Maskavas valdības, Krievijas autoražotāja ZIL, Latvijas uzņēmuma «Ferrus» un Jelgavas pašvaldības kopuzņēmums «Amo Plant» šogad maija beigās vai jūnija sākumā varētu sākt ražot pirmos autobusus jaunajā autorūpnīcā Jelgavā, aģentūrai BNS pastāstīja uzņēmuma ārējo sakaru un mārketinga direktors Igors Graurs.
Viņš teica, ka pašlaik jaunajā ražotnē tiek uzstādītas iekārtas un šie darbi varētu ilgt līdz aprīlim, maijam. Uzņēmumā sākotnēji strādās aptuveni 25-30 darbinieku, norādīja «Amo Plant» ārējo sakaru un mārketinga direktors.Paredzēts, ka pirmie uzņēmumā ražotie autobusi būs holandiešu kompānijas «VDL» autobusi «Ambassador», pavēstīja Graurs un piebilda, ka pašlaik 14 uzņēmuma darbinieku, kas būs dažādu ražošanas posteņu vadītāji, ir Nīderlandē, kur apgūst autobusu virsbūves salikšanu. Pēc tam šie ražošanas posteņu vadītāji attiecīgi apmācīs «Amo Plant» darbiniekus.Graurs arī piebilda, ka uzņēmums pašlaik risina pārrunas ar potenciālajiem autobusu pircējiem, taču viņš neatklāja, kas tie varētu būt. «Sākumā ir jāsaražo un jāpārdod pirmie autobusi,» viņš sacīja.Jau vēstīts, ka projekta realizācijā ir ieguldīti aptuveni 30,885 miljoni eiro (21,7 miljoni latu), kas galvenokārt ir Maskavas valdības piešķirtie līdzekļi. Līdzekļus projektā ieguldījis arī uzņēmums «Ferrus» un Jelgavas pilsētas pašvaldība.Iecerēts, ka «Amo Plant» jaunajā rūpnīcā Jelgavā gadā varēs saražot 2000 vieglo kravas automašīnu un komunālās tehnikas vienību. Rūpnīcā nodarbinās 200 cilvēku.«Amo Plant» pērnā gada februāra beigās noslēdza sadarbības līgumus ar holandiešu kompāniju «VDL» par autobusu «Ambassador» ražošanu Jelgavā un «VDL» autobusu izplatīšanu Baltijas valstīs un Maskavā. Pirmos autobusus komplektēs no ievestajām detaļām, taču nākotnē plānots, ka daļu detaļu ražos Latvijā.Pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, «Amo Plant» lielākais akcionārs ar 92,6% ir Maskavas valdība, Krievijas autoražotājs ZIL ar 4,4%, kā arī Jelgavas pašvaldība un Latvijas uzņēmums «Ferrus». Kopuzņēmums izveidots 2005.gadā.