Vakar kārtējo reizi pārliecinājāmies, ka sniegs šoziem mūs apciemo nevis kā ikdienišķa dabas parādība, bet kā īsta stihija.
Vakar kārtējo reizi pārliecinājāmies, ka sniegs šoziem mūs apciemo nevis kā ikdienišķa dabas parādība, bet kā īsta stihija.
Lai gan sniega kārta ap pulksten 7 liecināja, ka snigšana sākusies pirms krietna laika, sniega tīrāmo mašīnu Jelgavas ielās bija velti meklēt. Centrālajās ielās satiksmes intensitātes dēļ ielas bija puslīdz piebrauktas un stūresvīri jutās droši. Toties jo tālāk no centra, jo trakāk gāja. Buksēja ne vien automašīnas ar mazāku pretestības spēju, bija spiesti kavēties arī autobusi. No katras pieturvietas izkustoties, lielāks vai mazāks laiks bija jāatvēl braucamā «iešūpošanai». Smagākos brīžos palīgā nāca pasažieri, bet kādu pilsētas autobusu pie Ruļļiem no ieslīdēšanas grāvī glāba smagāka tehnika. Sniega radīto grūtību novēršana bija atstāta autovadītāju ziņā.
Savukārt domes komunālās saimniecības nodaļas vadītājs Valentīns Grigorjevs «Ziņām» noliedza saimnieciskās neizdarības un apgalvoja, ka trīs tīrāmās mašīnas pilsētas ielās strādājušas jau kopš četriem rītā. Pēc pulksten astoņiem sniegu Jelgavā vākušas divas. Nodaļas vecākā speciāliste Dzidra Staša stāstīja, ka svētdienas vakarā maģistrālās ielas (Lielā, Akadēmijas, Pasta un citas, pa kurām notiek tranzītsatiksme) un viadukti kaisīti ar smiltīm. Līdz ar sniegu acīmredzot sācies arī putenis. Bet putenī, kā norāda Dz.Staša, šķūrēt sniegu un tērēt naudu nav jēgas pēc laiciņa no tīrīšanas pēdām nebūs ne miņas. Ielu tīrīšanā vakar nodarbinātas trīs SIA KULK tīrāmās mašīnas, greiders un divi traktori. Autobusu pieturu un bezīpašnieka platību atbrīvošanai no sniega dome norīkojusi vairāk nekā desmit bezdarbnieku. Aprēķināts, ka ar šādiem spēkiem sniega notīrīšanai maģistrālajās ielās vajadzīgas sešas stundas. Tikpat daudz laika prasa galveno ielu, kur kursē sabiedriskie transportlīdzekļi, sakārtošana. Ja darbs tiek veikts intensīvas satiksmes apstākļos, patērēts tiek ievērojami vairāk laika. Respektīvi, nav cerību, ka vienā darbdienā tīrītāji tiktu arī līdz mazākajām ieliņām.
Tiesa, marta mainīgajos laika apstākļos tas vairs nebija aktuāli. «Ziņās» iegriezušies autovadītāji kā nebūtisku atzīmēja arī lielo ielu tīrīšanas vajadzību, jo gandrīz tikpat labi sniegs padevies automobiļu riepām. Savu tiesu paveikusi arī saule. Attiecībā uz tīrītāju darbu stūresvīru domas bija skeptiskas, un strādāšana no četriem rītā tika saukta par muļķību.
Iespējams, puteņa dēļ tik tiešām pēc laiciņa padarīto nevarēja redzēt. Taču tikpat iespējams, ka darīts nekas netika, «Ziņām» teica kāds autovadītājs, kas, rīta pusē kārtīgi izbuksējies Viskaļu ielā, pirmos ielu tīrītājus pamanījis tikai pēc pulksten 12.
Ceļu uzturēšanas pārvaldes Jelgavas nodaļas vadītāja Izolde Liepa stāsta, ka rajonā pirmās šķiras ceļi sakārtoti savlaicīgi. Darbos iesaistītas divas «Scania» mašīnas, divi greideri un «KDM» ar lāpstu, kā arī trīs lieljaudas traktori. Otrās kategorijas ceļu, kas izvietoti galvenokārt pagastos un atrodas visai izklaidus, tīrīšana vakar sākta ap pulksten 13. Vispirms tas noticis ceļos, kuros kursē satiksmes autobusi. Ceļu tīrīšana turpināta arī naktī. Tiesa, strādāšana tumsā, kā atzīst I.Liepa, nav diezko efektīva.