Svētdien Dobelē, dzelzceļa stacijas rajonā kravas vilciens uzbraucis cilvēkam, kurš notikuma vietā gājis bojā, aģentūru LETA informēja Valsts policijā.
Negadījuma dēļ uz aptuveni stundu bija apturēta satiksme pār vienīgo dzelzceļa pārbrauktuvi pilsētā.
Negadījums noticis pulksten 12.55, bet pulksten 14 satiksme notikuma vietā atjaunota.
Policijā norāda, ka notikušā apstākļi tiks noskaidroti.
20.novembrī, Dobelē notika traģisks negadījums – pēc sadursmes ar vilcienu uz dzelzceļa gājēju pārejas gāja bojā 17 gadus vecs jaunietis. Lai arī kravas vilciena mašīnists pielietoja pēkšņo bremzēšanu un gājēju brīdināja ar skaņas signālu, diemžēl vilciena tuvošanos puisis nepamanīja un brīdinājuma signālus nesadzirdēja. Viņš sliedes šķērsoja, iepriekš nepārliecinoties, vai netuvojas vilciens, pār galvu pārvilcis kapuci un, kā liecina sākotnējā informācija, klausoties austiņās mūziku, savā mājaslapā informē VAS “Latvijas dzelzceļš”.
“VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) izsaka visdziļāko līdzjūtību bojā gājušā zēna tēvam un pārējiem tuviniekiem! LDz kopā ar Valsts policiju izmeklē notikušā nelaimes gadījuma apstākļus. Jau pašlaik gājēju pāreja, kur nelaimes gadījums notika, ir aprīkota ar “labirintiem” un brīdinājuma zīmēm abās pārejas pusēs, un LDz noteikti arī izvērtēs, vai un kādus papildus risinājumus drošības uzlabošanai pie šīs gājēju pārejas ir iespējams ieviest,” “Ziņas” informē LDz preses sekretāre Agnese Līcīte.
LDz atgādina, ka dzelzceļš ir paaugstinātas bīstamības zona, tādēļ pirms sliežu šķērsošanas vienmēr ir jāpārliecinās, vai netuvojas vilciens. Tāpat jāiegaumē, ka teju 2000 tonnu smagu vilcienu nav iespējams uzreiz apturēt – tā bremzēšanas ceļš var sasniegt 1km, un sadursmi nav iespējams novērst, jo vilcienam nav manevrēšanas iespēju. Austiņu lietošana, tāpat kā dažādu darbību veikšana viedierīcē, atrodoties dzelzceļa tuvumā, ir sevišķi bīstama, jo novērš uzmanību no apkārt notiekošā un var izraisīt traģiskas sekas.
LDz aicina ikvienu iedzīvotāju ņemt vērā, ka arī tumsa, nokrišņi un mainīgi laikapstākļi ir papildu riska faktors nelaimes gadījumiem uz un pie dzelzceļa sliedēm. Piemēram, bieza sniega sega slāpē vilciena tuvošanās skaņu, tādēļ cilvēks vilcienu sadzirdēs ievērojami tuvākā attālumā, nekā skaidros laikapstākļos vasarā.
Šogad uz un pie dzelzceļa sliedēm šī ir jau 14. zaudētā dzīvība, vēl četri cilvēki ir guvuši traumas. Diemžēl joprojām lielākā daļa no šiem nelaimes gadījumiem notikuši pašu cietušo vai bojā gājušo neuzmanības vai pārgalvības dēļ.
VAS “Latvijas dzelzceļš” turpina regulāri īstenot sabiedrības informēšanas kampaņas, kā arī organizē Drošības stundas mācību iestādēs, lai pēc iespējas plašāk izskanētu aicinājums dzelzceļa tuvumā būt īpaši vērīgiem un piesardzīgiem. Šogad LDz speciālisti ar Drošības stundām kā klātienē, tā attālināti ir viesojušies jau teju 200 klasēs skolās un pirmsskolas izglītības iestādēs visā Latvijā, kur ar drošas sliežu šķērsošanas noteikumiem ir iepazīstinājuši aptuveni 4 000 bērnus un jauniešus. Lai pēc iespējas novērstu līdzīgu traģisku negadījumu atkārošanos, LDz tuvākajā laikā īpaši uzrunās arī mācību iestādes Dobelē, lai piedāvātu to audzēkņiem noklausīties LDz Drošības stundu.
Kā liecina sākotnējā informācija, 20. novembrī ap pulksten 12.55 Dobelē kravas vilciens, lai arī tika veikta signalizēšana un ekstrēmā bremzēšana, uzbrauca 2005. gadā dzimušam jaunietim, kurš pa gājēju pāreju šķērsoja sliežu ceļus. No gūtajām traumām jaunietis gāja bojā notikuma vietā. Policijā par notikušo sākts kriminālprocess pēc Krimināllikuma 13. nodaļas, informē Valsts policija.
Valsts policija uzsver, ka pirms dzelzceļa sliežu šķērsošanas, jāpaskatās pa labi un pa kreisi, vai netuvojas vilciens, un tikai tad var iet pāri. Turklāt, klausoties mūziku austiņās, kā tas bija šajā traģiskajā negadījumā, nedzird vilcienu, kas tuvojas.
Foto: pixabay.com
Cerams ka vilciena vadītājs un mašīnists tiks bargi sodīti.Tā nedrīkstēja notikt.
Vai tu traks? Tam cilvēkam tur nebija jāvazājas un punkts! Vilciena pāreja nav tas pats kas gājēju pāreja uz ielas jo tur gājējam nav un nekad nebūs nekāda priekšroka, jo vilciens nevar tā joka pēc sabremzēties pie katras pārejas un katra gaanāmpulka ar kapuci un austiņām ausīs. Tur iestājas dabiskā atlase.
jāņa humora izjūta un attapība… 0/10
Kādā stāvoklī ir jābūt smadzeņpodam, lai mēģinātu šai situācijā pievilkt humoru? Tev te kaut kas liekas amizanti un jautri?
Humors nenozīmē tikai jautrību. Sarkasms arī skaitās un ne vienmēr ir jautrs.