Saistībā ar Eiropas Savienības dalībvalstīs pastāvošo kārtību Ministru kabinets pērnā gada nogalē lēma par prasību ar šā gada 1. janvāri noteiktu kategoriju autotransporta līdzekļus aprīkot ar ātruma ierobežotājierīci.
Saistībā ar Eiropas Savienības dalībvalstīs pastāvošo kārtību Ministru kabinets pērnā gada nogalē lēma par prasību ar šā gada 1. janvāri noteiktu kategoriju autotransporta līdzekļus aprīkot ar ātruma ierobežotājierīci.
Līdz šim šāda kārtība Latvijā nepastāvēja, tomēr, pamatojoties uz Eiropas Transporta ministru konferences atļaujām pasažieru un kravas autotransporta līdzekļiem, kā arī saskaņā ar starpvaldību līgumiem par pasažieru un kravu starptautiskiem pārvadājumiem ar autotransportu, tiem ir jābūt aprīkotiem ar ātruma ierobežotājierīcēm. Prasību ar šādām iekārtām aprīkot autotransportu paredz arī līgums INTERBUS (starptautiskie autobusu pārvadājumi), kuru Latvija ir parakstījusi un ratificējusi un kurš stāsies spēkā pēc ratifikācijas Eiropas Savienībā.
Automašīnās ātruma ierobežotājierīce kontrolē degvielas piegādi dzinējam, lai ierobežotu transportlīdzekļa maksimālo ātrumu līdz noteiktai robežai. Pieņemtie noteikumi paredz, ka Latvijā ar to būs aprīkojami visi autobusi, kuru pilna masa pārsniedz 10 tonnu, un kravas automobiļi, kuru pilna masa pārsniedz 12 tonnu. Ar ierīci nebūs jāaprīko transportlīdzekļi, kas nav paredzēti ceļu satiksmei un autobusi, kuriem konstrukcijā maksimālais paredzētais ātrums nepārsniedz 100 kilometru stundā. Minētā prasība neattieksies arī uz autobusiem, kas veic pasažieru regulāros pārvadājumus pilsētas maršrutos, kravas automobiļiem, kuriem konstrukcijā maksimālais paredzētais ātrums nepārsniedz 90 kilometru stundā, starptautiskajos pārvadājumos iesaistītajiem transportlīdzekļiem, kas Latvijā pirmo reizi reģistrēti līdz 1987. gada 31. decembrim. Vēl noteikumi neparedz ar ierobežotājierīci aprīkot transportlīdzekļus, kurus izmanto glābšanas darbos, specializētos transportlīdzekļus, kas paredzēti medicīnas vajadzībām, specializētos avārijas transportlīdzekļus, transportlīdzekļus, ar kuriem veic izmēģinājumus uz ceļiem remonta vai tehniskās apkopes vajadzībām, kā arī transportlīdzekļus, kas ir Nacionālo bruņoto spēku un Iekšlietu ministrijas rīcībā. Noteikumi paredz, ka ātruma ierobežotājierīces maksimālais ātruma regulējums autobusam būs 100, kravas automobilim – 85, bet transportlīdzeklim, kuru izmanto bīstamo kravu pārvadāšanai, – 80 kilometru stundā.
Pēc autoekspertu atzinuma, nelietojot smagajos kravas transportlīdzekļos un autobusos ātruma ierobežotājierīces, šoferiem ir tehniskas iespējas braukt ar ļoti lielu ātrumu, kas apdraud satiksmes drošību, bet avāriju gadījumos rada cilvēku upurus un lielus materiālos zaudējumus, kā arī nelabvēlīgu ietekmi uz vides aizsardzību, degvielas patēriņu un transportlīdzekļu tehnisko ekspluatāciju.
Transportlīdzekļi, kas ražoti Eiropas Savienības valstīs pēc 1995. gada 1. janvāra atbilstoši noteiktajām prasībām, jau ir aprīkoti ar pieprasīto ātruma ierobežotājierīci. Pēc Satiksmes ministrijas rīcībā esošajiem datiem, aptuveni 60 procentu starptautiskajos autopārvadājumos izmantotā Latvijas autotransporta ar šādām ierobežotājierīcēm ir aprīkoti.