Piektdiena, 19. decembris
Lelde, Sarmis
weather-icon
+2° C, vējš 1.34 m/s, DR vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Divstāvu autobuss Jelgavā vairs nekursēs (papildināta no 6. rindkopas)

Pēc nepilnu septiņu gadu ripošanas Jelgavas pilsētas centrālajā pirmajā maršrutā beidzis kursēt sarkanais divstāvu autobuss MAN. Jelgavas Autobusu parka (JAP) vadība šādu soli pamato ar «vecu tehniku», taču atsakās atklāt summu, ko izdosies ietaupīt, vairs nenomājot SIA «Intransserviss» piederošo autobusu.

Uz jautājumu par sen novecojušā autobusa nomaiņu JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs «Ziņām» atbild īsi: «Tā bija veca tehnika.» Viņš arī atsakās izpaust, cik 2009. gadā un iepriekš uzņēmumam izmaksājis nomāt šo autobusu no tā īpašnieces SIA «Intransserviss». Turpmāk 1. maršrutā no Tušķiem uz Ozolniekiem kursēs citi autobusi, kas pieder pašam JAP. P.Salkazanovs teic, ka šajā gadā no pilsētas maršrutiem «noņemti» 12 savu laiku nokalpojuši autobusi, tos aizstājot ar citu, jaunāku, JAP tehniku. Uzņēmuma valdes loceklis skaidro, ka pilsētas maršrutos autobusu kursēšanas laiks tiek plānots uz 12 gadiem, bet starppilsētu reisos – deviņiem gadiem. Lielais MAN autobuss jau kopš 2003. gada, kad tas sāka kursēt Jelgavā, patērē vairāk degvielas, nekā noteicis ražotājs, turklāt lielo gabarītu dēļ spēj apkalpot vienīgi centrālo maršrutu. Taču P.Salkazanovs patur noslēpumā iemeslus, kādēļ MAN tik ilgi izmantots, kaut ir neekonomisks un sen pārsniedzis 12 gadu vecumu. Piebilstams, ka jau kopš tā izbraukšanas Jelgavas ielās JAP vadība atzina, ka autobusa četru metru augstums liedz tam kursēt mazākās ieliņās, kur pieturu tuvumā aug koki. 2003. gadā JAP arī solīja, ka neatbilstošās ielu kvalitātes dēļ ziemā autobusu neizmantos, jo tas ir pārlieku zems.Kaut pilsētas ielās turpināja kursēt līdz pat 30. decembrim, sludinājumu portālā www.ss.lv jau 28. decembrī ievietots sludinājums, ka divstāvīgais MAN tiek pārdots. Sludinājumā teikts, ka transporta līdzeklim ir 86 sēdvietas, mīkstais jumts, automātiskā ātrumkārba, pirms 60 tūkstošu kilometru nobraukuma veikts dzinēja kapitālais remonts, pašlaik nobraukums – 1 300 000 kilometru. Sludinājumā arī norādīts, ka autobuss ražots 1984. gadā, savukārt tā cena – 7000 latu. Telefonsarunā ar «Ziņām» sludinājumā norādītā telefona īpašnieks sacīja, ka tādu gabarītu autobusu pārdošana Latvijā nav nekāds jaunums. Piemēram, Rīgā tādi esot divi. Uz jautājumu par zemo cenu firmas pārstāvis atbildēja, ka «autobuss jau vairs nav maza un jauna meitene». MAN degvielas patēriņš, pēc uzņēmuma pārstāvja teiktā, esot ap 30 litriem uz 100 kilometriem. «Ziemā varbūt vairāk, kādi 34 litri,» viņš teica. «Ziņām» arī izdevās noskaidrot, ka ar autobusu nomu JAP nodarbojusies nevis SIA «Intransserviss», bet gan tās meitaskompānija SIA «Autobusu tehniskais centrs». Tai iepriekš piederējuši trīs autobusi (divi «Mercedes» un MAN), bet ar šo gadu nolemts pārvadājumu pakalpojumus vairs nesniegt, tāpēc tie tiek pārdoti.2009. gada beigās beidzies nomas līgums ar JAP, tāpēc divstāvu MAN atkal nonācis «Autobusu tehniskā centra» rīcībā. Nomas cenu uzņēmuma pārstāvis gan neatklāja, vien sakot, ka tā pēdējā gada laikā bijusi simboliska.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.