Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+1° C, vējš 0.45 m/s, D-DA vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Uz universitāti pēc inteliģences?

Šodien pa ilgiem laikiem atkal turēju rokās «Zemgales Ziņas». Izlasīju gan tikai redakcijas sleju un interviju ar LLU Studentu pašpārvaldes (SP) vadītāju Signiju Dziļumu. Lasīju un atcerējos savus studiju gadus, kas nemaz nebija tik sen. Atmiņas (šoreiz par mācību procesu vairāk) nav no tām labākajām. Un pēc LLU absolvēšanas bieži vien esmu domājusi, kāpēc es nomocīju tos četrus studiju gadus. Četrus bezjēdzīgus gadus tikai, lai iegūtu diplomu specialitātē, kas nevienam neko neizsaka.Man gribēsies redzēt, kā LLU SP vadītājai pēc studiju beigšanas veiksies ar darba meklējumiem. Vai viņai pietiks tikai ar to inteliģenci, kas iegūta, studējot augstskolā, jo «.. galvenais esot studiju laikā iegūtā inteliģence, pat tad, ja diplomu ieguvušais strādā mazkvalificētu darbu ārvalstīs». Varbūt viņa arī studē tikai inteliģences dēļ, bet es un, pieļauju, vēl kāds man līdzīgi domājošs studēja, lai iegūtu zināšanas, kas noderētu dzīvē, veidojot karjeru izvēlētajā jomā.No visa tā, ko man bija iespēja mācīties LLU, tagad noder trīs priekšmetos apgūtā viela, viss pārējais liekas pilnīgi bezjēdzīgs un nekam nevajadzīgs. Nerunājot jau par to, ka patērēts laiks un līdzekļi, turklāt ne mazi, un to izjust sāku tikai tagad un izjutīšu vēl turpmākos desmit gadus, maksājot studiju kredītu. Un par ko? Par to, ka pasniedzējs visu lekciju gvelž kaut kādus jokus ne par tēmu? Par to, ka prakses laikā varējām arī neko nedarīt, galvenais tikai beigās uzcept prakses atskaiti, un varējām nebaidīties, ka pieķers, jo neviens jau nepārbaudīja. Par to, ka klausījāmies lekcijas, kas pilnīgi un noteikti topošajiem iestāžu un uzņēmumu ārējo sakaru speciālistiem nebūtu vajadzīgas? Kaut gan to jau nevar zināt, varbūt tomēr noder, jo, pēc programmas vadītājas vārdiem, «jūs esat plaša profila speciālisti». Noteikti sajutos «īpaša».Un tās mācībspēku un priekšmetu izvērtēšanas anketas, kas tiek pieminētas arī intervijā, – lieka papīra šķērdēšana. Katru gadu tādas bija jāpilda. Un jēga? Cik studentu pret to izturējās nopietni? Maz. Tie, kas savu sāpi arī izteica, redzēja uzlabojumus? Es nē. Var jau teikt, ka daudz kas ir atkarīgs no paša studenta un augstskola nav tā vieta, kur visas zināšanas ar karotīti ielies un pasniegs zelta šķīvītī. Bet, ja nav atdeves no pasniedzējiem, tad ko gaidīt no studenta.Pārmaiņas ir vajadzīgas, un nepietiks tikai ar divu fakultāšu apvienošanu, piešķirot kārtējo smuko nosaukumu. Par Ķīļa reformu ideju kritizēšanu – jā, ir lietas, ko arī es līdz galam nesaprotu, bet vai tas ir pamats celt brēku un pieprasīt izglītības ministra demisiju? Šaubos. Pie mums jau ir tā, ka labs ir tikai tas, kas klusē un neko nedara.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.