Vairāk nekā stundu Jelgavas Domes deputāti pagājušajā nedēļā ārkārtas sēdē diskutēja par situāciju Jelgavas Autobusu parkā (JAP). Pieciem deputātiem balsojot par viņa atlaišanu, četriem pret un sešiem atturoties, uzņēmuma vadītājs Pēteris Salkazanovs palika savā amatā. Domes sēdē atklājās jauni fakti par šaubīgiem JAP darījumiem – izrādās, pašvaldības kapitālsabiedrība pērk pakalpojumus no vēl viena uzņēmuma, kura daļas pieder JAP komercdirektorei un servisa uzņēmuma SIA «Intransserviss» līdzīpašniecei Viktorijai Ļubļinskai. Par to Domes ārkārtas sēdē paziņoja deputāts un «Intransserviss» līdzīpašnieks Dainis Liepiņš (Reģionu alianse), paužot bažas par nodokļu naudas izšķērdēšanu un aicinot JAP veikt neatkarīgu revīziju.
Sēdes sākumā Domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš (ZZS) pieciem opozīcijas deputātiem, kas rosināja sasaukt ārkārtas Domes sēdi, pārmeta, ka nav iesniegts pilns dokumentu komplekts. Tāpat viņš pēc bezpartejiskā deputāta Sergeja Ņevoļska aicinājuma noskatīties raidījuma «Nekā personīga» sižetu par situāciju SIA «Jelgavas Autobusu parks», to noraidīja: «Vai mēs tagad arī avīzes sāksim lasīt?»Lēmumprojektu par P.Salkazanova atstādināšanu nolasīja S.Ņevoļskis, kurš pauda, ka drošības naudas – 250 latu – iekasēšana no šoferiem ir pretlikumīga. Deputātu Andreju Eihvaldu («Saskaņas centrs») neapmierināja S.Ņevoļska skaidrojums par to, ka šoferi par stundas darbu saņem pārāk mazu atalgojumu, tā tas izskanējis raidījumā. «Masu medijos arvien biežāk skan, ka drīz būs pasaules gals. Vai tam arī ticēsim?» jautāja A.Eihvalds.Salkazanova paziņas esot zagļiSēdē nolasīts arī P.Salkazanovs skaidrojums A.Rāviņam kā JAP kapitāldaļu turētājam. Pašvaldības izpilddirektores Irēnas Škutānes nolasītajā dokumentā JAP vadība noliedz, ka uzņēmumā būtu pārkāpta kāda no darba attiecības regulējošām normām.Lūgts komentēt savus izteikumus par darbiniekiem zagļiem, P.Salkazanovs skaidroja, ka raidījuma vajadzībām intervēts pusstundu, taču televīzijā pārraidītais bija no konteksta izrauts teikums. «Es runāju par konkrētu santehniķi, elektriķi un šoferi, kurus personīgi pazīstu. Bija gadījumi, kad par zagšanu notiesāti vairāki šoferi, par to ir tiesas lēmums,» stāstīja viņš, piebilstot, ka tiesu izpildītājiem gan vēl joprojām nav izdevies piedzīt no negodīgiem šoferiem 500 – 1200 latu, papildinot JAP kasi. Tāpat uz deputātu jautājumiem par šoferiem noteikto dienas biļešu pārdošanas plānu P.Salkazanovs atbildēja, ka plāns noteikts, pamatojoties uz pasažieru skaitīšanas rezultātiem. «Protams, neviens negrib maksāt no savas kabatas, lai izpildīti plānu, bet dažreiz nākas to darīt, ja neizsniedz biļetes. Lielākai daļai gan ir plāna pārpilde,» pauda viņš. Depozīta maksu uzņēmumā iekasē tikai no šoferiem, uz pārējiem attiecināms tikai mobilo sakaru pakalpojumu un degvielas limits.Deputāts Anatolijs Ļitvinovs («Saskaņas centrs») pauda priekšlikumu JAP autobusus mazgāt pašu spēkiem, uz ko P.Salkazanovs, atzīstot, ka atbilde ir bezkaunīga, noteica: «Es neesmu kolhoznieks». Opozīcijas deputāts, atgādinājis, ka arī JAP vadītājs ir darba ņēmējs, P.Salkazanovam jautāja, ko nozadzis ir viņš, taču šis jautājums palika bez skaidras atbildes.Daļa ZZS deputātu atturasJāpiebilst, ka pirms balsošanas vairāki opozīcijas deputāti rosināja pārcelt balsošanu uz nākamo Domes sēdi, jo nav saņemts Valsts darba inspekcijas atzinums par JAP darbību, taču A.Rāviņš atgādināja, ka sēdē ieplānotie jautājumi ir jāizskata.Par P.Salkazanova atlaišanu no JAP valdes locekļa amata nobalsoja ārkārtas Domes sēdes iniciatori S.Ņevoļskis, D.Liepiņš, Saulvedis Šalājevs («Reģionu alianse»), Maksims Galkins (PCTVL), A.Ļitvinovs, pret bija priekšsēdētājs A.Rāviņš, viņa vietnieks Vilis Ļevčenoks (ZZS), Mintauts Buškevics (ZZS) un no «Vienotības» izslēgtais Andris Ķipurs. Savukārt seši deputāti – A.Eihvalds, Ludmila Gineite («Saskaņas centrs»), Aigars Rublis («Vienotība»), Andrejs Garančs (ZZS), Jurijs Strods (Nacionālā apvienība) un Dace Olte (ZZS) – balsojumā atturējās.Ļubļinskai jauna firmaSavukārt D.Liepiņš sēdē atklāja, ka Domes kancelejā iesniedzis pieprasījumu JAP paskaidrot lielas autobusu remontu izmaksas un «Ford» automašīnu, kas tika izmantoti taksometra pakalpojumu sniegšanai, pārdošanas darījuma izdevīgumu. Viņš vēlējās uzzināt, kādus pakalpojumus JAP sniedz SIA «Kraft motors», kas reģistrēts Aviācijas ielā, adresē, kurā atrodas arī «Intransserviss», kas mazgā un remontē pārvadātāja autobusus. «Šis uzņēmums skaita pasažierus un nodarbojas ar plāksnīšu nomaiņu,» skaidroja P.Salkazanovs.Saskaņā ar datu bāzes «Lursoft» informāciju SIA «Kraft motors» dibināta pērn 22. augustā. Tā īpašnieki ir Pāvels Kozlovs un JAP komercdirektore Viktorija Ļubļinska (katram pa 50 procentiem daļu), kuras tiešā atbildība uzņēmumā JAP ir šoferu darba organizēšana un autobusu pieturvietu zīmīšu atbilstība. P.Kozlovs ir arī V.Ļubļinskas partneris un valdes priekšsēdētājs uzņēmumā SIA «Intransserviss», kas veic apkopes JAP transportlīdzekļiem un saistībā ar ko KNAB patlaban veic pārbaudi. JAP komercdirektorei V.Ļubļinskai SIA «Intransserviss» pieder 25 procenti daļu, tikpat P.Kozlovam, bet D.Liepiņam – 50 procenti daļu. Firmas valdes loceklis ir kāds 1973. gadā dzimušais Agnis Vējkājs, ar kuru «Ziņām» sazināties neizdevās – zvanot pa firmas norādīto mobilā tālruņa numuru, klausuli pacēla kāda sieviete, kura strupi noteica, ka A.Vējkājs nav sasniedzams un tūlīt sarunu beidza.Uzņēmuma gada pārskata dati liecina, ka tā pamatdarbības veids ir konsultēšana komercdarbībā un vadībzinībās. 2011. gadā, kad strādāts vien dažus mēnešus kopš firmas dibināšanas, tās neto apgrozījums bijis 13,1 tūkstotis latu, bet peļņa – vairāk par 2200 latiem. Skaita JAP pasažierusKā liecina deputāta D.Liepiņa pašvaldībā iesniegtā dokumenta saturs, kura kopiju viņš nodevis aģentūras LETA rīcībā, JAP pērk pakalpojumus no SIA «Kraft motors», kas skaita JAP pasažierus. Pasažieru skaita statistika ir arī saistīta ar 250 latu «drošības naudu». To šoferiem, sākot darba attiecības, JAP pieprasa iemaksāt, un no tās atrēķina «zaudējumus» gadījumā, ja biļešu pārdošana neatbilst plānotajam minimālajam pasažieru skaitam, jo tas JAP ieskatā liecina, ka šoferis nav pārdevis vairākas biļetes, Domes sēdē apstiprināja P.Salkazanovs.Deputāts D.Liepiņš pieprasa revīzijā noskaidrot, kādus pakalpojumus JAP sniedz SIA «Kraft motors», kas reģistrēta Aviācijas ielā 30 – SIA «Intransserviss» telpās, un kāds ir ekonomiskais pamatojums šo pakalpojumu izmantošanai.