No 1. maija Latvijā darbu sāks ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis. Vakara un nakts stundās, kā arī brīvdienās visu diennakti, zvanot pa tālruni 66016001, būs iespēja saņemt medicīnas darbinieka konsultāciju par veselības problēmām.
Veselības norēķinu centra izsludinātajā konkursā par ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa ieviešanu Latvijā uzvarējis SIA «Cilvēks», kas šo pakalpojumu nodrošinās vismaz līdz 31. decembrim. Uzņēmuma pārstāve Līga Rijniece «Ziņām» stāsta, ka tālrunis darbosies katru darba dienu no pulksten 18 līdz 8, bet brīvdienās un valsts oficiālajās svētku dienās – visu diennakti. Konsultāciju pa to var lūgt jebkurš Latvijas iedzīvotājs. Uz telefona zvaniem atbildēs medicīnas māsa un ārsta palīgs, nepieciešamības gadījumā arī ārsts. «Komandas darbinieki pa tālruni nesniegs infodienesta pakalpojumus un uzziņas, bet dos atbildes, padomus un ieteikumus tikai par jautājumiem, kas saistīti ar medicīniskām indikācijām, piemēram, cilvēkam iekož lapsene un sākas alerģiska reakcija – ko darīt?» skaidro L.Rijniece. Ja būs nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība, tālruņa darbinieks zvanītāju ar to automātiski savienos. L.Rijniece stāsta, ka telekomunikācijas pakalpojumus nodrošinās uzņēmums «CSC Telecom». Zvans pa konsultatīvo tālruni nebūs paaugstinātas maksas, un klientiem to noteiks katrs operators pats. Pakalpojuma nodrošinātāji cer, ka trīs cilvēku brigāde tiks galā un spēs atbildēt uz visiem iedzīvotāju zvaniem, taču, ja būs liels noslogojums, tikšot pieaicināti papildu darbinieki. Pie tālruņa centrā dežurēs arī ārstu palīgi no Jelgavas. Konsultatīvā tālruņa centrs atradīsies Rīgā, Bauskas ielā 58, uz turienei pēc ārsta konsultācijas klātienē pacienti vērsties nevarēs, to būs iespējams saņemt tikai telefoniski, piebilst L.Rijniece.