Pagājušajā nedēļā Jelgavas rajonā notika ikgadējā dzelzceļa pārbrauktuvju pārbaude.
Pagājušajā nedēļā Jelgavas rajonā notika ikgadējā dzelzceļa pārbrauktuvju pārbaude. Kompetenta komisija raudzījās, vai pārbrauktuvēs ir visas vajadzīgās ceļa zīmes, vērtēja aizsargbarjeru, luksoforu un signalizācijas darbību, asfalta seguma un flīžu klājuma
starp sliedēm kvalitāti.
Uz pārbrauktuvēm izbrauca divas komisijas. Skuju, Dalbes un Ozolnieku pārbrauktuves pārbaudīja Rīgas komisija, kuras sastāvā bija Rīgas Ceļu distances priekšnieks, pārstāvji no Latvijas Autoceļu direkcijas, Jelgavas Ceļu distances un Sakaru un signalizācijas distances.
Ozolnieku pārbrauktuve – labākā
Kā «Ziņām» pastāstīja Latvijas Autoceļu direkcijas ceļu uzturēšanas Jelgavas nodaļas vadītāja Izolda Liepa, visas trīs pārbrauktuves ir labā kārtībā un nekādas nepilnības tajās netika konstatētas. I.Liepa gan sacīja, ka problēmas ir Skuju pārbrauktuvē, kur nav ātruma ierobežojuma un mašīnas brauc tādā ātrumā, ka veicina bedru rašanos asfalta segumā, kā arī apdraud autovadītāju dzīvību.
Īpaši labas atsauksmes izpelnījās Ozolnieku pārbrauktuve. Ozolnieku ceļu brigadieris Antons Beitāns pat ir pārliecināts, ka šī ir labākā pārbrauktuve rajonā. Tās malās tika izzāģēts dārzs un krūmāji, līdz ar to autovadītājiem ir daudz labāka pārredzamība. Arī asfalta segums Ozolniekos ir ļoti labs.
Kā atzina Rīgas Ceļu distances meistars Antonijs Birznieks, situācija Jelgavas pārbrauktuvēs, salīdzinot ar citām Latvijas pārbrauktuvēm, ir normāla. Ir pāris nepilnību, bet tās regulāri tiek labotas un novērstas.
Jāizzāģē krūmi un jāpaceļ flīzes
Jelgavas rajona pārbrauktuves vērtēja pašmāju komisija, kuras sastāvā bija pārstāvji no Jelgavas Ceļu distances, Latvijas Autoceļu direkcijas, Jelgavas Sakaru un signalizācijas distances, kā arī no pagastiem. Kopumā Jelgavā ir 14 rajona un astoņas pilsētas pārbrauktuves.
Komisijas vadītājs Jelgavas Ceļu distances inženieris Daniēls Matijas «Ziņām» pastāstīja, ka rajona pārbrauktuves gan ir labākā stāvoklī nekā pilsētas, jo tur ir mazāka autosatiksme. Liela nozīme ir arī tam, vai pārbrauktuve ir uz neliela paaugstinājuma.
Vissliktākajā stāvoklī izrādījās pārbrauktuves pie Jelgavas Būvmateriālu kombināta un Cukurfabrikas – ceļi un ietves ir bedraini, vajadzētu nedaudz pacelt flīzes. Pie Būvmateriālu kombināta pārbrauktuves ir jāizzāģē krūmi.
Bēda vecā – trūkst naudas
Kad komisija nepilnības ir konstatējusi, tiek sastādīts akts, kurā norāda labošanas darbus, to izpildītājus un izpildes termiņus. Jelgavas Ceļu distance ir atbildīga par flīzēm starp sliedēm un krūmu izzāģēšanu, Latvijas Autoceļu direkcija atbild par asfalta segumu, sakaru un signalizācijas distance – par jautājumiem, kas ir saistīti ar automātiku un signalizāciju.
Jelgavas Ceļu distancei gadam iedalīti 16 tūkstoši latu. Tas ir ļoti maz, un jāņem vērā, ka jelgavnieku pārraudzībā ir deviņas rajonu pārbrauktuves. Par šo naudu kapitāli var saremontēt tikai astoņas no tām. Lai tiktu galā ar visiem darbiem, D.Matijas rēķina, ka piešķirto naudas summu vajadzētu palielināt vismaz trīs reizes.
Dara to, kam līdzekļu pietiek
Pirms diviem gadiem Kandavas dzelzceļa pārbrauktuvē tika uzlikts gumijas segums, kas izmaksāja aptuveni 12 tūkstošus latu. Šāds segums būtu vajadzīgs visām pārbrauktuvēm, bet vismaz tuvākajā laikā tādas iespējas diezin vai būs. Pašlaik tiek darīts tas, kam ar piešķirto naudu pietiek.
I.Liepa un D.Matijas uzskata, ka pārbrauktuvju tehniskais stāvoklis nav satiksmes negadījumu iemesls. I.Liepa uzsvēra, ka drīzāk vainīgi ir paši autobraucēji, kas traucas lielā ātrumā un neievēro STOP zīmi pie pārbrauktuves.
«Pirms diviem gadiem traģiska avārija notika Līvbērzes pagastā, kur pārbrauktuve bija ļoti labā kārtībā. Tur avāriju izraisīja autovadītājs,» tā D.Matijas.