Pārdotas izžuvušas briļļu salvetes, izdots mazāk naudas, saņemts bojāts sūtījums pasta nodaļā – tās ir dažas no likstām, ar kurām šomēnes sastapušies un par ko «Ziņām» vēstījuši jelgavnieki.
Briļļu salvetes izžuvušas Ievērojusi, ka veikalā «Super Action» par pievilcīgu cenu var iegādāties briļļu, fotoaparātu un citu līdzīgu lēcu tīrāmās salvetes, jelgavniece Irēna vienu 30 salvešu komplektu par 57 santīmiem nopirkusi arī sev. Taču liels bija viņas izbrīns, kad, atverot pirmo folijas iepakojumu, izņemtā salvete izrādījās sausa. Uz paciņas nav norādīts arī derīguma termiņš.Veikala pārstāve, kas sevi «Ziņām» nodēvēja par Alīnu, rosina klientus tādos gadījumos doties vēlreiz uz tirgotavu, kur, uzrādot čeku, nekvalitatīvās preces vietā tikšot iedota cita vai arī iztērētā nauda. Kliente gan nosaka, ka viņai to šajā gadījumā nav izdevīgi darīt, jo autobusam uz RAF mikrorajonu un atpakaļ uz pilsētas centru iztērētu vairāk, nekā maksāja nekvalitatīvā prece.Iedeva 20 latu, izdeva – kā no 10Kāda sirmgalve «Ziņām» stāstīja, ka šomēnes esot piedzīvojusi nepatīkamu pārsteigumu vienā no Jelgavas pasta nodaļām. Viņa teic, ka iegādājusies vairākas pastmarkas par 1,75 latiem un pārdevējai iedevusi 20 latu naudaszīmi, bet atlikumu saņēmusi kā no desmit. Citu apmeklētāju tobrīd nodaļā nav bijis, operatore pārskaitījusi kases saturu un noteikusi, ka tur viss atbilst – pārpalikuma nav.Valsts ieņēmumu dienestā (VID) skaidro, ka nav konkrētu noteikumu, kā būtu jārīkojas pārdevējam, saņemot naudaszīmi. Tādu kārtību katrs tirgotājs var izveidot pats, piemēram, daļā veikalu pārdevēja saņemtās naudaszīmes nominālvērtību nosauc skaļi klienta klātbūtnē, bet kases aparātā to ieliek tikai tad, kad izdots atlikums un čeks.VID iesaka tādos gadījumos saukt tirgotavas vadību un pieprasīt veikt kases aparāta inventarizāciju. Ja tirgotājs to atsakās darīt, saucama policija. Savukārt Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) eksperti norāda – par tādiem notikumiem nevajadzētu klusēt, bet paziņot PTAC pa tālruni 65452554. Inspektori tad došoties pie negodprātīgā veikalnieka un veikšot kontrolpirkumu.Ja saņemts bojāts sūtījumsSaņemot sūtījumu no Vācijas, jelgavniece Ineta pamanīja, ka iepakojums ceļā no sūtītāja līdz viņai ticis atplēsts. Gaidītā prece gan bijusi paciņā, taču Ineta par šo gadījumu ir sarūgtināta.Latvijas Pasta (LP) pārstāve Agija Tērauda ziņo, ka tādos gadījumos nekavējoties būtu jāsazinās ar LP Klientu informācijas centru (tālrunis 67608311), kur izskaidros tālāko rīcību.Parasti, saņemot bojātu sūtījumu no ārvalstīm, tas tiekot pamanīts jau šķirotavā. Tur sastāda aktu, ziņo klientam, kam ļauts izvēlēties – pieņemt apskādēto sūtījumu vai ne. Tad var rakstīt pretenziju. Tās valsts uzņēmums, kas tiek atzīts par vainīgu, maksājot kompensāciju.Pēc A.Tēraudas teiktā, katru dienu Latvijā nonākot pat desmit saņurcītu, atplēstu vai citādi bojātu sūtījumu, taču sūdzību šogad neesot vairāk kā citkārt. «Aicinām klientus neklusēt, bet uzreiz ziņot, jo tikai tā varam reaģēt un rast risinājumu,» saka A.Tērauda.