Ar Baltijas čempiona titulu supersporta klasē un Austrumeiropas kausu savā īpašumā sezonu beidzis moto šosejas kluba «Eternit Verners Racing Team» līderis Agris Neija.
Ar Baltijas čempiona titulu supersporta klasē un Austrumeiropas kausu savā īpašumā sezonu beidzis moto šosejas kluba «Eternit Verners Racing Team» līderis Agris Neija.
13. un 14. septembrī Latvijas labākais moto šosejas braucējs Agris Neija Polijas komandas «Motopol Racing Team» sastāvā piedalījās prestižajās «Bol d’Or» 24 stundu sacensībās Maņikūras trasē Francijā.
Kā pirms došanās uz Franciju stāstīja Ozolnieku sportists, šis esot otrais mēģinājums startēt šāda veida sacensībās. Aprīlī Agris pārbaudīja izturību Lemānas 24 stundu mačos arī tās pašas Polijas komandas sastāvā. «Pirmā reize diennakts sacensībās padevās visai smaga. Toreiz brīvajos treniņos pēc kritiena roku lauza viens no labākajiem komandas braucējiem, kuru aizstāja ar vienu francūzi. Aizvietotājs izrādījās neizturīgs un pēc 18 stundām atteicās no braukšanas, tādēļ sacensības turpinājām divatā. Divas stundas pirms finiša nodevu kārtējo maiņu polim, kas jau bija sācis sūkstīties par nogurumu. Trases beigu daļā tas lika par sevi manīt – biedrs vienkārši aizmiga uz motocikla un krita,» atceras A.Neija.
Šoreiz vīri izmantoja visus iespējamos treniņus (divus dienā un vienu naktī) un kvalifikācijas braucienos ar 35. numuru iekļuva to labāko 54 dalībnieku vidū, kurus pielaiž startam. Sacensību scenārijs: A.Neija brauks pirmais, pēc aptuveni 55 minūtēm tiks veikta motocikla apkope un braucēju maiņa – uz motocikla sēdīsies nākamais no trīs komandas sportistiem. Pēc šādas sistēmas A.Neijam kopsummā uz motocikla būs jāpavada astoņas stundas.
«Visi trīs bijām labā formā, taču piemeklēja tehniskas problēmas,» A.Neija stāsta, ka vienam no komandas diviem motocikliem jau treniņbraucienos nojukusi ātrumkārba, bet otram sacensību sākumā pārstājis darboties viens aizdedzes devējs. «Kādus 11 apļus nostāvējām malā, kamēr salabojām, bet, kad bijām atkal tikuši trasē, pēc diviem apļiem komandas biedrs krita. Ātrums bija ap 200 kilometru stundā, par laimi, viņš pats necieta, toties vēl četri apļi bija jāizlaiž, kamēr boksos moci atkal salaboja, tā ka faktiski sacensības sākām no pēdējās vietas.» Tad visu vakaru, nakti un vēl līdz kādiem pulksten 11 no rīta gājis tik gludi, ka komanda jau tuvojusies 7. vietai, līdz pārkarsis motors. «Rādīja 117 grādu, bija jābrauc lēnāk, un līdz ar to divas vietas zaudējām. Savā klasē finišējām devītie,» A.Neija tomēr atzīst, ka šāds rezultāts ir pat labāks, nekā cerēts, jo augstākās vietas ieņem tie, kam paveicies izbraukt bez tehniskām kļūmēm.
«Piedāvājums braukt Maņikūras diennakts sacensībās līdzinās kartingista pēkšņai iespējai pastūrēt pirmās formulas mačos. Tas katru gadu ir liels šovs gan skatītāju tūkstošiem, gan pašiem sportistiem. Tāpēc vēlreiz gribēju izbaudīt to atmosfēru, kad trasē dodas ap 200 braucēju un viņus vēro ap 100 000 skatītāju. No Latvijas ar savu komandu nevaru aizbraukt, jo tam vajadzētu iztērēt teju vai trīs sezonu budžetu,» A.Neija pamato savu izvēli par labu Maņikūrai laikā, kad risinājās pēdējā kārta Baltijas čempionātā. Tomēr rezultāti iepriekšējos posmos ļāva Latvijas labākajam motošosejas braucējam superbaiku klasē ierindoties otrajā vietā, bet supersporta klasē pat saglabāt iepriekšējos posmos gūto pārsvaru un izcīnīt Baltijas čempiona titulu. Savukārt nedēļu pēc Francijas, startējot Austrumeiropas kausa izcīņas pēdējā posmā Kauņā, sezonas sasniegumiem pievienots arī šo sacensību uzvarētāja tituls.
Nākamgad A.Neija gatavojas startēt tikai superbaiku klasē. «Jāpārdod supersport klases mocis un jāsāk gatavoties,» sportista tuvākos plānus var ietvert arī dažos vārdos, bet organizatorisku un praktisku darbu droši vien būs gana daudz katrai turpmākajai dienai.