Svētdien, 10. augustā, Rīgā, Biķernieku trasē, notika «VW Golf» kausa izcīņas sestais posms, kurā izcīnīja sponsoru «Castrol» balvas.
Svētdien, 10. augustā, Rīgā, Biķernieku trasē, notika «VW Golf» kausa izcīņas sestais posms, kurā izcīnīja sponsoru «Castrol» balvas. Šoreiz piedalījās arī Baltijas kausa braucēji (tātad arī kaimiņvalstu «VW Golf» joņotāji), jo sestā posma rezultāti tika ieskaitīti arī kā otrais posms Baltijas kausā (pirmais bija Pērnavā).Šā gada «Volkswagen Golf» kausa izcīņa turpinās. Tajā piedalās daudzi, un tai ir liela atzinība skatītāju vidū – pat invalīdu ratiņos sēdošie večuki parādās Biķerniekos kā enerģiski karsēji. 10. augusta sacīkstēs labus rezultātus parādīja jelgavnieki. Finālbraucienu kopvērtējumā visi pieci (G. Stalidzāns izstājās) sarindojās no 17. līdz 3. vietai, kas lielajā 45 braucēju skaitā ir labs rādītājs. Pavisam «VW Golf» kausā ir 63 dalībnieki, taču šai posmā dažu trūka.
Neveiksmēm un ķibelēm bagāts šā gada «Golf» kauss ir Gvido Stalidzānam. Sešu posmu kopvērtējumā viņam nav nedz punktu, nedz vietu, jo arī pagājušajā svētdienā, par spīti ciešamiem rezultātiem kontrollaiku treniņbraucienā (kad noskaidrojās braucēju starta vietas), viņš no tālākām sacensībām bija spiests izstāties. Gvido paskaidroja, ka kārtējo reizi pievīlusi tehnika, turklāt šosejas sacensībās salīdzinājumā, piemēram, ar autoralliju visi panākumi ļoti lielā mērā atkarīgi no mašīnas sagatavotības. To pašu saka «VW Golf» kausa pašreizējais uzvarētājs – rīdzinieks Andris Kaļķis: «Uzvara un vispār labs brauciens par 20 procentiem atkarīgs no riepām, par 40 procentiem – no dzinēja un par 40 procentiem – no paša braucēja prasmes. Ļoti svarīgi ir rezultāti treniņbraucienā, kad pēc kontrollaikiem nosaka starta vietas.» Andrim tas izdodas – viņš ir pirmais uz starta, un tad tikai jāizraujas un jānoturas, izpaliek manevrēšana mašīnu jūklī un izvairīšanās no sadursmēm. A. Kaļķim arī sestā posma sacensībās bija augstākais rādītājs vidējā ātrumā – 129,62 km/h (tātad taisnēs ātrāk, pagriezienos lēnāk).
Tālis Baranovskis atkal bija labākais starp jelgavniekiem, sevišķi lielisku sacensību viņš nodemonstrēja otrajā fināla braucienā (ar vidējo ātrumu 125,78 km/h un labāko 7. apli). 6. posma kopvērtējumā viņš ieņēma trešo vietu. Sešu posmu kopvērtējumā tas viņu pacēla no sestās uz piekto vietu, aiz sevis atstājot A. Rudzīti. 6. posma kopvērtējumā pirmais trijnieks un jelgavnieki bija šādās vietās: 1. – Andris Kaļķis, 2. – Jānis Horeliks, 3. – Tālis Baranovskis, 11. – Guntis Ribaks, 13. – Ēriks Melbārzdis, 16. – Edgars Tivčs, 17. – Ilmārs Zirnis. No citiem braucējiem labi sevi parādīja Valdis Brokāns, kurš, pateicoties 6. posmam, kausa kopvērtējumā pārgājis no 22. uz 17. vietu, un bijušais šosejas moču čempions Raimonds Aizstrauts (kopvērtējumā – no. 19. uz 15. vietu). Jelgavnieki visu posmu kopvērtējumā arī tuvojas uzvarētāju vietām. Par T. Baranovski jau minēts, un Ē. Melbārzdis pakāpies no 29. uz 25. vietu, I. Zirnis noturējies 21. vietā, E. Tivčs pakāpies no bezpunktu tukšuma (kā G. Stalidzānam) uz 34. vietu, vienīgi G. Ribaks neveiksmju dēļ no 7. vietas noslīdējis uz 9. vietu, taču 6. posma sacīkstēs viņš izcēlās ar savu un savas mašīnas izturību.
Guntis Ribaks bija viens no dramatiskākajiem braucējiem. Pirmajā finālbraucienā jau pašā sākumā «elkonī» (Biķerniekos trakajā pirmajā pagriezienā aiz starta) viņa priekšā sametās šķērsām cita mašīna, un Guntis tai trāpīja ar kreiso pusi. Rezultātā atlūza mašīnas spārns, kas plivinājās atlikušo iebrauciena laiku. «Uztraucāmies, bet smējāmies – tūlīt Guntis sāks lidot,» sacīja G. Ribaka sieva. Un ar visu to viņš finišēja devītais. Pārtraukumā viņa mehāniķi zibenīgi atlocīja atlūzušo spārnu savā vietā. Otrā (izšķirošā) finālbrauciena vidū G. Ribaks aiz T. Baranovska gāja par 4. vietu, bet – pagriezienā pirms starta līnijas mašīnu iznesa no līkuma, un iznāca nobraukt grantī. Guntis tika ārā no ķibeles, bet mašīnai salūza ātrumkārba… Viņš turpināja sacīkstes un finišēja piecpadsmitais (tālu no pēdējiem). Tā tai autotracī gāja. Skatītāji juta līdzi Gunta piedzīvojumiem un apbrīnoja neredzēti perfekto Tāļa Baranovska braucienu 2. fināla apļos. Tā paša brauciena sākumā gadījās pamatīga saskriešanās – sadūrās apmēram septiņas mašīnas.
Sekundes desmitdaļu mirkļa drāma gadījās arī citam jelgavniekam – Ērikam Melbārzdim. Brauciena ātrumposmā priekšā braucošajai mašīnai nolūza izpūtējs (t.i., klusinātājs) un aizlidoja gar pašu Ērika mašīnas priekšu… «Es vairs nevarēju izvairīties, taču neuzspēju pat nobīties,» pēc brauciena sacīja Ēriks. Jautāts par labo braukšanu, bet sliktiem kopvērtējuma rezultātiem, viņš nopūtās: «Tas viss līdzekļu trūkuma dēļ, jo es savai mašīnai visu gādāju pats, reklamētā Jelgavas cukurfabrika palīdz ar riepām, bet kopumā ir grūti. Tādēļ tikai taupības nolūkā vispār nepiedalījos dažos «Golf» kausa posmos.» Šī problēma skar daudzus jelgavniekus, pat veiksmīgo Baranovski. Taču Ē. Melbārzdim un E. Tivčam izdevās vareni uzlabot rezultātus. Starp citu, liela daļa «Golf» kausa dalībnieku auto sakārtotība balstās uz pašu līdzekļiem, taču ir daļa arī tādu, kam paveicies ar sponsoriem, starp viņiem arī uzvarētājs A. Kaļķis.
Sacensību gaitā komentētāja balss skaļruņos vēstīja, ka jelgavnieks Ilmārs Zirnis pārdod savu sacīkšu mašīnu (ja pareizi atminos, par 3000 dolāriem), 6. posmā ar to braukdams pēdējoreiz un, tā teikt, demonstrēdams tās spējas.
«Vēlos pāriet uz jaunāka tipa golfiņu,» sacīja I. Zirnis, jautāts par šo ziņu, «man ir pirmās paaudzes golfiņš, gribu iegādāties un sagatavot otrās paaudzes braucamo.»
Starp citu, vairāk nekā puse kausa dalībnieku brauc ar pirmās paaudzes golfiņiem. Bet I. Zirņa sacīkstēm sagatavotā mašīna varētu būt kā lieliska dāvana jaunam iesācējam «VW Golf» kausa dalībā, jo braucēju rindas vēl var papildināties.
10. augusts bija karsta diena, un, ņemot vērā sutīgos mašīnu salonus, sasprindzināto uzmanību un sporta kombinezonus, sacīkšu braucējiem tā bija īsta pirts. Boksos (t.i., gatavošanās garāžās) braucienu starplaikos visi bija sarkani kā vēži, bet daži mehāniķi skraidīja gandrīz vai pliki. «Golf» kausā garlaikoties neiznāk, sevišķi, ja esi tur klāt, bet sacīkšu vērošana Biķerniekos daudziem kļuvusi par visas ģimenes izklaidi, ieskaitot pašu jaunāko un vecāko paaudzi.
Nākamais, septītais, kausa posms notiks turpat 31. augustā.