Jelgavas pirmsskolas mācību iestāžu un skolu pedagogi pagājušajā nedēļā Rīgā piedalījās konferencē «Skola visiem», kur apsprieda iekļaujošās izglītības iespējas un perspektīvas Latvijā.
Jelgavas pirmsskolas mācību iestāžu un skolu pedagogi pagājušajā nedēļā Rīgā piedalījās konferencē «Skola visiem», kur apsprieda iekļaujošās izglītības iespējas un perspektīvas Latvijā.
Konferences mērķis bija informēt Latvijas izglītības sabiedrību un vecākus par iekļaujošās skolas ideju, kas pauž atbalstu visu bērnu iekļaušanai vispārizglītojošās skolas vidē neatkarīgi no viņu īpašajām vajadzībām, kā arī apspriest iekļaujošo skolu principa izplatību Latvijas skolās.
Kā «Ziņām» pastāstīja Jelgavas Izglītības pārvaldes Metodiski informatīvā centra skolvadības metodiķe Antonija Maškova, konferencē varēja iepazīties ar pašmāju un pasaules labāko pieredzi efektīvas skolas veidošanā, kas paredzēta visiem bērniem. «Aizvien vairāk sabiedrības uzmanība tiek pievērsta bērnu ar īpašām vajadzībām tiesībām uz izglītību. Lielbritānija ir guvusi lielu pieredzi iekļaujošās izglītības realizēšanā, kas ir jāiepazīst un jāakumulē atbilstoši mūsu apstākļiem. Arī tur pastāv speciālās skolas, jo ir bērni, kam nepieciešama speciāla vide, taču viņi iekļaujas atsevišķās vispārizglītojošo skolu aktivitātēs, neizolējoties no sabiedrības. Svarīgākais, lai izglītības sistēma varētu vecākiem dot iespēju izvēlēties bērnam atbilstošu vidi. Ir nepieciešama elastīga izglītības sistēma, kas piedāvātu pāreju no vienas programmas citā, ņemot vērā katra bērna iespējas un vajadzības. Uzskatu, ka mūsu pašvaldībā ir jau veiksmīgi aizsākts iekļaušanas darbs. Kā piemēru varu minēt bērnu attīstības centru «Rotaļa», bērnudārzu «Kamolītis», kurus apmeklē bērni ar īpašām vajadzībām. Taču jāatzīst, ka mūsu izglītības sistēmā ir koordinētas vadības un analīzes trūkums. Vēl risināmi daudzi nopietni jautājumi, piemēram, pedagogu sagatavotība darbam iekļaujošajā skolā,» norāda A.Maškova.
Konferenci organizēja Skolu atbalsta centrs sadarbībā ar Lielbritānijas vēstniecību.