Rakstu sakarā ar 14. marta «ZZ» numurā publicēto rakstu «Bagātie ar autobusu nebraukā».
Rakstu sakarā ar 14. marta «ZZ» numurā publicēto rakstu «Bagātie ar autobusu nebraukā».
Šodien, dzīvojot demokrātiskā un neatkarīgā valstī, ikviens var izteikt savu viedokli par apkārt notiekošo. Šis viedoklis tiek veidots uz katra rīcībā esošo informāciju, zināšanu līmeni, bet to var nopietni ietekmēt arī vide, ar kuru ik dienas esam ciešā kontaktā (paziņas, draugi, radio, televīzija, prese). Dažkārt veidojas maldīgs viedoklis nepietiekamas informētības dēļ. Tā tas ir arī šoreiz.
Jelgavas autobusu parka direktore nav pieņēmusi lēmumu paaugstināt pārvadājumu tarifu Jelgavā un nav arī iesniegusi šādu pieprasījumu Jelgavas domei 1997., 1998. gadā. Lēmumu par tarifu paaugstināšanu pieņēma Jelgavas domes deputāti. Satiksmes ministrijas un Jelgavas domes atzinības raksta pamats nav tarifu paaugstināšana, bet zemākā pašizmaksa pasažieru pārvadājuma kilometram un augstākie ieņēmumi (neņemot vērā tarifu pieaugumus), citi ekonomiskie rādītāji un darba organizācijas līmenis. Salīdzinājums ar citām pilsētām par pārvadājumu tarifiem nav objektīvs. Jāzina, kāpēc tas tā ir (lielāka pasažieru plūsma, zemāka pārvadājumu pašizmaksa, dotāciju apjoms, uzņēmuma attīstības vajadzības un citi apstākļi, kas veido pārvadājuma tarifu). Ja Jelgavas dome piešķirtu dotācijas (jautājums: cik lielas?), tarifu varētu mainīt vēlamajā virzienā ievērojami zemāku. Dome vairums pašvaldības budžeta līdzekļu iegulda apkures (siltuma) nodrošināšanai, jo siltuma un komunālie maksājumi veido lielāku īpatsvaru no katra iedzīvotāja ienākumu budžeta un skar visus iedzīvotājus atšķirībā no pasažieru transporta pārvadājumiem.
Par kādu labklājības un modernizācijas līmeni var būt runa Jelgavas autobusu parkā? Uzņēmums strādā ar zaudējumiem (neņemot vērā dotācijas), pilsētā puse autobusu ir nolietoti, un turpmākās sekas ir pārvadājumu apjoma samazināšanās. Tad šo sūdzību būs daudzkārt vairāk nekā pašlaik, kad šo vēstuli paraksta 0,0007 procenti pilsētas iedzīvotāju. Kurš no vēstules rakstītājiem vadīs šo uzņēmumu, kad nebūs šo autobusu un kad tas būs bankrotējis?
Šobrīd vēl arvien ir daudz vecās saimniekošanas sistēmas piekritēju (bijušo kompartijas līderu, citu viduvēja līmeņa vadītāju), kas arī grib sadalīt, pārdalīt citu uzņēmumu ienākumus, ierobežot algu līmeni lai visi strādā un dzīvo līdzīgi. Šāds princips ir bankrotējis, un, ja mēs 50 gadu būtu atradušies tuvāk Eiropai rietumos, nevis austrumos, visas sabiedrības labklājības līmenis būtu daudzkārt augstāks.
Ir nožēlojami, ka pasažieru pārvadājumu koordinācijas padomes priekšsēdētājs Ē.Dreimanis un citi deputāti neatrod laiku, lai objektīvi iepazītos ar uzņēmuma darbu, bet tā vietā publicē nepatiesas ziņas par uzņēmumu un rada greizu priekšstatu laikraksta lasītājiem par administrācijas algu līmeni salīdzinājumā ar šoferiem.
Z.Zīgvarts