Pēdējo mēnešu laiku, kad Irākas kara dēļ paaugstinājās degvielas cenas, vairāki autovadītāji izšķīrās par naudas ieguldīšanu gāzes iekārtā, kas krietni samazina braukšanas izmaksas.
Pēdējo mēnešu laiku, kad Irākas kara dēļ paaugstinājās degvielas cenas, vairāki autovadītāji izšķīrās par naudas ieguldīšanu gāzes iekārtā, kas krietni samazina braukšanas izmaksas.
Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) informācijas, kopš gada sākuma transporta līdzekļu, kas dzinēja darbināšanai izmanto gan benzīnu, gan gāzi, skaits palielinājies gandrīz par pusotru tūkstoti – 1. janvārī Latvijā bija reģistrēts 13 000 transporta līdzekļu ar benzīnu un gāzi, savukārt 1. aprīlī – jau 14 434. Pārsvarā par gāzes iekārtu ielikšanu izšķīrušies vieglo automašīnu īpašnieki – viņu skaits palielinājies par 1200. Salīdzinot ar pagājušo gadu, vieglo automašīnu skaits, kuru dzinēji strādā gan ar benzīnu, gan gāzi, audzis gandrīz divas reizes. Tiesa, par vairāk nekā simtu samazinājies to transporta līdzekļu skaits, kas savu transporta līdzekļu dzinēju darbināšanai izmanto tikai gāzi. Speciālisti pat lēš, ka ar laiku šī grupa vispār varētu izzust.
Lai gan sašķidrinātā gāze dzinējiem ir lētāka nekā benzīns, speciālisti vēro vēl citas tendences. Sekojot attīstībai pasaulē, paredzams, ka arī Latvijā autotransporta dzinēju darbināšanai dabasgāzi izmantos plašāk, uzskata gāzes iekārtu kompāniju pārstāvji. Galvenā dabasgāzes priekšrocība ir daudz zemāka cena, salīdzinot ar sašķidrināto gāzi, benzīnu un dīzeļdegvielu (izmaksas samazinās aptuveni par 75 procentiem), turklāt tā ir draudzīgāka videi. Būtiska dabasgāzes priekšrocība ir tās uzpildīšanas ērtums – mājās, kas pieslēgtas dabasgāzes vadam, pievienot personisko gāzes uzpildes iekārtu (cena – apmēram 1000 ASV dolāru) ir tikpat vienkārši kā gāzes plīti. Jāpiebilst, ka vairāki autoražotāji, piemēram, «Opel», jau sērijveidā ražo ar gāzi darbināmas automašīnas.