Nedēļas izdevumā «Latvijas Dzelzceļnieks» publicētais materiāls par vilciena maršruta Rīga – Reņģe satiksmes ierobežošanu no 1. jūlija neatbilst patiesībai.
Nedēļas izdevumā «Latvijas Dzelzceļnieks» publicētais materiāls par vilciena
maršruta Rīga – Reņģe satiksmes ierobežošanu no 1. jūlija neatbilst patiesībai, tā «Ziņas» informēja valsts akciju sabiedrības «Latvijas Dzelzceļš» preses sekretāre Biruta Sakse.
10. jūnijā Aucē saistībā ar maršruta slēgšanu tika organizēta iedzīvotāju sapulce, ko pilsētas Dome organizēja, pamatojoties uz «Latvijas Dzelzceļniekā» sniegto informāciju. Izrādās, pagaidām bažas ir nepamatotas, jo Latvijas Dzelzceļš šādu soli negrasās spert.
Biruta Sakse skaidroja, ka Latvijas Dzelzceļš vispār neesot tiesīgs kādu maršrutu slēgt. Ar to nodarbojas Satiksmes ministrija pēc uzņēmuma lūgumraksta. Taču pagaidām tāds vēl nav iesniegts. Preses sekretāre arī atzina, ka publikācijas autors ir izmantojis tikai dažas frāzes no amatpersonu teiktā, nesaistot tās ar kontekstu. Pašlaik tiekot spriests par to, ka maršruts ir nerentabls un būtu jāmeklē alternatīvi iedzīvotāju pārvadājuma veidi.
Latvijas Dzelzceļš ir krīzes situācijā un strādā ekonomiskajā režīmā. Tas spējot vēl noturēties, tikai pateicoties tranzīta pārvadājumu nestajai peļņai. B.Sakse sacīja, ka nav pamata bažām, jo bez satiksmes neviens nepalikšot.
Latvijas Dzelzceļš Satiksmes ministrijā ir iesniedzis tikai divus lūgumrakstus – par maršrutu Gulbene – Ieriķi un Skulte – Limbaži slēgšanu. Tas galvenokārt ir saistīta ar braukt gribētāju nelielo skaitu.
B.Saksei nezināja, ka aucenieki ir saskaitījuši maršruta Rīga – Reņģe braucējus un šie dati neatbilst Latvijas Dzelzceļa apkopotajai informācijai. Preses sekretāre negribēja ticēt, ka vainīgi būtu konduktori, kas ne visiem pasažieriem izsniedz biļetes. Taču viņa arī atzina: ja tā gadoties, tad braucējiem ir tiesības iesniegt sūdzību. B.Sakse uzsvēra, ka Latvijas Dzelzceļš ir ieinteresēts gūt maksimālus ienākumus un, ja konduktors krāpjas, negodīgais darbinieks ir pelnījis atlaišanu no darba. Galu galā ieinteresēti tajā ir arī paši braucēji, kam ir svarīgi saglabāt maršrutu.