Piektdiena, 12. decembris
Otīlija, Iveta
weather-icon
+-4° C, vējš 3.05 m/s, Z vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Protestēs pret bedrēm

Bedrograda, poligons, autokapsēta – šādu un citus līdzīgus epitetus Jelgava izpelnījusies ar savām katastrofālajā stāvoklī esošajām ielām, tādēļ, turpinot pēdējo gadu tradīciju, nolemts 6.maijā rīkot protesta braucienu «Mēs pret bedrēm».

«Dzīvojam 21.gadsimtā, bet bedres remontējam kā 19.gadsimtā. Gadu no gada situācija ar Jelgavas ielām neuzlabojas, tāpēc «lāpīšana» drīzāk izskatās pēc naudas atmazgāšanas, nevis centieniem patiesi uzlabot asfalta stāvokli,» iemeslu protesta akcijas rīkošanai skaidro viens no tās organizētājiem Raimonds Grīnfogels.Precīzu datus, cik kvadrātmetrus bedru ik gadu Jelgavā tiek aizlāpīts, «Ziņām» tā arī neizdevās iegūt, taču, ja vidēji dienā, kā skaidro darbu veicēji, tiek aizdarīti apmēram 70 kvadrātmetru, tādējādi, ja šis process turpinās vairākus mēnešus, kopējā platība sanāk visai iespaidīga.Pilsētas ielu apsaimniekotājs SIA «Kulk» par viena kvadrātmetra bedru aizlāpīšanas pēc pilnas tehnoloģijas prasīja 26,33 latus, savukārt pēc nepilnas – 17,59 latus, taču šogad, kā skaidro uzņēmuma ražošanas direktors Artūrs Ošenieks, cenas esot būtiski samazinātas. Tiesa, precīzu summu viņš nosaukt atteicās.Salīdzinājumam var minēt, ka, piemēram, viena kvadrātmetra bruģa ieklāšana ar visiem sagatavošanas darbiem ir no 12 (betona bruģis) līdz 15 latiem (granīta bruģis) – tā liecina SIA «B-Style» interneta mājas lapā publicētā informācija.Ja paveiktie darbi patiesi būtu atbilstošs ieguldījums asfalta seguma stāvokļa uzlabošanai, iztērētos līdzekļus nebūtu žēl, taču, kā novēroja «Ziņas», aizdarīšana labumu dod visai neilgu laiku. Piemēram, aprīļa sākumā lāpīšanas darbi tika veikti bedrēm Zirgu ielā, taču tagad – dažas nedēļas vēlāk – vairākās remontētajās vietās ieklātais asfaltbetona maisījums jau ir izdrupis un iela no jauna rāda savus asos zobus. Kas pie tā vainīgs – konkrētas atbildes neviens nevar sniegt, jo bedru lāpīšana jebkurā gadījumā esot tikai īstermiņa risinājums.«Ekonomiski izdevīgāk būtu frēzēt laukumus un klāt tajos asfaltu, pieblietējot tos ar ceļu rulli, taču izvēlēts it kā vienkāršākais risinājums, kā rezultātā paliek plaisas un, izlīstot lietum, ielas izdrūp no jauna,» tā R.Grīnfogels. Šādu risinājumu kā labāko iepriekš «Ziņām» minēja arī SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»» vadība, kad tā atjaunoja daļu Tērvetes ielas.Akcija «Mēs pret bedrēm» – notiks 6.maijā no pulksten 11 līdz 12.30. Pulcēšanās degvielas uzpildes stacijā «Statoil» Brīvības bulvārī. Brauciens virzīsies pa Rīgas un Lielo ielu līdz Jelgavas domei, pēc tam nogriezīsies uz Pasta ielu. Protestētāji tiek aicināti līdzi ņemt dažādus plakātus un tamlīdzīgus sava viedokļa izpausmes atribūtus. Akcijas organizētāji lūdz visus tās dalībniekus brauciena laikā ievērot Ceļu satiksmes noteikumus, piemēram, neiebraukt krustojumā pie sarkanās gaismas utt.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.