumu "Par Jelgavas pilsētas pašvaldības paredzētās darbības - transporta pārvada (tilta) izbūves pār Lielupi un Driksas upi Jelgavas pilsētā - īstenošanu", ar kuru atzīts, ka "Jelgavas pilsētas pašvaldības paredzētā darbība ir vienīgais risinājums pilsētas satiksmes organizācijas, kā arī pilsētas ziemeļu daļas sociālās un ekonomiskās attīstības nodrošināšanai un tilta izbūve Jelgavā nepieciešama sabiedrībai nozīmīgu interešu apmierināšanai".

Savukārt VPVB šogad 15.janvārī izdeva atzinumu par sagatavoto ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu paredzētajai darbībai. Atzinumā secināts, ka pašvaldība ir izsvērusi risinājumus un sagaidāmo ietekmi uz gaisa kvalitāti, trokšņu līmeni, ietekmi uz "Natura 2000" teritorijas dabas liegumu "Lielupes palienes pļavas", kā arī uz bioloģisko daudzveidību un ainavu. VPVB ir akceptējis tilta būvniecību, nosakot, ka to iespējams īstenot risinājumā, kas rada apjoma ziņā mazāko ietekmi uz dabas vērtībām.

Nākamais solis pēc domes lēmuma būs tilta tehniskā projekta izstrāde.

Jau ziņots, ka jaunais pārvads plānots, šķērsojot vai skarot 12 nekustamo īpašumu teritorijas. Tilta pār Lielupi un Driksas upi un pieeju izbūves kopgarums ir apmēram 1376 metri. Daļu no tilta posma - aptuveni 730 metrus - plānots realizēt, šķērsojot dabas liegumu "Lielupes palienes pļavas", kas ietverts Eiropas nozīmes īpaši aizsargājamo dabas teritoriju tīklā "Natura 2000".

Plānotais pārvads, kā arī neizbūvētais Atmodas ielas posms, ir nozīmīgi Jelgavas maģistrālā ielu tīkla fragmenti, kuru būvniecības nepieciešamība tika identificēta jau 1959.gadā, iekļaujot šāda transporta koridora izbūves plānu Jelgavas ģenerālplānā.

Pēc 1959.gada izstrādātajos teritorijas attīstības plānošanas dokumentos, tajā skaitā, aktuālajā Jelgavas ilgtermiņa attīstības stratēģijā, attīstības programmā, kā arī teritorijas plānojumā, paredzētās darbības teritorija konsekventi tiek identificēta kā teritorija transporta infrastruktūras attīstībai, saglabājot trases koridoru brīvu no cita veida apbūves, tādēļ šajā vietā plānotais transporta koridors ir izbūvējams, neveicot pārkārtojumus esošās dzīvojamās, publiskās vai rūpnieciskās apbūves struktūrā.

Foto: Jelgavas pašvaldība


Pievieno komentāru

Komentāri 77

Māris

Vismaz pēc Prāta Vētras koncerta varēs vieglāk tikt prom

pirms mēneša, 2021.05.06 14:08

Rita

Beidzot esam sagaidījuši jaunā tilta būvniecības vismaz projektēšanas uzsākšanu. Tas dos jaunu elpu pilsētas attīstībai.

pirms mēneša, 2021.05.06 14:15

projektēšana pirms vēlēšanām?

ZZS sagaidīja jaunā tilta projektēšanu, tad jau jāpaliek noteikti savās vietās, jo jaunie tak nepratīs dalīt tilta projektam paredzētos līdzekļus. Un kur vēl labāk, ka vecai domei būs jauna elpa?

pirms mēneša, 2021.05.07 11:16

Astra

Pieņemts vajadzīgs lēmums, lai atslogotu centrālās ielas no tranzīta satiksmes

pirms mēneša, 2021.05.06 14:30

Kaspars

Tilts ir vajadzīgs, lai piesaistītu investorus lidostas rajonam

pirms mēneša, 2021.05.06 14:33

???

Lasu un brīnos par komentāriem. Būsiet labi sadziedājušies!

pirms mēneša, 2021.05.06 14:45

bite-???

nesaprotu, kā tas domāts , bet, pēc komentāriem spriežot, jāpriecājas, ka ir saprātīgi domājoši cilvēki!

pirms mēneša, 2021.05.06 15:37

cilvēks

jess!!! Jelgavā līdz šim bija TIKAI 2 tilti pāri Lielupei. Tie , protams, bija pilni ar korķiem un tā kā Jelgava ir starptautiska ostas pilsēta ar maģistrālēm uz Krieviju un Amēriku, ir nepieciešams trešais 8joslu tilts.

Protams, tam jābūt nedaudz dārgākam par rīgas dienvidu konstrukciju.

JELGAVA - EUROPAS ĶĪNA plakāts pie katra iebraucamā ceļa mūsu dārgajā pilsētā.

pirms mēneša, 2021.05.06 15:06

d

tak Alibaba taisīšot savu centrāli te :D pēc domes vadītāju domām pēc ekskursijas uz ķīnu :D

pirms mēneša, 2021.05.07 08:48

cilvēks

Džek Ma Juns esot nopircis Dželgavu, lai latviešiem nevajadzētu no pirmā jūlija maksāt muitu un pvn par telefonu maciņiem un lēto bižutēriju. Viss mūsu, mazo pilsoņu, ērtībām.

pirms mēneša, 2021.05.07 19:07

Greex

Kurā vietā Jelgavā ir otrs tilts pāri Lielupei?

pirms mēneša, 2021.05.08 19:59

Jelgavniece

Kad Dome sāks rūpēties par jelgavniekiem un akceptēs noasfaltēt ielas Jelgavā , un tikai pēc tam domās par tranzītu..

pirms mēneša, 2021.05.06 16:06

Cita Jelgavniece

Vai tiešām neredzējāt cik intensīvi tika asfaltētas ielas pēdējos gados, sākot ar visām galvenajām ielām. Nav iespējams noasfaltēt pilnīgi visas ielas uzreiz.

pirms mēneša, 2021.05.07 12:13

Veselais saprāts

Vai posms ap esošo tiltu arī skaitās “galvenā iela”, kas it kā tiekot intensīvi asfaltēts? Nu tas kam 15+ gadu laikā kopš atjaunošanas nav nekas darīts un kurš tūlīt sadalīsies reizinātājos.

Pieļauju arī ka jelgavniece domāja par grantēto segumu asfaltēšanu.

pirms mēneša, 2021.05.07 13:12

Jampāzijs no Elejas

Satiksmi pār Lielupi vajag organizēt pa Vecā Veča Līko tiltu! Priekš kam tad viņu uzcēla?Vai vecais perdelis to var paskaidrot?

pirms mēneša, 2021.05.06 16:16

Uralvagonzavod

Tu esi atpalicis Tev nav nākotnes. Esi aizmirsis mūsu Pilsēts devīzi !

pirms mēneša, 2021.05.06 16:39

Jelgavniece 2

Pirmām kārtām nevajag lepoties ar rupjībām. Bet labāk apskatieties cik cilvēku katru dienu dodas pāri Mītavas gājēju tiltam, neelpojot izplūdes gāzes, lai Pasta salā nodarbotos ar fiziskām aktivitātēm no agra rīta, līdz vēlam vakaram. Šis tilts jau ir atmaksājies ar labāku Jelgavnieku veselību.

pirms mēneša, 2021.05.07 12:17

uguns

Būtu vispirms noasfaltējuši un apgaismojuši apli uz Jelgava-Rīga apvedceļa.Tāda ceļa nav laikam nevienā lielākajā pilsētā Latvijā.

pirms mēneša, 2021.05.06 16:38

D.

Uzspiedu tev plusu, bet uzskatu, ka vajadzīgs gan viens, gan otrs.

Tas aplis ir pilnīgs kauns!!

pirms mēneša, 2021.05.06 17:31

Vidus iela

Jūs vēl pilnīgu kaunu neesat nemaz redzējuši!

pirms mēneša, 2021.05.07 06:59

Zinātājs

Šī gada budžeta plānā ir paredzēti izdevumi projekta izstrādei Miera un Aizsargu ielu rekonstrukcija. Būtu tikai loģiski, ja reizē tiktu salabots arī Kārniņu aplis. Cerams tie nav tikai pirmsvēlēšanu solījumi, jo nākas tur braukt katru dienu un ceļš tiešām ir bēdīgā stāvoklī

pirms mēneša, 2021.05.07 09:39

D.

@Vidus iela

Jūs gribat kaut kādu ieliņu ar A-klases šoseju salīdzināt?

pirms mēneša, 2021.05.07 10:17

Māris

Ir bišķi jāsaprot, ka pašvaldība nevar pārbūvēt Valsts ceļu īpašumu.

pirms mēneša, 2021.05.07 15:20

D.

@Māris

Tas ir "valsts" ceļš pašvaldības īpašumā, paskatieties kadastrs.lv numuru 09000160972

pirms mēneša, 2021.05.07 18:03

xxx

ja nebutu buvets Ravinja Likais tad sen jau sis butu :/

pirms mēneša, 2021.05.06 16:45

yyyy

Mītavas gājēju tilts ir īsts glābējs Covid laikā, kad lab''ak nelietot sabiedrisko transportu, lai tiktu no pilsētas ārā ieelpot svaigu gaisu. Katru dienu eju pāri šim tiltam pastaigā uz pasta salu un esmu tiešām laimīga par šo tiltu, par iespēju kaut cik ieelpot svaigu gaisu, bet ne autogāzes. Ne jau visiem ir personīgās automašīnas, lai kaut kur aizbrauktu ārpus pilsētas. Mītavas gājēju tilts ir prieks un glābiņš.

pirms mēneša, 2021.05.07 12:24

xxx

Ja pari Driksas tiltam pariet nevar / to gajeju tilta dalju gan tur vajadzeja paplatinat :/

pirms mēneša, 2021.05.07 13:40

un Aviācijas ielas gājēju ietvi! Gadus 50 atpakaļ veidoja. Par vietējiem ,vienkāršiem cilvēkiem maza interese.

pirms mēneša, 2021.05.06 16:46

Bet

Nevajag meklēt speciāli vēl nepaspēto, labāk apskatieties cik skaista tagad ir RAF rajonā Loka maģistrāle.

pirms mēneša, 2021.05.07 12:26

Tas pats Jānis

Pansionāts vēlas pirms aiziešanas atstāt nākamajiem "sveicienu"...

pirms mēneša, 2021.05.06 16:59

Tam uguns

Manuprat tas ir valsts pārziņā.Prasi Linkaitim.

pirms mēneša, 2021.05.06 17:17

D.

Paskaties Jelgavas robežās uz kartes un sapratīsi, kur beidzas valsts ceļu un sākās Jelgavas atbildība.

Pat uz kartes skatīties nevajag - aizbrauc turp un kā tikko no Rīgas braucot sākās sūdīgs ceļš - tā zini, ka sākusies Jelgava. Arī aplis ir pilsētas teritorija un tātad Jelgavas pārziņā.

pirms mēneša, 2021.05.06 17:29

Pēteris

D, kļūdies, tās ir valsts nozīmes ceļš, un pilsēta par to var rūpēties tikai, ja Linkaitis piešķirs finansējumu!

pirms mēneša, 2021.05.07 09:00

Seagan

D. izskatās ir taisnība. Aplis ietilpst Jelgavas administratīvajā teritorijā, ja var ticēt google maps. Labot vajag, aplis ir parodija, tāpat arī posms gar radaru, bet pa to galu kungi acīmredzami bieži nebrauc.

pirms mēneša, 2021.05.07 09:52

D.

@Pēteris

Bet Jelgava ir republikas nozīmes pilsēta, kas nozīmē, ka arī pašiem jārūpējas par valsts nozīmes ceļiem. Naudu ministrija gatava dot, bet tad jābūvē pēc visiem standartiem un ar ministrijas uzraudzību - a Rāviņam tādi projekti neinteresē, tur savējiem iepirkumus nevinnēt.

Neesi domājis kāpēc tieši pie Jelgavas robežas ar novadu ceļš kļūst ideāls?

pirms mēneša, 2021.05.07 10:25

xxx

Tie da*nji nevareja Loka magistrali vienkarsi parliet ar asfaltu 2O gadus

pirms mēneša, 2021.05.06 18:21

XXL

to xxx beidzot Loka maģistrāle sāks pildīt savas plānotās funkcijas, nevis būt nevienam nevajadzīgs dzīvojamo māju piebraucamais ceļš, Nesaprotu tikai kāpēc atjaunojot neparedzēja četras braukšanas joslas.

pirms mēneša, 2021.05.11 16:31

Un

Cik tilts izmaksās?200-500 miljonus vai vairāk!

pirms mēneša, 2021.05.06 17:51

Efgars

Tie,kas domāt māk,saprot,ka tilts vajadzigs.Kas nemak,tiem neko nevajag.

pirms mēneša, 2021.05.06 18:10

Jasmejas

Nākošie sataisīs ceļus un saxin ko vēl.Saeima tie ar solija ķiseļa krastus.Visu ko var sasolit kamer tur neesi.

pirms mēneša, 2021.05.06 18:14

Wow

Cerams, ka uzcels arī DEPO blakus apvadceļam! Apnikusi vietējo būvmateriālu veikalu darbinieku attieksme un preču klāsts.

pirms mēneša, 2021.05.06 19:14

BBC

Поздно. Нужно было в 2006 году или раньше если бы не было кризиса 1991-2001 - должны были построить раньше этот мост. А теперь когда рождаемость падает на 70-80%, людей не будет по этому мосту ездить. Будет пустой мост стоять и большой кредит останется. В Елгаве будет очень мало жителей. Зачем нам второй мост?

pirms mēneša, 2021.05.06 19:32

cilvēks

skaisti burti. Laikam vietējais jau no 1945. gada. Drīz piemiņas diena. Ja tavs vectēvs nav okupējis Jevropu, tad dzer 2x vairāk. Aiz škrobes.

pirms mēneša, 2021.05.06 19:42

Penālis

Tie laikam kaut kādi mongoļtatāru hieroglifi. Vai kā tos ķinķēziņus sauc?

pirms mēneša, 2021.05.06 23:04

beka

Tiem, kuri nezin valsts valodu, dzimstība var kristies pat par 97%. Mēs neraudāsim.

pirms mēneša, 2021.05.07 09:17

Roberts

Tas ir tranzit ceļš.Ta ka valstij butu japiedalas ar savu finansejumu.Bet negrib.Ta lūk.

pirms mēneša, 2021.05.06 19:33

Nu gan

Jelgavas Ziemeļu tils ir visas Latvijas svarīgs objekts un finansēts tiek no Eiropas fondiem, valsts līdzekļiem un tikai nelielā daļā no Jelgavas pilsētas budžeta līdzekļiem. Ja nebūtu bijis 2008. gada ekonomiskās krīzes, tilts jau sen būtu uzcelts.

pirms mēneša, 2021.05.07 12:32

Vietējās ziņas