Viens no jaunākās paaudzes talantīgākajiem Latvijas motosportistiem šosejnieks Agris Neija, veiksmīgi sācis sezonu, pašlaik diemžēl spiests atkal sēdēt trases malā…
Viens no jaunākās paaudzes talantīgākajiem Latvijas motosportistiem šosejnieks Agris Neija, veiksmīgi sācis sezonu, pašlaik diemžēl spiests atkal sēdēt trases malā… Pēc vairāku gadu pārtraukuma atsākušam startēt starptautiska mēroga sacensībās, Agrim pagaidām jāpārtrauc atgriešanās Eiropas elitē.
Panākumi jau kopš PSRS laikiem
A.Neija no Ozolniekiem motosacīkstēs sāka startēt jau 11 gadu vecumā, un līdz ar to pavadījis trasēs jau 15 gadu, uzkrādams veterāna cienīgu pieredzi. Taču motošosejnieku labākie gadi viņam vēl tikai priekšā.
Vēl Padomju Savienības laikos A.Neija guva ievērības cienīgus panākumus, 1991. gadā izcīnot PSRS čempiona titulu jauniešiem, kā arī ieņemot trešo vietu vīru konkurencē. Arī pirmajos gados pēc neatkarības atgūšanas A.Neijas vārds saistījās ar arvien labākiem panākumiem gan Latvijas, gan Baltijas mēroga sacensībās (izcīnītas zelta medaļas), gan Eiropas čempionātos. Pateicoties to laiku ģenerālajam sponsoram firmai «RBS», varēja piedalīties Eiropas čempionāta posmos visās slavenākajās Vecā kontinenta trasēs, gūstot arī ieskaites punktus. Tolaik šķita, ka vēl pēc neilga laika Latvija varēs lepoties ar Eiropas čempiona titulu motošosejas sacensībās, jo, piemēram, Biķernieku trasē tika pieveikts pat daudzkārtējais pasaules čempions Džons Danlops no Īrijas. Taču motosports ir dārgs sporta veids, un, tiklīdz sponsoriem radās finansiālas grūtības, iespējas startēt kļuva aizvien retākas, līdz beidzot pašam sportam atlika pavisam maz laika – visu paņēma naudas meklēšana. Ilgi to izturēt nevarēja nedz Agris, nedz viņa tēvs un mehāniķis Valdis Neija, un sporta gaitām tika pielikts punkts.
Atgriešanās trasē sniedz gan prieku, gan sarūgtina
1999. gadā pēc triju gadu pārtraukuma situācija mainījās: Agri savā komandā uzaicināja «Suzuki» izplatītājs Latvijā «Autofavorīts». A.Neija saņēma «Suzuki GSXR» 750 cm3 ielas motociklu un atsāka startēt «Superbike» un «Open» klasēs. Saglabājis labu sportisko formu arī piespiedu dīkstāves gadā, Agris pērn atkal pierādīja savu braukšanas talantu: 14 sacensībās 12 reižu izcīnot vietu uz goda pjedestāla (divreiz A.Neija finišēja pirmais).
Šie panākumi lika pamatu cerībām, ka šajā sezonā Ozolnieku motobraucējs sekmīgi startēs Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Baltijas čempionātos, gatavojoties atgriezties Eiropas čempionātā. Gads sākās sekmīgi – tika izcīnītas uzvaras Lietuvas, Igaunijas un Baltijas čempionāta posmos, bet tad notika neparedzētais sacensībās Igaunijā – «nobira» motocikls. Lieta pavisam vienkārša – kaut gan «Suzuki» ielas modeļa motocikls spēj sasniegt lielāku ātrumu nekā 300 km/h. Lai tas izturētu sacīkšu slodzi, tam nepieciešami specifiski uzlabojumi. Diemžēl ziemā līdzekļu trūkuma dēļ tos īstenot nevarēja, un otro sezonu motors neizturēja.
Tā pagaidām pielikts punkts sezonai, kas sākās tik cerīgi. Tiesa, Agris un Valdis Neija vēl nezaudē cerību, ka izdosies atrast kādu atsaucīgu atbalstītāju, lai otrreiz nebūtu jāatvadās no sacensībām. Cerībām pamats ir, jo pēdējā laikā mūsu rajonā agrāko popularitāti atgūst dažādi motosporta veidi, piemēram, enduro, kross, triāls. Tepat pa Jelgavas ielām un Latvijas šosejām ducina «Zemgales leģiona» braucamrīki. Tā priekšgalā varen labi izskatītos braucējs, «džekiņš baigi foršs, kuram ir mocīt’s baigi foršs» (vienalga, kādā krāsā), ar čempiona medaļām kaklā.
Agris Neija
Dzimis 1973. gada 12. decembrī.
Dzīvo Ozolniekos.
Latvijas, Polijas un Baltijas čempions, PSRS čempions jauniešu grupā, kā arī ieguvis 3. vietu PSRS čempionātā pieaugušajiem, ieskaites punktus Eiropas čempionātā; sasniedzis trases rekordus Biķerniekos, Tallinā (Igaunija) un Poznaņā (Polija).