Rādot shematiski atainotu asfaltbetona seguma konstrukciju, aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns neslēpj – liela daļa ceļu jau sen ir sabrukuši.
Ideālā variantā ielas ar lielu transporta plūsmu intensitāti veidotas no vismaz sešu dažādu materiālu slāņiem. Pamatā – grunts, virs tās – ap 30 centimetru biezs saturīgais jeb drenējošais slānis. Uz tā savukārt uzbērts tikpat biezs šķembu maisījums un trīs dažāda sastāva (no rupjāka līdz smalkam) asfalta kārtas nepilnu 20 centimetru slānī.Ja virsējais segums saplaisājis, kā tas ir vairumā neatjaunoto ielu, mitrums iekļūst dziļākajos slāņos. Taču problēmas rodas, jo tā dēvētais drenējošais slānis ziemā sasalst, bet, atkūstot augšējiem, starp asfaltu un saturīgo slāni veidojas mīksta dubļu un šķembu maisījuma masa. Atkušņu laikā rudeņos un pavasaros transporta plūsma virskārtu salauza, jo starpslānī tikušais ūdens pa sasalumu nevar aizplūst. Lai novērstu problēmu, ka mitrums no ielu virsmas iekļūst šķembu kārtā, par 100 tūkstošiem latu šogad plānots turpināt mainīt vairāku ielu posmu virskārtas vismaz četru centimetru slānī. Līdzīgi kā tas tika izdarīts Kalnciema ceļā.Domājams, pie jaunas asfalta segas šogad tiks Sudrabu Edžus iela 279 metru garā posmā no Pasta līdz Akadēmijas ielai un Salnas iela 220 metru posmā no Tērvetes ielas gar jauno šķiroto atkritumu laukumu. Atjaunos arī 160 metrus Ausekļa ielas, kas no Uzvaras līdz Blaumaņa ielai ved caur tirgu. Svaigu asfaltu paredzēts uzliet arī Krišjāņa Barona ielā 200 metros no Uzvaras līdz Pasta ielai, Svētes ielā 610 metrus no Pulkveža O.Kalpaka līdz Pasta ielai, Sakņudārza ielā no Svētes līdz Dambja ielai (230 metru) un Lapskalna ielas posmam no Blaumaņa līdz Zvejnieku ielai gar jauno Uzvaras parku.