Svētdienas vakars, pulkstenis rāda septīto stundu… Rīt kontroldarbs matemātikā, angļu valodā, ak, šausmas, arī latviešu valodā! Es taču neesmu vēl neko iemācījusies!
Svētdienas vakars, pulkstenis rāda septīto stundu… Rīt kontroldarbs matemātikā, angļu valodā, ak, šausmas, arī latviešu valodā! Es taču neesmu vēl neko iemācījusies! Aizvakar biju «disenē», vakar ciemojos pie draudzenes, šodien gribējās ilgāk pagulēt…Ko lai dara? Jāraksta atkal špikeri, gan jau rīt kaut kā nošpikošu!
Arī tu droši vien bieži esi ķēries pie šādiem negodīgiem līdzekļiem, lai kompensētu savu slinkumu. Špikojot vienmēr pastāv zināms risks, un ne vienmēr var paveikties – tikt sveikā ar labu atzīmi. Viss atkarīgs no tavas špikotprasmes un skolotāja rakstura. Pie stingra skolotāja jābūt ļoti profesionālam špikotājam un ar mierīgiem nerviem. Tie skolotāji, kas blēdīšanos neievēro, nav nemaz tik naivi, varbūt viņi izliekas, ka neredz, bet īstenībā ļauj nošpikot. Ir tādi, kas paši skolas laikā špikojuši, tāpēc labāk saprot skolēnus. Ir skolotāji, kas uzskata, ka špikošana ir negodīga attieksme gan pret skolotāju, gan pret sevi, tāpēc liek vieniniekus bez žēlastības.
Pastāv ļoti dažādi špikošanas veidi. Visparastākais ir norakstīt vajadzīgo jautājumu no grāmatas vai klades, bet daudz drošāk un interesantāk ir rakstīt špikerus pašam, jo tad tos var paslēpt sev visizdevīgākajā vietā.
Špikošana dažiem skolēniem ir kļuvusi par aizraušanos, jo tad var nemācīties. Citi špiko nepieciešamības pēc, toties mazāk ir tādu, kas paskatās kladītē, lai pārliecinātos par savu taisnību.
Ir jābūt diezgan drosmīgam, lai vienmēr «izbrauktu» uz norakstīšanas rēķina, jo skolēniem ir gadījies piedzīvot visādus gadījumus kontroldarba laikā. Visbiežāk klusuma pārņemtajā klasē var dzirdēt čukstus, papīriņu čaukstoņu, šad tad ar lielu būkšķi uz grīdas nogāžas grāmata vai klade. Visnepatīkamāk ir tad, ja skolotājs pieķer špikojot un atņem darbu, tāpēc šī māksla jāprot. Visus tradicionālos špikošanas veidus jau katrs zina, bet tie noveco, un skolotājam ir izveidojusies pieredze. Katrs skolotājs jāiepazīst. Jānovēro, kur viņš kontroldarba laikā stāv, kur skatās, ko dara. Pēc savas pieredzes varu teikt, ka vislabāk var nošpikot stundas sākumā, kad skolotājs izdala jautājumus un uzdevumus. Var arī sadarboties visa klase kopā. Stundas laikā kāds kaut ko pajautā. Kamēr skolotājs velta uzmanību vienam, citi špiko.
Tiem, kas vēlas justies droši, labāk iemācīties uzdoto. Tiem, kas jau ir drosmīgi, arī labāk iemācīties, jo tas ir noderīgi pašam!