Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), vakar, Jelgavā atklājot ceļu būves un remontu sezonu, noraidīja iedzīvotāju un mediju pārmetumus par to, ka ceļus Latvijā būvē nekvalitatīvi. Viņaprāt, ceļu kvalitāte atbilst pašreizējiem apstākļiem ekonomikā.
«Pārmetumi ceļu būvniekiem ir nevietā – ceļi tiek būvēti kvalitatīvi, atbilstoši piešķirtajiem līdzekļiem un situācijai valstī,» sprieda U.Augulis.Viņš gan arī norādīja, ka «Latvijas valsts ceļu» (LVC) Ceļu laboratorija aktīvi seko kvalitātei: «Īpaši svarīgi tas ir, ja ceļus būvē ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu. Ja atklājas nepilnības, valstij var nākties atmaksāt Eiropai daļu piešķirto līdzekļu.»Ministrs arī atgādināja, ka plānots atjaunot Autoceļu fondu, kas ļautu sekot ceļiem novirzīto līdzekļu izlietošanai. «Tad arī iedzīvotāji redzēs, kur aiziet ceļa un degvielas akcīzes nodokļos samaksātā nauda,» tā viņš. Fonds arī garantētu autoceļu nozarei prognozējumu finansējumu. LVC valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže informēja, ka ceļu būvēšanas konkursi notiek nepārtraukti, un apsolīja, ka būvnieki strādās arī vairākos šosejas Rīga – Lietuvas robeža posmos. «Šogad remontdarbi notiks 190 kilometros galvenās nozīmes un 170 kilometros reģionālās nozīmes ceļu. Līdzekļi ir piešķirti, gaidām adekvātus piedāvājumus no būvniekiem,» piebilda I.Pāže.Savukārt Ceļu būves asociācijas vadītājs Zigmārs Brunavs no valsts un pašvaldībām gaida skaidras prasības: «Asociācijā ir 20 uzņēmumu, 17 no tiem konkurē savā starpā izsludinātajos konkursos. Diskutējam par to prasībām un nosacījumiem, tāpēc lūdzam arī no pasūtītājiem skaidrus projektus, lai iekļautos noteiktajos termiņos.» Z.Brunavs cer, ka ceļu būvēšanas nozare būs stabila neatkarīgi no politiskajām peripetijām.