Stīvs Raihs (1936). Viens no dumpīgās amerikāņu komponistu paaudzes pārstāvjiem, kura daiļrade laikmetīgo skaņu fona un pasaules tautu mūzikas iespaidā veidojās kā Rietumu akadēmiskās mūzikas tradīciju noliegums.
Stīvs Raihs (1936)
Viens no dumpīgās amerikāņu komponistu paaudzes pārstāvjiem, kura daiļrade laikmetīgo skaņu fona un pasaules tautu mūzikas iespaidā veidojās kā Rietumu akadēmiskās mūzikas tradīciju noliegums. 60. gadu beigās S.Raiha un viņa domubiedru F.Glāsa, T.Reilija un LaMonte Janga stils gūst apzīmējumu «minimālisms». Tam raksturīga frāzes monotona atkārtošanās, pakāpeniski mainot ritmiskos akcentus, iegūstot daudzveidīgu ritmisko faktūru – konveijera tipa skanējumu, kas uzskatāmi izpaužas S.Raiha kompozīcijā «In – C» (Do mažorā), īpaši «Drumming» (burtiski – «bungošana»). Pēdējā no tām tapusi pēc komponista afrikāņu mūzikas studijām Ganā, turklāt prasa augstu izpildītāja tehnisko meistarību (savu mūziku S.Reihs bieži atskaņo pats).
70. gadu beigās, būdams jau akadēmiski atzīts komponists, viņš eksperimentē ar cilvēka balss remiksiem. Rezultātā tapis viņa lielākais darbs – multimediju opera «The Cave», kurā moderno audiovizuālo tehnoloģiju iespējas plašai auditorijai piedāvā izsmalcinātu virtuālu šovu. S.Raihs joprojām aktīvi komponē un piedalās netradicionālās mūzikas festivālos Austrumeiropas valstīs.