Posmā no Lielās ielas līdz Pulkveža O.Kalpaka ielai aizvadītajā vasarā līdzīgi kā citās vietās Jelgavā tika renovēta maģistrālā siltumtrase, darbi izmaksāja miljoniem latu, un tika solīts, ka līdz ar savu laiku nokalpojušo cauruļu nomaiņu samazināsies siltuma zudumi. Patlaban redzams – kaut arī visapkārt zemi klāj sniegs, virs jaunajām siltumtrasēm tas ir nokusis, tādējādi it kā neliecinot par būtisku siltuma ekonomiju.
Par virs jaunajām siltumtrasēm nokusušo sniegu satraukumu «Ziņām» pauduši vairāki jelgavnieki, bažījoties par lielajiem ieguldījumiem, kas rēķinos pakāpeniski jāsedz pilsētniekiem, bet kas varbūt nemaz nav bijuši lietderīgi. SIA «Fortum Jelgava» gan mierina iedzīvotājus, jo, pārbaudot Ozolskvērā izvietoto cauruļu sistēmu, uzņēmuma tehniskie darbinieki bojājumus tajā nekonstatēja.«Konkrētu siltuma pārejas koeficientu jeb normatīvos siltuma zudumus paredz ikviens izolētu cauruļu ražotājs,» skaidro uzņēmuma komunikāciju vadītāja Guntra Matisa. Zudumu apjomu ietekmē kā izolācijas materiāls un biezums, tā cauruļu ierakšanas dziļums.Minētās siltuma trases izbūvē izmantotas visiem ES standartiem atbilstošas rūpnieciski izolētas caurules, ko apliecina atbilstoši ražotāja un piegādātāja sertifikāti. «Arī darbi veikti saskaņā ar visiem būvniecības normatīviem,» piebilst G.Matisa. «Tiklīdz gaisa temperatūra ir ap nulli vai plus vienu grādu, tā sniegs nokūst no visām siltumtrasēm. Tas atkarīgs arī no siltumtrases diametra. Jo lielāka, jo ātrāk,» teic G.Matisa.Ko par sniega kušanu virs siltumtrases saka siltumapgādes eksperts un cik liels siltumenerģijas ietaupījums sagaidāms pēc cauruļu nomaiņas, lasiet sestdienas, 31.janvāra, «Zemgales Ziņās».