Jelgavas vietējā vara līdz ar taupības pasākumu ieviešanu par 15 procentiem šajā gadā samazinājusi izdevumus pašvaldības tēla spodrināšanai. Taču, kā noskaidroja «Ziņas», mūsu pašvaldībā gan sabiedrisko attiecību darbinieku algošana, gan citi ar pilsētas tēla veidošanu saistīti tēriņi nodokļu maksātājiem izmaksā krietni vairāk nekā par Jelgavu lielākajās pilsētās Liepājā un Daugavpilī.
Kā skaidro Jelgavas pašvaldības Sabiedrisko attiecību sektora vadītāja Iveta Šurma, viņas vadītās struktūrvienības galvenie uzdevumi, kā katru gadu, arī šajā ir organizēt sabiedrības informēšanas pasākumus, rīkot pilsētvides konkursus, nodrošināt amatpersonu vizītes, uzturēt un veicināt sadarbību ar valsts institūcijām, ārvalstu vēstniecībām, sadraudzības pilsētām, arī sagatavot un sniegt informāciju masu medijiem un nodrošināt pašvaldības portāla jelgava.lv uzturēšanu.Pašlaik Jelgavas pašvaldības Sabiedrisko attiecību sektorā strādā pieci darbinieki – vadītāja, viņas vietniece un trīs galvenie speciālisti. I.Šurma neslēpj, ka sektora vadītāja amatalga (pirms nodokļu nomaksas) ir 980 latu, vietniece ik mēnesi saņem 810 latu, preses sekretāra atalgojums plānots 720 latu apmērā, tulks saņem 775 latus, bet portāla redaktors – 700 latu mēnesī.Tā kā nekādas papildu piemaksas pašvaldības 2009.gada budžetā darbiniekiem nav plānotas, var aprēķināt, ka Sabiedrisko attiecību sektora darbiniekiem algās šogad plānots izmaksāt 78 820 latu. Lai Sabiedrisko attiecību sektors īstenotu uzskaitītās funkcijas, budžetā tam atvēlēti vēl 87 tūkstoši latu.Nupat domnieki apstiprinājuši vēl vienas pašvaldības tēla spodrinātājas – aģentūras «Zemgales INFO» – budžetu. Tas šogad būs 302 161 lats. Tādējādi redzams, ka kopumā vietējā vara sava mundiera pucēšanai šajā gadā plānojusi tērēt 436 981 latu. Salīdzinājumam jāmin, ka Jelgavas ceļu un ielu remontiem un būvniecībai deputāti atvēlējuši par 113 000 latu mazāk jeb 323 038 latus…Tajā pat laikā valsts otras lielākās pilsētas Daugavpils domes preses sekretāre Līga Korsaka «Ziņām» skaidro, ka pašvaldībā par tēla veidošanu atbild Pilsētas attīstības departamentam pakļautā Mārketinga un informācijas nodaļa. Tās vadītājas amatalga šogad noteikta 615 latu apmērā, un viņai pakļauti deviņi darbinieki. Respektīvi, kamēr Jelgavā informatīva izdevuma gatavošanai un domes apmeklētāju pieņemšanai izveidotas atsevišķas aģentūras ar simtiem tūkstošu latu budžetu, Daugavpilī ar to tiek galā viena struktūra. Neskaitot algu fondu, Latgales lielpilsētā mārketinga pasākumiem šogad ļauts tērēt… 21 000 latu.Taupīgāki par jelgavniekiem ir arī liepājnieki. Trešās lielākās pilsētas Liepājas pašvaldības Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītājs Edgars Lākutis neslēpj, ka ar visiem PR pasākumiem tiek galā viena struktūrvienība. Cita daļa uzņēmusies vien ārvalstu viesu uzņemšanu. Liepājā Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja alga noteikta 864 latu apmērā, savukārt viņa vadītā struktūra dažādiem mārketinga pasākumiem varēs tērēt nepilnus 84 000 latus.Vēl par šo tēmu – trešdienas, 11.februāra, «Zemgales Ziņās».