Zemkopības ministrija gatavojas KPL ieviešanai. Pēc provizoriskiem aprēķiniem, Latvija pirmajā iestāšanās gadā no ES budžeta lauksaimniecības sektorā varētu saņemt ap 40 miljonu eiro.
Zemkopības ministrija gatavojas KPL ieviešanai
Pēc provizoriskiem aprēķiniem, Latvija pirmajā iestāšanās gadā no ES budžeta lauksaimniecības sektorā varētu saņemt ap 40 miljonu eiro, tā Eiropas lietu komisijas (ELK) sēdē 5. novembrī norādīja Zemkopības ministrijas (ZM) pārstāvji.
Taču, lai pretendētu uz apjomīgo finansējumu no ES Kopējās lauksaimniecības politikas (KLP) budžeta, Latvijai jāizpilda virkne priekšnosacījumu, tai skaitā jāizdara grozījumi Satversmē, jāmaina likumdošana un jānodrošina ES prasībām atbilstošas administratīvās sistēmas darbība. Šo uzdevumu veikšana Latvijai tuvākajos gados varētu izmaksāt 44,4 miljonus latu.
Prodi ieķīlā amatu un reputāciju par paplašināšanos
Paplašināšanas process ejot, kā plānots, un tikšot pabeigts tieši laikā, solījis Eiropas Komisijas prezidents Romano Prodi, ziņo aģentūra «Reuters».
«Paplašināšanās nenokavēsies ne dienu,» Prodi solījis itāļu nedēļas laikrakstam «Espresso». «Es lieku savu mandātu, amatu un reputāciju ķīlā!» viņš piebildis.
ES galvenā amatpersona atzinusi, ka sarunas ar kandidātvalstīm tiks pabeigtas līdz nākamā gada beigām.
EK piekrīt pārejas periodiem kabotāžai
Eiropas Komisija ir piekritusi kandidātvalstu prasībai pēc pārejas periodiem kabotāžas kravu pārvadājumiem. EK rekomendēs pārejas periodu, pirms kandidātvalstu autopārvadātājiem ļaut brīvi piekļūt ES kabotāžas (kabotāža – preču transportēšana vienas valsts robežās) tirgum.
Jautājums ir arī par to, vai Latvijas robežās ļaut ES autopārvadātājam pārvadāt kravu, teiksim, no Liepājas uz Rīgu. Latvija sarunu pozīcijā noteikusi, ka mūsu valsts tirgus kabotāžas pārvadājumiem varētu tikt izmantots pakāpeniski, nosakot tiem pakāpeniski augošas atļauju kvotas. Pārejas periods ir nepieciešams, lai aizsargātu Latvijas autopārvadātājus, kuriem ir nolietotas mašīnas, no nevienlīdzīgiem uzņēmējdarbības apstākļiem.
Starptautiskā ceļu transporta apvienības pārstāvji norāda, ka ES autopārvadātājiem jāievēro stingrākas prasības, finansiālās garantijas, drošības noteikumi, vadītājiem ir augstāka kvalifikācija, kā arī labāks aprīkojums. Kandidātvalstu (izņemot Kipru un Slovēniju) autopārvadātāji tos neievērojot, un viņu pakalpojumi ir lētāki.
Sadarbībā ar Eiropas Komisiju Latvijā