Muzikāli spoži, jutekliski, krāšņi un ļoti emocionāli – tā mūzikls “Agrā rūsa” 14.februārī pirmo reizi piedzīvoja sastapšanos ar skatītājiem Ogres kultūras centrā. Pirmizrādei sekos izrādes vēl deviņās Latvijas pilsētās, tostarp 4. martā Jelgavas kultūras namā, informē “Producentu grupa 7” pārstāve Maija Tālberga.
Jāņa Lūsēna un Pētera Brūvera lieliskais kopdarbs izcilas radošās komandas vadībā ieguvis jaunus mūsdienīgus akcentus. Pērnā gadsimta trīsdesmito gadu stilistika scenogrāfijā un krāšņos skatuves tērpos, dinamiska un organiska horeogrāfija, lieliska aktierspēle un dziedājumi, klātesot pašam komponistam Jānim Lūsēnam un viņa instrumentālajai grupai.
Galvenās varones Elzas lomā – apburošā dziedātāja Beāte Zviedre. “Elzas loma man ir devusi iespēju domāt par to, kas notiek ar mums, kad pieaugam”, pauž dziedātāja. “Mūsu trauslā esība dzīves ceļā iepazīst dažādas mīlestības krāsas. Intuīciju nereti aprij smadzenes, un nākas izlikties par ideālo bildi sabiedrības galerijā. Sevis pieņemšana ir atslēga uz pieaugšanu – it kā vienkārši noformulēt, bet sasodīti sarežģīti iemācīties.”
Kā atzīmē izrādes režisore Marija Bērziņa, “Elzas liktenis ir diezgan tipisks jaunai meitenei, kura no laukiem ierodas galvaspilsētā, un savu iedomu pasauli grib redzēt iedzīvinātu reālajā pasaulē. Tomēr ilūzijas brūk un to sagraušanā aktīvi piedalās iedomu pasaules karnevāla personāži – Commedia dell’arte jeb delartiskās komēdijas tēli dzaņņi. Izrādē viņi iezīmējas kā cilvēki maskās, aiz kuriem slēpjas šīs pasaules kārdinātāji, pavedinātāji, vieglas dzīves solītāji… Pārbaudījumi ar varu, slavu un naudu ir mūžīgi, un katrs cilvēks mācās tikai no savām kļūdām“.
Elzas mīlas daudzstūra asākās šķautnes – fabrikanta Ķikuļa lomā Dailes teātra aktieris Artis Robežnieks, viņa dēls Italo – dziedātājs Mārtiņš Strods, tiesnesis Straujups – Nacionālā teātra aktieris Raimonds Celms, Elzas pirmā mīlestība – aktieris Agris Krapivņickis. Nozīmīgas lomas izrādē atveido dziedātājas Alise Kante, Ieva Parša, Annija Putniņa, Sniedze Kaņepe, kā arī jaunākās paaudzes talanti Sarma Liede, Edvards Grieze, Daniels Pelnēns, Toms Kalderauskis, Austra Kozuliņa, Emīls Gilučs, Zane Lazdiņa, Sanita Roze, Uga Gundars, Ralfs Puzāns un Kate Kokamegi.
Izrādes veidotāju pulkā režisore Marija Bērziņa, scenogrāfs Uģis Bērziņš, kostīmu māksliniece Liene Rolšteina, horeogrāfe Inga Krasovska, vokālā pedagoģe – Annija Putniņa.
Biļetes iepriekšpārdošanā – „Biļešu paradīzē”.
Mūziklu iestudējusi “Producentu grupa 7”.
Mūzikla pamatā ir Elīnas Zālītes romāns, kas stāsta par jaunas lauku meitenes dzīves līkločiem 30.gadu Latvijā, vēlmi dzīvot Rīgā skaisti un bezrūpīgi. Apklusinot ilgas pēc mājām un ilūziju sabrukuma sāpes, Elza soli pa solim ieiet modes vidē – postošajā kruzuļu un spīguļu pasaulē… Mīlestība, noziegums, sods un jasmīni, kas turpina ziedēt un smaržot, līdz neprātam apreibinot mīlestību alkstošos…
Kā uzsver izrādes režisore Marija Bērziņa, “melodrāma tik ļoti piestāv 30.gadiem – kaislības, naivums, sentiments, dekadence. No patiesajām vērtībām nevairīsimies arī jaunajā iestudējumā, kas būs mana atzīšanās simpātijās 30. gadu noslēpumainajai elegancei. Kāpēc cilvēks sāk “agri rūsēt”? Varbūt tāpēc, ka sāk pielaikot sev svešas dzīves vērtības? Varbūt tāpēc, ka nabadzīgā apkārtējā vide liek rūgti apskaust tos, kuri dzīvo greznāk? Varbūt tāpēc, ka “nauda ir tā burvju atslēga, kas atdara visas pasaku pilis”. Pelnrušķītes stāsts, kas varēja beigties laimīgi… Man Elza nav upuris. Viņa vienkārši ir spiesta dārgi samaksāt par savām izvēlēm. Bet ticība labajam cilvēkā ir neiznīcināma. Un mirklis īstas mīlestības atsver garos, sāpju pilnos gadus… “, piebilst režisore.
Foto: publicitātes/Ritvars Stankevičs
Video, ieskats izrādē (filmēja Artūrs Jenots)
Reklāma