Svētdiena, 14. decembris
Auseklis, Gaisma
weather-icon
+1° C, vējš 0.45 m/s, Z vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Ar ko iebrauksim nākamajā gadu tūkstotī?

Agnese Fogelmane Automašīnu tehniskais progress šajā gadsimtā bijis gandrīz prātam neaptverams, un joprojām tas turpinās.

Automašīnu tehniskais progress šajā gadsimtā bijis gandrīz prātam neaptverams, un joprojām tas turpinās. Kāds būs nākamās tūkstošgades automobilis? Šķiet, lielākais, ko varam iedomāties, ir nākamās desmitgades braucamais. Pastāvot šādam tehnikas
attīstības ātrumam, par tālāko domāt liekas pārdroši.
Iespēju ieklausīties profesionāļu uzskatos par nākotnes mašīnām deva Rīgā notikusī grandiozā, Baltijā lielākā automašīnu izstāde «Auto ‘99». Dažas no tur apskatāmajām mašīnām noteikti būs pamats nākamā gadu tūkstoša auto tālākai attīstībai.
«Fiat» piedāvā ērtumu, drošību un kvalitāti
Elena Kulberga «Auto Torino» («Fiat Auto S.p.A.» oficiālais pārstāvis Latvijā) prezidente:
– Man liekas, ka mūsu «Fiat Multipla» jau ir solis uz nākamās tūkstošgades mašīnu. Varbūt «Fiat » markas auto var uzskatīt par pirmajiem, kas soļo uz nākamo gadu tūkstoti. Cilvēki noteikti augstu vērtēs to pašu, ko vienmēr – ērtumu, drošību un kvalitāti. Tā ir arī «Fiat» devīze – tas, ko mēs cenšamies ievērot ne tikai produktos, bet arī servisa pakalpojumos.
«Fiat Multipla»
Šis modelis jau no ārēja skata vien līdzinās iedomātam nākotnes automobilim. Virsbūve veidota no diviem moduļiem, kas stingri atdalīti ar viduslīniju. Stila oriģinalitāte atrodama arī vissīkākajās detaļās. Piemēram, priekšējo lukturu izvietojums dažādos līmeņos, kas piešķir «Multipla» «degunam» neierastu izskatu, vienlaikus dodot iespēju labāk apgaismot ceļu. Auto ir labs gan brīvajam laikam, gan ikdienas vajadzībām pilsētas apstākļos. Tā sēdekļu skaitu iespējams piemērot pasažieru skaitam, atstājot atlikušo (pilnīgi gludo) grīdas daļu bagāžai.
Visiem sēdekļiem ir regulējamas atzveltnes, bet aizmugurējos var noliekt gan uz priekšu, gan atpakaļ vai noņemt, ja nepieciešams. Centrālais aizmugurējais ELX sēdeklis ir bīdāms uz priekšu un atpakaļ (tāpat kā visi priekšējie), to var noliekt arī uz leju kā galdiņu.
Automašīnā ir liels skaits sīklietu nodalījumu dažādās vietās – virs un zem paneļa, zem saulsargiem, sēdekļu atzveltņu kabatās, durvju kabatās, kastē zem pasažiera sēdekļa –, kā arī daudz nodalījumu skārdenēm un pudelēm. «Fiat Multipla» piedāvā lielas telpas izmantošanas iespējas.
Viktors Kulbergs «Auto Rīga» prezidents:
– Iedomāties nākamās tūkstošgades auto ir ļoti grūti. Mēs varam mēģināt prognozēt tikai apmēram nākamās desmitgades vai divdesmitgades auto. Par tālāko spriest es atturētos: varbūt mašīnas vairs nevajadzēs, jo būs, piemēram, gaisa kapsulas, ar kurām vienā mirklī varēs nokļūt no punkta A uz punktu B. Līdz tam, protams, cilvēki vēl brauks ar automašīnām. Tās noteikti būs drošākas, ekonomiskākas, ērtākas, dārgākas. Mašīnas būs dažādās krāsās, lielumos, formās, jo cilvēkiem patīk dažādība.
«Audi TT Coupe»
Tas ir 4,04 m garš, 1,86 m plats un 1,35 m zems sporta auto.
Šo automobili noteikti varētu nosaukt par vienu no nākamās tūkstošgades priekšvēstnešiem. Jau tā izskats vien ir diezgan neparasts. «Audi TT» izceļas ar dinamiku, īpaši «quattro» versijā. Šā modeļa jaudīgākais dzinējs attīsta 225 Zs jaudu. Maksimālais ātrums (250 km/h) tiek elektroniski ierobežots.
«Audi TT Coupe quattro» balstiekārta ar «McPherson» piekari priekšā un sāniska paralelograma piekari aizmugurē ir radīta un pieslīpēta tieši sporta automobiļa braukšanas un drošības prasībām. Arī palielināto disku bremžu (visiem riteņiem) ar ABS un elektroniskā bremžu spēka sadalītāja EBD konstrukcija ir pieskaņota sporta automobilim raksturīgajiem braukšanas režīmiem un ātrumiem. Jaudīgākajai «quattro» versijai ir nodrošināta arī aizmugurējo bremžu disku ventilācija. ASR pretizslīdēšanas iekārta tiek iekļauta priekšējās piedziņas versijas standartaprīkojumā.
Drošības aprīkojumā ir divi priekšējie drošības spilveni un jauna tipa sānu gaisa spilveni, kas iemontēti sēdekļu atzveltnēs.
«Volvo» prioritāte – drošums un draudzīgums dabai
Didzis Sedlenieks, sabiedrisko attiecību vadītājs «Mūsa motors Rīga» («Volvo» un «Renault» oficiālais pārstāvis Latvijā):
– Nākamās tūkstošgades auto mums faktiski jau ir zināms – tas būs «Volvo S80», protams, ne tieši tāds, kādi ir šodienas modeļi, bet pamatā līnija tiks ieturēta.
Nākamā gadu tūkstoša mašīnās noteikti būs ļoti daudz elektronikas. «Volvo» daudz domā par drošību: tiek izmantots liels daudzums drošības spilvenu. Sākot ar «Volvo S80», automobiļos tiks izmantoti arī drošības aizkari.
«Volvo» prioritāte ir drošums un draudzība dabai, ko, iegādājoties auto, nākamās tūkstošgades cilvēki vērtēs visaugstāk.
«Volvo S80»
Pirmo reizi pasaules vēsturē autobūvētājiem ir izdevies vienrindas sešcilindru dzinēju novietot perpendikulāri auto garenajai asij. Programmā ietverta arī visīsākā pārnesumkārba pasaulē.
«Volvo S80» tiks izmantota jauna sēdekļu koncepcija WHIPS (Whiplash Protection System), kas kopā ar aizmugures triecienu absorbējošo zonu par 50% samazinās spēkus, kas iedarbojas uz braucēja ķermeni, ja trieciens nāk no aizmugures. WHIPS nodrošinās mugurkaula un skausta aizsardzību trieciena gadījumā.
Jauninājums šajā «Volvo» modelī ir arī piepūšamais aizkars (Inflatable Curtain – IC). Sānu trieciena gadījumā IC 25 milisekunžu laikā piepūšas un kā aizkars aizklāj visu sānu stiklojumu salona garumā vēl pirms tam, kad pasažiera galva atsitusies pret kādu no logiem vai virsbūves elementiem.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.