Piektdiena, 19. decembris
Lelde, Sarmis
weather-icon
+3° C, vējš 0.45 m/s, DR vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Rīgas autoosta noliedz SIA «Migar» sniegto pakalpojumu dārdzību

AS «Rīgas starptautiskā autoosta» noliedz, ka maksa par autoostas pakalpojumu izmantošanu pārvadātājiem būtu dārga.

LETA jau ziņoja, ka Zemgales plānošanas reģiona un Jelgavas novada pašvaldības pārstāvji vēlas ar satiksmes ministru apspriest pārāk lielo maksu, kas par Jelgavas autoostas pakalpojumiem tiek iekasēta no novadā vienīgā autopārvadātāja SIA «Migar». Jelgavas autoostas pašreizējais apsaimniekotājs ir «Rīgas starptautiskā autoosta».AS «Rīgas starptautiskā autoosta» valdes loceklis Jānis Briedītis biznesa portālam «Nozare.lv» skaidroja, ka 2010.gadā AS «Rīgas starptautiskā autoosta» noslēdza jaunus līgumus ar visiem pārvadātājiem, arī ar SIA «Migar», par Jelgavas autoostas izmantošanu, turklāt maksa 2010.gadā esot būtiski samazināta, bet vienāda visiem pārvadātājiem.Starp autoostām un pārvadātājiem noslēgtie līgumi liecina, ka ietaupījums šogad, salīdzinot ar 2009.gadu, varētu sasniegt 15%-20%, «Nozare.lv» skaidroja Autotransporta direkcijas eksperti.AS «Rīgas starptautiskā autoosta» sarunās ar SIA «Migar» pārstāvjiem noskaidrojies, ka šī pārvadātāja reisi ir nerentabli, jo reizēm pat jāved tikai viena tantiņa uz tirgu, skaidro Briedītis.Pārvadātājs to esot norādījis arī pašvaldības pārstāvjiem un piedāvājis nerentablos reisus slēgt, bet pašvaldība kategoriski šo ideju noraidot.Pēc AS «Rīgas starptautiskā autoosta» rīcībā esošās informācijas, no Jelgavas autoostas SIA «Migar» viens autobuss pārvadā vidēji 5-6 pasažierus.Briedītis informēja, ka patlaban visu autoostu pakalpojumu cenas pārbauda Satiksmes ministrijas (SM) izveidota komisija. Viņš arī uzsver, ka šajā sarežģītajā ekonomiskajā situācijā ikvienam ir jādomā par savu ražošanas līdzekļu racionālu izmantošanu. Piemēram, «Rīgas starptautiskā autoosta» nomā tikai daļu no Jelgavas autoostas telpām, lai nodrošinātu pasažieru apkalpošanu, kā arī daļu no autoostas ēkai pieguļošās zemes, lai nodrošinātu autobusu piebraukšanu.SM, komentējot šo situāciju, «Nozare.lv» skaidroja, ka pērnā gada pieredze, kad dotācija sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai tika samazināta, bet izmaksas par autoostu pakalpojumiem palika līdzšinējā līmenī, parādīja, ka atbilstoši situācijai ir jāmaina arī autoostu pakalpojumu klāsts un jāsamazina izmaksas, ko tās iekasē no pārvadātājiem.Šī iemesla dēļ pērnā gada nogalē tika izdarīti grozījumi normatīvajos aktos, kas stājās spēkā šā gada sākumā. Saskaņā ar tiem Latvijas autoostas nodrošina vienādu pakalpojumu klāstu, bet no pārvadātājiem tiek prasīta mazāka samaksa par autoostas pakalpojumu izmantošanu.SM uzsver, ka, ja pārvadātājam rodas pretenzijas par līgumā atrunāto autoostas pakalpojumu izmaksām, tas var vērsties SM izveidotajā Autoostu komisijā. Pēc pirmās šās komisijas sanāksmes autoostām jau esot nosūtīts pieprasījums atšifrēt savu izmaksu aprēķinu metodiku.Turklāt Zemgales plānošanas reģiona un Jelgavas novada pašvaldības pārstāvji neesot vērsušies SM, lai norunātu tikšanos ar ministru.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.