Atļaujot gājējiem arī turpmāk pārvietoties pār dzelzceļa tiltu pār Lielupi, no jūlija šo tiltu apsargā uzņēmums «LDz apsardze». Apsargi «Ziņām» atzīst, ka pusmēneša laikā vismaz desmit reižu nācies palīgā saukt policiju, jo, neklausot apsargu norādēm, gājēji ne tikai mēdz pārdroši šķērsot sliedes, bet arī sastrādā citas pārgalvības, piemēram – alkoholisko dzērienu ietekmē no teju desmit metru augstā tilta lec Lielupē.
Kā trešdien novēroja «Ziņas», pašlaik abās tilta pusēs paplašinātās nogāzes nostiprinātas ar speciālu sedzējmateriālu, savukārt abos tilta galos un pār to esošais gājēju celiņš norobežots ar metāla žogu. Abās upes malās no tilta lejup ved kāpnes. Domāts, ka turpmāk gājēji vairs nedrīkstēs pa dienesta vajadzībām ierīkotajiem celiņiem šķērsot sliedes, bet ceļš būs jāmēro pa tilta apakšu.«Jelgavas iedzīvotāju bažām, ka pār tiltu vairs nevarēs tikt, nav pamata,» «Ziņām» apliecina uzņēmuma «Latvijas dzelzceļš» Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Antra Birzule. Gājēju pāreja uz Lielupes dzelzceļa tilta ir saglabāta. Jau ziņots, ka Ministru kabineta noteikumi paredz līdz šā gada 1.jūlijam valstī nodrošināt desmit dzelzceļa tiltu, tajā skaitā ari Lielupes tilta, diennakts apsardzi. Tajos minēts, ka arī dzelzceļa tilts pār Lielupi ir paaugstinātas bīstamības zona, kas var tikt izmantota prettiesiskām darbībām, radot apdraudējumu cilvēku dzīvībai un veselībai, videi, kā arī dzelzceļa satiksmes drošībai.Uz tilta uzlikta videonovērošanas un apziņošanas sistēma, uzlabots apgaismojums, daļēji nožogoti sliežu ceļi un izveidots fiziskās apsardzes postenis. Drošības zonas nožogojums gar dzelzceļa sliedēm apkārt tiltam pasargās cilvēkus no nesankcionētās staigāšanas pa sliedēm un ļaus tiem droši piekļūt tiltam pa speciāli izveidotam kāpnēm un celiņiem. «Protams, tas sagādās neērtības tiem cilvēkiem, kuri agrāk piekļuvei pie tilta izvēlējušies īsākus un bīstamus ceļus,» A.Birzule secina, ka tagad jāstaigā pa drošākiem ceļiem un jāšķērso sliedes tikai atļautajās vietās.Darbi gan nedaudz iekavējušies – gar kāpņu malām vēl jāierīko celiņš velosipēdu un bērnu ratiņu pārvietošanai, savukārt pie nožogojumiem abos tilta galos tuvāko nedēļu laikā uzliks brīdinošas zīmes, kas vēstīs – sliedes šķērsot aizliegts. Par šī ierobežojuma pārkāpšanu likumdošana paredz desmit latu sodu. Pie tādiem jau tikuši vairāki pārgalvīgi jelgavnieki, kas kopš 1.jūlija nav klausījuši apsargu norādēm. Ja kāds dodas pa dienesta eju, apsargi pagaidām tikai brīdina, jo nav uzliktas norādes. Taču gadījušies pilsētnieki, kas, būdami alkohola reibumā, no augstā tilta gatavi mesties Lielupes ūdeņos vai arī neatļautās vietās pārvietojas pa tiltu, tādējādi apdraudot savu dzīvību. Divu nedēļu laikā nelaimes gadījumus uz dzelzceļa vai tilta apsargi gan vēl nav konstatējuši. Uzņēmums no saviem līdzekļiem desmit dzelzceļu tiltu aprīkošanā ar apsardzes sistēmām plānojis ieguldīt aptuveni vienu miljonu latu.