Paredzēts, ka līdzekļu ekonomijas dēļ reģionālo pasažieru pārvadājumu maršrutus varētu plānot valsts SIA «Autotransporta direkcija». Jelgavas rajona pasažieru pārvadājumu plānotāji uzskata, ka tas novedīs pie šī pakalpojuma pieejamības samazināšanās.
«Labāk kā pašvaldības neviens nezinās optimālos maršrutus, pa kuriem ikdienā veikt pasažieru pārvadājumus,» uzskata Zemgales plānošanas reģiona speciālists Juris Kālis.Tieši viņa pārstāvētajai iestādei pēc administratīvi teritoriālās reformas bija plānots uzticēt pasažieru maršrutu plānošanu. Tagad šādam plānam vairs nepiekrīt atbildīgā nozares ministrija. Proti, Satiksmes ministrija (SM), ar mērķi taupīt valsts līdzekļus, izstrādājusi priekšlikumu valdībai reģionu maršrutu plānošanas funkciju nodot valsts SIA «Autotransporta direkcija» (ATD). Kopumā valstī tas ļaušot gadā ietaupīt aptuveni miljons latu.Šādam ministrijas argumentam daļēji piekrīt arī J.Kālis atzīstot, ka katrā plānošanas reģionā sākotnēji bijis domāts nodarbināt vismaz trīs cilvēkus. Līdzīgs cilvēku skaits plānots arī citos reģionos. Arī Jelgavas pasažieru pārvadātāja «Jelgavas autobusu parks» (JAP) valdes loceklis un vienlaikus arī Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs «Ziņām» atzīmē, ka sava tiesa loģikas ir SM priekšlikumam.Pretējs viedoklis ir Jelgavas rajona padomes priekšsēdētājas vietniekam, Transporta komisijas vadītājam un Vircavas pagasta padomes priekšsēdētājam Ziedonim Caunem.«Gan mūsu, gan Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis ir viennozīmīgs – pasažieru pārvadājumi reģionos tiks faktiski iznīcināti,» Z.Caune ir kategorisks.Vairāk lasiet trešdienas, 20.maija, «Zemgales Ziņās».