Lai apturētu pasažieru skaita dramatisko kritumu, Jelgavas Dome nākusi klajā ar piedāvājumu par 20 procentiem palielināt maksu par braucienu pilsētas autobusos. Domes Finanšu komiteja jau atbalstījusi, ka ar 1.februāri ierasto 40 santīmu vietā par biļeti būs jāmaksā 50 santīmu. Tas ir tikpat dārgi kā Rīgā (izmantojot e-talonu) un visdārgāk citu lielo pilsētu vidū.
Kā «Ziņām» stāsta SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs, pērn par 28 procentiem krities pasažieru skaits pilsētas autobusos. 2008.gadā Jelgavā ar autobusiem braukuši 6,4 miljoni, 2009.gadā – vairs tikai 4,6 miljoni pasažieru. Gada nogalē JAP vadības veiktās prognozes liecina, ka, nemainot biļešu cenas, šogad pasažieru skaits kristos vēl par 24 procentiem, sasniedzot vien 3,5 miljonus braucēju gadā. Pasažieru skaita samazinājums, pēc P.Salkazanova teiktā, ir galvenais iemesls, kādēļ viena brauciena biļetes cenas pašizmaksa no 48 santīmiem pērn palielinātos līdz 61 santīmam šogad. Tādējādi uzņēmums aplēsis, ka JAP 2010.gadā rastos 900 tūkstošu latu zaudējumi. No pagājušā gada jūlija valsts atteikusies segt lielāko daļu zaudējumu, šo pienākumu uzliekot pašvaldībām. Taču Jelgavas budžetā tādas naudas neesot, Dome varētu segt vien 100 – 150 tūkstošus latu zaudējumu. Lai mazinātu zaudējumus, Jelgavas Dome piedāvājusi palielināt brauciena biļetes cenu no 40 santīmiem pašlaik līdz 50 santīmiem ar 1.februāri. «Ļoti pozitīvi vērtēju šo Domes piedāvājumu, jo tādējādi apstāsies pasažieru skaita kritums un palielināsies to braucēju skaits, kas iegādājušies mēnešbiļetes,» skaidro P.Salkazanovs. Plānots, ka mēnešbiļetes cena paliks nemainīga – 20 latu. Arī turpmāk braukšanas maksas atvieglojumus saņems mazaizsargātākās iedzīvotāju kategorijas: pirmsskolas vecuma bērni (100 procentu atlaide), pirmās un otrās grupas invalīdi (100 procentu atlaide no mēnešbiļetes cenas), mazturīgie skolēni (100 procentu atlaide), visi skolēni, mazturīgie represētie, pensionāri un skolotāji (50 procentu atlaide). «Izmaiņas brauciena cenā skars tos, kas ar pilsētas autobusiem brauc šad un tad,» P.Salkazanovs stāsta, ka jaunā sistēma līdzināšoties Rīgas pašvaldības piemēram. Tādējādi iedzīvotāji tikšot stimulēti iegādāties mēnešbiļetes, un JAP prognozē, ka pasažieru skaita kritums vairs nebūšot tāds, kādu to prognozēja 2009.gada beigās. «Domāju, ka braucēju skaits noturēsies pa nullēm – tāds pats kā pērn,» saka JAP valdes loceklis. Reālo ainu gan varēšot redzēt pēc trim mēnešiem.Finanšu komitejā pieņēma, ka lēmums tiks virzīts uz Domes sēdi. Deputātiem nākamnedēļ 28. janvārī Domes sēdē būs jābalso, vai atbalstīt šo lēmuma projektu, ziņo LETA.Ja šāds lēmums tiks pieņemts, Jelgavā par braukšanu sabiedriskajā transportā būs jāmaksā tikpat dārgi kā galvaspilsētā un biļetes cena būs augstākā salīdzinājumā ar citām lielajām pilsētām Latvijā.Pašlaik braukšanas maksa sabiedriskajā transportā visdārgākā ir Rīgā – 50 santīmi (pie vadītāja – 70 santīmi), Ventspilī – 40 santīmi, Rēzeknē – 35 santīmi, Daugavpilī – 30 santīmi (svētdienās – 15 santīmi). Liepājā biļetes cena ir atšķirīga dažādiem transporta veidiem – 25 santīmi tramvajā (pie vadītāja – 30 santīmi), autobusā – 35, mikroautobusā – 40 santīmi.