Sestdiena, 13. decembris
Lūcija, Veldze
weather-icon
+-4° C, vējš 3.31 m/s, D-DA vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Remontu pabeigs, «nāves loku» saglabās

Ozolnieku novada dome rosinājusi uz šosejas Rīga – Jelgava saglabāt no iedzīvotāju puses par «nāves loku» iesaukto pagaidu apli, kurā pagājušā nedēļā notika smags negadījums ar astoņiem cietušajiem.

Nepieciešamība minēto elementu saglabāt tiek pamatota ar autobraucēju ērtību aizsardzību, jo aplis ļaujot vieglāk nokļūt uz Brankām un Ozolniekiem. Par to gan vēl jālemj valsts akciju sabiedrības «Latvijas valsts ceļi» vadībai.Apļveida krustojums šosejas Rīga – Jelgava krustojumā ar ceļu Ozolnieki – Brankas pērnā gada vasaras nogalē tika izveidots, lai atvieglotu transportlīdzekļu izbraukšanu laikā, kamēr tiek remontēts tilts pār Iecavas upi Ozolniekos.Jau sākotnēji autovadītāji visai kritiski vērtēja šo jauno satiksmes organizācijas veidu, prognozējot, ka tas izraisīs ne vienu ceļu satiksmes negadījumu, kas vēlāk pierādījās arī praksē – aplī izvietotās betona apmales taranējis jau ne vien vien šoferis. Kā mīnusi šādai braucēju plūsmas regulēšanai jāmin arī visai trūcīgais apļa apgaismojums diennakts tumšajā laikā un materiālu izvēle nožogojumiem, jo, kā liecina citu valstu un arī Latvijas pieredze, betona bloku vietā drošāk ir izvēlēties ar ūdeni pildītas plastmasas barjeras.Savukārt ilggadējs autobusa vadītājs Andrejs «Ziņām» neslēpa, ka katru reizi, tuvojoties pagaidu aplim, viņu pārņem teju vai izmisums, jo «nāves loks», kā viņš to dēvē, ir pārāk šaurs, turklāt apjozts ar smagajiem betona klučiem – neliela neuzmanība, un brauciens var beigties traģiski.Tiltu pār Iecavas upi bija iecerēts pabeigt līdz augustam, taču, kā «Ziņām» skaidroja projekta vadītājs Didzis Zvirbulis, būvnieki apsteiguši plānu, un jau jūnijā autovadītāji varēs šķērsot rekonstruēto tiltu.«Aplis ir samazinājis negadījumu skaitu krustojumā ar šoseju, turklāt šoferiem ir vieglāk izbraukt no mazākas nozīmes ceļiem,» uzskata Ozolnieku novada domes priekšsēdētājs Māris Ainārs, piebilstot, ka Eiropā ir normāla prakse, sarežģītos krustojumos veidojot apļveida kustību.Tiesa, novada vadītājam šķiet, ka tādu apli, kāds tas ir šobrīd, atstāt nevar – tas jāveido kārtīgāk, turklāt jānodrošina ar pienācīgu apgaismojumu diennakts tumšajā laikā. «Ja autovadītāji ievērotu satiksmes noteikumus, nenotiktu tādi negadījumi, kā lietuviešu šofera vadītā mikroautobusa avārija ar astoņiem cietušajiem. Mēs neesam pieraduši pie šāda veida satiksmes, taču tas ir visiem izdevīgs risinājums,» rezumē M.Ainārs.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.