Latvijas Neatkarīgā transporta arodbiedrība Jelgavas tiesā iesniegusi prasību pret Jelgavas Autobusu parku par darba attiecību atzīšanu un darba līgumu noslēgšanu.
Latvijas Neatkarīgā transporta arodbiedrība (LNTA) Jelgavas tiesā iesniegusi prasību pret Jelgavas Autobusu parku (JAP) par darba attiecību atzīšanu un darba līgumu noslēgšanu.
“Ziņas” jau rakstīja, ka pārvadājumu uzņēmums iesniedzis prasību par šoferu streika atzīšanu par nelikumīgu un prasa LNTA atlīdzināt uzņēmumam nodarītos zaudējumus. LNTA savā pieteikumā norāda, ka 11. novembrī autobusu šoferu nepakļaušanās akcija notika tādēļ, ka JAP neatzīst darba attiecības ar darbiniekiem un neslēdz darba līgumus, kas ir pretrunā ar Ministru kabineta noteikumiem par kārtību, kādā atļauts veikt pasažieru un kravas komercpārvadājumus ar citu personu īpašumā esošiem transporta līdzekļiem. Savukārt JAP vadība nepakļaušanās akciju sauc par streiku, tādējādi atzīstot, ka starp JAP un tajā nodarbinātajiem autovadītājiem tomēr pastāv darba attiecības, taču darba līgumi nav noslēgti. Par darba attiecību atzīšanu liecina arī šoferu darba grafiki un virkne citu apstākļu.
Šoferi daudzkārt izteikuši lūgumus atzīt darba attiecības, tomēr katru reizi saņemts atteikums. Vēstulēs un sarunās ar LNTA un autovadītājiem JAP norāda, ka darba līgumi tiks noslēgti, tas tiek raksturots kā nākotnes projekts, kuru sāk attīstīt, tomēr solījumi netiek pildīti.
Arī “Ziņas” rakstīja, ka augusta beigās JAP valde pieņēma lēmumu par pāriešanu uz darba attiecībām ar maršruta Jelgava – Rīga mikroautobusu šoferiem no 1. oktobra. Bet nedēļu pirms tam lēmumu atcēla. Ar šoferiem, kas izteica vēlēšanos pāriet uz darba attiecībām, netika noslēgts pat autotransporta nomas un maršrutu apkalpošanas līgums. 11. novembrī, protesta akcijas dienā, preses konferencē Jelgavas Domē JAP valdes priekšsēdētājs Pēteris Salkazanovs uzsvēra, ka no jaunā gada uzņēmumā uz darba līgumiem pāries šoferi, kas apkalpo rajona maršrutus. Arī šis direktora apgalvojums nav bijis patiess – no janvāra JAP ne ar vienu šoferi nebūs noslēgts darba līgums. P.Salkazanovs skaidro, ka, pēc 11. novembra pārslēdzot nomas līgumus, visiem esot prasīts, vai viņi gribot slēgt darba līgumus. Taču gribētāju bijis ļoti maz. “Ziņas” jau rakstīja, ka arī ar šiem cilvēkiem netika noslēgti nekādi līgumi. Pēc 11. novembra nomas līgumi nav noslēgti ar vairāk nekā 20 šoferiem. Arodbiedrība pieteikumā Jelgavas tiesai prasa arī atzīt darba attiecības ar visiem nodarbinātajiem autovadītājiem, ar kuriem JAP vienpusēji šogad pārtraucis agrāk noslēgtos nomas līgumus.
JAP pieteikumā tiesai prasa LNTA kā streika organizētājai atlīdzināt uzņēmumam nodarītos zaudējumus 2616,64 latu apmērā. Sākumā P.Salkazanovs minēja, ka streiks uzņēmumam radījis apmēram 4 000 latu zaudējumus, taču, pēc viņa vārdiem, kopējā summa vēl var palielināties, jo prasībā neesot iekļauta nauda par Rīgas autoostā pārdotajām biļetēm. Turklāt prasību par zaudējumu piedzīšanu no uzņēmuma varot iesniegt arī atsevišķi pasažieri.
Savukārt LSDSP deputāti Valentīns Grigorjevs un Jānis Bērziņš Jelgavas Domē iesnieguši lēmumprojektu par Autobusu parka valdes priekšsēdētāja vietnieces Viktorijas Ļubļinskas un valdes locekļa Ruslana Sanžarevska atbrīvošanu no amata un citām izmaiņām JAP izpildinstitūcijās. Proti, JAP līdzīgi kā “Jelgavas tirgū” un pilsētas slimnīcā tiek piedāvāts trīs valdes locekļu vietā iecelt rīkotājdirektoru. Par izmaiņām pašvaldības deputāti lems rītdienas Domes sēdē.