Vairums likumpaklausīgo autobraucēju no svētdienas savus auto jau būs «apāvuši» gadalaikam atbilstošos «apavos».
Vairums likumpaklausīgo autobraucēju no svētdienas savus auto jau būs «apāvuši» gadalaikam atbilstošos «apavos». Tomēr liekas, ka šī informācija gan vēl kādam būs noderīga. Populārais Krievijas autožurnāls «Autorevju» katru gadu pirms ziemas iestāšanās rīko šim gadalaikam piemērotāko riepu testus. Kaimiņvalsts gan pazīstama ar daudz bargākām ziemām nekā mūsējā, bet varbūt ir vērts ieklausīties žurnāla ekspertu vērtējumā.
Ziemas riepu izmēģinājumus, kā ik gadus, veica Somijā aiz polārā loka, jo tiek uzskatīts, ka turienes apstākļi vislabāk atbilst pašmāju ziemas apstākļiem. Riepu testos kā braucamo izvēlējās «Saab 9 – 5», kas bija aprīkots ar pretbuksēšanas un pretbloķēšanas sistēmām, izmēģināmo riepu izmērs – 195/65 R15.
Pavisam testēja trīspadsmit dažādu ziemas riepu – radžotās «Goodyear Ultra Grip 500», «Gislaved Nord Frost 3», «Nokian Hakkapeliita 2», «Michelin Ivalo», «Continental WinterViking 1», «Kumho KW11», «Aurora W403» un pašmāju ražojumu «Kama 501», kā arī bezradžu riepas «Nokian Hakkapeliita Q», «Bridgestone Blizzak WS-50», «Continental ContiVikingContact 2», «Michelin Maxi-Ice» un «Goodyear Ultra Grip 6».
Viens no testiem bija ieskrējiena (5 – 30 km/stundā) un bremzēšanas (no 50 km/stundā) dinamisko rādījumu mērījumi gan uz sniega, gan ledus. Minimāls bremzēšanas ceļš uz ledus izrādījās radžotajām «Continental» riepām, bet labāko ieskrējiena dinamiku nodrošināja «Nokian Hakkapeliitta 2». Toties bezradžu riepu grupā nepārspētas palika «Nokian Hakkapeliitta Q» abos mēģinājumos uz ledus. Sniegā gan vairs tik ļoti neizpaudās radžoto riepu priekšrocības, tāpēc pārliecinoša līdera šajā grupā nebija. Mērījumu starpība izrādījās dažu sekunžu desmitdaļu robežās. Pārbaudot riepas uz vispārējās kustības ceļiem, kur ledus segums mijās ar sniega sanesumiem un neapsegtu asfaltu, labākos rezultātus virziena stabilitātē uzrādīja «Continental WinterViking 1» un «Nokian Hakkapeliitta Q», kas, izmēģinātājuprāt, ir vislabākās tālākiem ziemas ceļojumiem. Pārbaudes braucienos apstākļos, kad ceļu klāj sniegs un ūdens (splashplanning), labākie rezultāti bija «Nokian Hakkapeliitta 2» un «Gislaved Nord Frost 3», kas planēšanas efektu uzrādīja, sākot no 49 km/stundā.
Pārbaudes braucienos pa tīru asfaltu, riepas, kurām bija spīdoši rezultāti sniegā un uz ledus, parādīja sevi ne no labākās puses (radžotās «Nokian», «Goodyear» un neradžotās «Bridgestone» un «Nokian»). Toties ārpus konkurences izrādījās «Goodyear Ultra Grip 6». Kā labu kompromisu visiem apstākļiem izmēģinātāji braukšanai pa pilsētu iesaka «Continental WinterViking 1».
Ko izvēlēties mūsu braucējiem? Katram riepu tirgotājam liksies, ka viņš jums piedāvā pašu labāko preci. Vienīgi vajadzētu ņemt vērā, ka nekā universāla šajā pasaulē nav. Izvēlei jābalstās uz racionālu aprēķinu, pa kādiem ceļiem mēs ziemā pārsvarā izvēlēsimies braukt.