Lai gan Satiksmes ministrijas prioritāte
turpmākajos gados ir sabiedriskais transports, tas nav iedomājams
bez labiem ceļiem, diskusijā “Labā prakse videi draudzīga
sabiedriskā transporta ieviešanā” sacīja satiksmes ministrs
Tālis Linkaits (JKP).
Viņš pauda, ka jaunie autobusi pa
sliktākiem ceļiem ātrāk nolietosies, turklāt arī pieredze mērot
ceļu nebūs tik patīkama par spīti tam, ar kādu transporta
līdzekli persona pārvietojas.
“Mums ir diezgan liels parāds
iekrājies attiecībā pret ceļu sakārtošanu pēdējos 30 gados.
Tas, kā mēs pēdējos gados strādājam, ir tieši secīga galveno
reģionālo ceļu sakārtošana,” atzīmēja ministrs, kurš
skaidroja, ka par galvenajiem autoceļiem ir arī ilgtermiņa
redzējums, kas apstiprināts arī Autoceļu padomē un ir skaidrs
gan par ātrgaitas ceļiem – par to secību, kādā tie tiks
veidoti.
Linkaits sacīja, ka nākamais plāna
punkts ir reģionālie ceļi, kur pagājušajā un šajā gadā
investēti lieli līdzekļi ceļu sakārtošanai. Tādējādi tiek
īstenots ilgtermiņa plāns, kas paredz grants posmu asfaltēšanu.
“Šo plānu domājam tuvākajā laikā laist klajā un iepazīstināt
ar to sabiedrību un pašvaldību pārstāvjus, lai kopīgi vienotos
par darba prioritātēm un to secību,” atklāja satiksmes
ministrs.
Tāpat satiksmes ministrs diskusijā
atbildēja uz pašvaldību pārstāvju uzdoto jautājumu par to,
kādēļ no Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma
transporta nozares piešķirtā finansējuma transporta jomai lielāko
daļu naudas līdzekļu paredzēts ieguldīt Rīgas un Pierīgas
reģionu multimodālo risinājumi attīstībā. Viņš skaidroja, ka,
salīdzinot ar citām Latvijas lielajām pilsētām, piemēram,
Liepāju un Daugavpili, Rīga transporta attīstības ziņā
iepaliek, jo pēdējo desmit gados tieši transporta attīstības
jomā nav veikusi pietiekami lielas investīcijas, kā to darījušas
Daugavpils un Liepāja.
Foto: no arhīva