Dotācijas pasažieru pārvadājumiem sabiedriskajā transportā lauku apvidos valstī pieaugušas no 1,47 miljoniem latu 1996. gadā līdz 5,6 miljoniem pērn.
Dotācijas pasažieru pārvadājumiem sabiedriskajā transportā lauku apvidos valstī pieaugušas no 1,47 miljoniem latu 1996. gadā līdz 5,6 miljoniem pērn.
Šogad, kā atzīst Satiksmes ministrijas Pasažieru pārvadājumu departamenta direktors A.Ļubļins, kopējais dotāciju apjoms pārvadājumiem ar autobusiem paredzēts 8,3 miljonu latu apmērā. No tā 1,4 miljoni domāti pilsētas pārvadājumu dotēšanai. Arī dotācijas par invalīdu pārvadāšanu pieaugušas līdz 2,92 miljoniem latu. Taču to apjoms vēl nav pietiekams, jo nodrošina apmēram 85 procentus no vajadzīgā.
Deviņdesmito gadu sākumā pasažieru pārvadājumi sabiedriskajā transportā un maršrutu skaits ievērojami saruka. Taču, kopš 1996. gadā tika ieviestas dotācijas, šī tendence ir apturēta. Pakāpeniski atjaunojās agrākais maršrutu tīkls, palielinājās pārvadājumu intensitāte, tika atklāti vēl jauni maršruti. Dotējamo maršrutu skaits valstī kopumā sasniedz 985 pārvadājumu virzienus. Pēdējos gados tas palielinājies par 443 maršrutiem.
Jelgavas rajonā, kas platības ziņā ir mazākais valstī, Autobusu parks laukos pārvadājumus nodrošina 26 maršrutos. Kopš 1996. gada septembra mūsu rajonā maršrutu skaits pieaudzis par 11 vienībām, pagājušā gadā – par sešiem maršrutiem. Vidēji dienā uzņēmuma autobusi nobrauc 2024 kilometrus.
Dobeles rajonā pasažierus pārvadā 25 dažādos maršrutos, vidēji dienā nobraucot 1956 kilometrus. Pēdējos gados klāt nākuši desmit jauni maršruti. Tas gan nav attiecināms uz pagājušo gadu.
Vislielākais maršrutu skaits ir Madonas (78), Jēkabpils (66) un Cēsu (63) rajonā. Tur arī ir vislielākais jaunu maršrutu skaits. Taču pārvadājumu noslodze tajos nav nemaz tik intensīva. Jēkabpils rajonā dienā vidēji tiek nobraukti 2734 kilometri, Madonas un Cēsu rajonā attiecīgi – 3826 un 4854 kilometri.
Dotācijas pasažieru pārvadātājiem ļāvušas nostabilizēt maršrutu tīklu, saskaņot to ar citiem uzņēmumiem, nodrošinot pārsēšanās iespējas. Tālsatiksmes maršrutos vidējais pasažiera braukšanas attālums palielinājies līdz 50,4 kilometriem. Tātad tie vairāk tiek izmantoti garākiem ceļojumiem.
Pirms dotāciju ieviešanas pasažieri tālsatiksmes autobusos brauca arī nelielus attālumus, jo rajonu maršrutu tīkls bija maz attīstīts.
Lai nodrošinātu iedzīvotājus ar informāciju par autobusu kustības sarakstiem, «Lattelekom» sadarbībā ar Satiksmes ministriju izziņu dienestā «118» izveidojis datu bāzi par tālsatiksmes un rajonu maršrutu autobusiem.